najsob Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Een paar dagen geleden heb ik een "Konig KONIG HDMI VERLENGER VIA UTP" (HDMI extender) gekocht. Deze moest gebruikt worden om een een satellietontvanger Dreambox8000HD aan te sluiten via HDMI naar een tv in een andere kamer. Voor deze hdmi verlenger ligt er 2 Utp kabels van 25 m ieder van satellietontvanger Dreambox8000HD naar een LED Tv Philips type 40PFL9705K. Via de "Konig KONIG HDMI VERLENGER VIA UTP" krijg ik geen beeld of geluid. Als ik de satellietontvanger Dreambox8000HD direct aan sluit via HDMI op de Led Tv Philips type 40PFL9705K werkt dit prima. De utp kabels heb ik nagekeken met een utp cable tester en beurtelings aangesloten op de Led Tv Philips type 40PFL9705K om te kijken naar NET TV waar je mee op internet kan komen met deze tv, dit gaat zonder problemen. De satellietontvanger Dreambox8000HD heeft geen directe HDMI aansluiting, maar wel een speciale dvi/hdmi omzettings aansluit kabel. Mijn vraag of jullie mij hiermee kunnen helpen om dit toch werkend te krijgen.
MrScratch Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Alhoewel ik niet direct ervaring heb met het product van Konig, heb ik een vergelijkbaar product van Marmitek namelijk de Megaview61. Deze werkt ook met 2 utp kabels. Hierop heb ik de Dreambox 800 aangesloten, welke ook een dvi naar hdmi kabel heeft. Dit werkt bij mij zonder problemen. Je geeft aan dat je een kabeltester hebt gebruikt om de kabels door te meten? Let erop dat alle 8 de aders van de UTP kabel goed aangesloten zitten. Bij testen met gewoon netwerkverkeer op 100Mbit zullen maar vier van de acht aders worden gebruikt, dus als de fout in een van de andere aders zit, kun je problemen krijgen. Wat bij mij heeft geholpen is om eerst met 2 standaard korte utp kabels te testen. Daarmee wist ik dat het apparaat goed was en kon ik me op de kabels die door de muur liepen concentreren. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
satencom Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Kijk even wat op de kabel staat, als het goed is staat dit er op UTP cat 5e, alle 8 de aders moet worden gebuikt anders werkt hij niet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
najsob Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 Dank je voor de info. Ik denk dat ik ook de Megaview61 ga kopen en met kleine utp kabels ga kijken of dit werkt.
najsob Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 Dank je voor de reactie. Het is cat 5e kabel en de kabel tester geeft aan dat alle aders verbinding hebben. Ik ga eerst met kleine stukken utp kabel kijken of het werkt. En daarna met de lange stukken.
Old Satterhand Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 En als je de kabel zelf hebt gemaakt, check dan de paring van de aders. Het is geen 8-aderige kabel maar het zijn 4 getwiste dubbeladers. Als je het kleurschema exact aanhoud kan het niet fout gaan. De kabel moet echt een Cat 5e of 6 zijn. De gebruikte frequenties zijn nog hoger dan bij Gigabit Lan: De bitclockfrequentie bij 1080p/50 is ruim 1,5 GHz en bij Deep Colour ruim 3 GHz.
tajvdz Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Origineel bericht van: najsob Dank je voor de info. Ik denk dat ik ook de Megaview61 ga kopen en met kleine utp kabels ga kijken of dit werkt. volgens mij zijn de Marmitek en Konig bijna hetzelfde dus ik zou zeker eerst verder testen. Ik wil ook zoiets kopen maar dan niet voor de Dreambox maar voor mijn UPC mediabox. Dus op zich wel interessant om ervaringen over dit product te lezen.
