Ga naar inhoud


[RE-2701S] Ontvanger spontaan overleden - hoe nu verder?


Audioniek

Aanbevolen berichten

Tussen al het HD-geweld door is mijn RE-2701 overleden. Er komt wel L100 op het display na inschakeling, maar daarna gaat het display blanco en gebeurt er niets meer. De ontvanger geeft wel met een rood puntje respons op de afstandsbediening.

 

Het lijkt erop dat de loader er nog is en werkt, en de firmware is beschadigd. Iemand een idee of de ontvanger nog wakker te schudden is, en zo ja, hoe?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij deze vraag stelt ben ik altijd wat voorzichtig met het geven van reacties maar toch zou ik eigenlijk graag wel willen weten of je al dan niet via Porter geprobeerd hebt om de laatste FW opnieuw in te laden en wat het resultaat daarvan is.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bericht kort willen houden. Deze ontvanger is weliswaar van Rebox, maar heeft technisch bijna geen overeenkomsten met de HD-modellen. Ik heb Porter geprobeerd maar dat programma legt geen contact.

Ook varianten van de channel-up truc doen het niet.

 

Sluit ik een nulmodemkabel aan op de computer en kijk ik met Hyperterminal dan meldt de ontvanger keurig:

 

CX-2430x DVB-Satellite STB Decoder (GZ)...

 

Initializing...

 

En daarna niets meer, ook geen reactie op het toetsenbord. De achterste USB-poort wordt wakker (lampje op een stick knippert even), de voorste is helemaal dood.

 

En toen wist ik het ook niet meer...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...