Sigma Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Denk dat het probleem is een ader op de verkeerde plek aangesloten dit komt vaak voor. even oftopic: Waarom zo moeilijk doen er zijn ook hdmi kabels van die lengte en dat werkt net zo goed. we hebben op de camping hier een ontvanger en drie tv,s met hdmi kabel lengte ongeveer 40 meter en perfect beeld geef toe utp is beter weg te werken Nog even een TIP laat je niet verleiden om hele duure kabel te kopen want dat is echt onzin!!!!!!!!!! Voorbeeld: HQ High speed hdmi kabel met ethernet (1.4) - 20 meter kost 57.95Euro maar 1.3 werkt ook goed. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
MrScratch Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: Sigma even off-topic: Waarom zo moeilijk doen er zijn ook hdmi kabels van die lengte en dat werkt net zo goed. Ik ken de beweegredenen van de TS niet, maar in mijn geval moest de kabel door een loze leiding heen. En als je een hdmi-kabel hier doorheen moet trekken gaat het heel lastig worden om er weer een stekker op te krijgen. UTP is vele malen makkelijker aangezien er daarvoor gewoon tangen te krijgen zijn waarmee je in een wip een stekker erop zet. En in het geval van de Marmitek Megaview61 zit er meteen een retourfaciliteit voor de afstandsbediening bij, dus helemaal handig aangezien je meteen het apparaat op afstand kunt bedienen. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
mobieltje Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ik gebruik al meer dan een jaar die KONIG HDMI VERLENGER VIA UTP" (HDMI extender) twee zelfs en die werken perfect !!! Je moet ze wel goed aansluiten. De Zender heeft een HDMI en twee Cat5 aansluitingen. De Ontvanger heeft een HDMI, twee Cat5 en een aansluiting voor de voeding. Vanaf de dreambox de DVI/HDMI naar de Konig zender De cat5 kabels aansluiten tussen de zender en ontvanger van 1 naar 1 en de andere van 2 naar 2. (Deze twee kabel niet omwisselen dat werkt het niet) Dan een HDMI kabel aansluiten vanaf de konig ontvanger naar je Philips TV. Als laatste de voeding aansluiten op de konig ontvanger, dit is niet altijd nodig omdat de meeste apparaten al de nodige spanning via de HDMI aansluiting afgeven. Grts.
tajvdz Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 de rede dat ik het wil gebruiken is dat bij beide tv´s een switch staat en ik dus helemaal geen draad hoef te trekken. Maar werkt het eigenlijk wel via een switch of moeten de netwerkkabels rechtstreeks van het ene naar het andere kastje lopen?
mobieltje Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: tajvdz volgens mij zijn de Marmitek en Konig bijna hetzelfde dus ik zou zeker eerst verder testen. Ik wil ook zoiets kopen maar dan niet voor de Dreambox maar voor mijn UPC mediabox. Dus op zich wel interessant om ervaringen over dit product te lezen. Origineel bericht van: tajvdz de rede dat ik het wil gebruiken is dat bij beide tv´s een switch staat en ik dus helemaal geen draad hoef te trekken. Maar werkt het eigenlijk wel via een switch of moeten de netwerkkabels rechtstreeks van het ene naar het andere kastje lopen? Wat voor switch gebruik je dan? Konig heeft ook een HDMI spiitter die ik in combinatie gebruik met de HDMI verlenger, om twee Tv´s via HDMI aan te sturen. HDMI bron -> HDMI Extender -> HDMI splitter -> 2x TV. KONIG gegevens: 2 Port HDMI Splitter 1 Source to 2 screens Type: KN-HDMISP10 HDMI Extender Through UTP Extends up to 60 meter (UTP cat5) Type: KN-HDMIREP20 Grts.
MrScratch Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: tajvdz de rede dat ik het wil gebruiken is dat bij beide tv´s een switch staat en ik dus helemaal geen draad hoef te trekken. Maar werkt het eigenlijk wel via een switch of moeten de netwerkkabels rechtstreeks van het ene naar het andere kastje lopen? Met netwerkswitches ertussen gaat het niet werken. De kabels dienen direct op de kastjes worden aangesloten. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
tajvdz Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: mobieltje Wat voor switch gebruik je dan? Konig heeft ook een HDMI spiitter die ik in combinatie gebruik met de HDMI verlenger, om twee Tv´s via HDMI aan te sturen. HDMI bron -> HDMI Extender -> HDMI splitter -> 2x TV. Grts. Wat ik eigenlijk wil is het volgende. Ik heb een UPC mediabox met 1 HDMI en 1 scart aansluiting. Die scart werkt niet tegelijkertijd met de HDMI. Voorheen had ik zo'n Philips box en daar zaten 2 scart aansluitingen op en de 2e werkte wel samen met de HDMI. Ik heb bij de Mediabox een tv staan en boven. Ik heb nu een HDMI kabel van de mediabox naar de tv en in de scart aansluiting zit een scartkabel met aan 1 kant 1 stekker en aan de andere kant 2. Nu zit 1 van die scart stekkers dus weer in dezelfde tv en de andere is verlengd naar de tv boven. Als ik boven wil kijken dan moet ik beneden de hdmi kabel uit de tv trekken en dan heb ik op beide tv's beeld via de scart. kwaliteit is op zich acceptabel. Wat ik nu eigenlijk wilde doen is ook zo'n HDMI splitter te kopen en op de Mediabox aan te sluiten. 1 HDMI kabel kan dan in de tv die er bij staat en de andere HDMI kabel moet dus naar boven. Lijkt me een beetje lastig om een kabel met stekker en al door de muur te doen dus toen ik die kastjes zag voor HDMI over LAN dacht ik hee dat is iets voor mij. Bij beide tv's staat een switch (Netgear 8 poort switch die beide direct verbonden zijn met mijn modem) dus dat zou een oplossing zijn om het signaal over te sturen. Als ik 2 directe kabels moet trekken dat zou op zich ook nog wel kunnen maar wordt het al wat minder interessant. Dus dit is wat ik wil zodat ik niet meer telkens de HDMI kabel uit de tv beneden hoef te trekken als ik boven wil kijken. Het mag ook anders. Scart mogelijkheid is er al naar boven. Maar kan je van die HMDI splitter het signaal ook via scart naar boven sturen? Ik heb overigens ook zo'n remote extender van Marmitek die het perefect doet op Dreambox en Skybox maar op de UPC box krijg ik het led zendertje niet op de goede plek geplakt zodat hij goed werkt. Bij die HDMI over LAN van Marmitek zit ook weer een mogelijkheid voor de afstandsbediening dus misschien dat die wel werkt op de Mediabox...
Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Even Off topic zou dit niet een moeie oplossing zijn:HDMI Draadloos Vervang draadloos uw HDMI-kabel en plaats daardoor uw TV of projector waar u maar wilt! Monteer de ontvanger (onzichtbaar) achter uw (HD)TV of aan het plafond bij de projector; geen kabel meer in zicht. Bekijk tot 2 (HD) apparaten zoals Blu-Ray® spelers, digitale videorecorders, HD-settop boxen, Wii, PS3 of Xbox® , standaard DVD-spelers/recorders, elders in uw woning en schakel eenvoudig tussen de aangesloten apparaten. Waarom HDMI draadloos verzenden? Het enthousiasme over een fraaie, als een schilderij aan de muur gemonteerde TV wordt vaak een stuk minder als blijkt dat de bekabeling zich lastig laat wegwerken. Ook kabels trekken naar uw projector aan het plafond verdient zelden een schoonheidsprijs. Met de Marmitek GigaView820 is dit voorgoed verleden tijd. U monteert de ontvanger heel eenvoudig en onzichtbaar tegen de muur achter uw TV of op het plafond bij uw projector. Middels een vernuftig systeem kunt u tevens de aangesloten HD-apparaten blijven bedienen, ook al staan deze uit het zicht. Switcher, zender en splitter in één! De GigaView820 is een HDMI switcher, zender en splitter in één! Het zendt het HD-signaal van twee aangesloten HD-apparaten ongecomprimeerd en zonder kwaliteitsverlies draadloos naar uw HDTV of –projector elders op dezelfde verdieping. Door de ingebouwde splitter kunt u ook op de zender een HDTV aansluiten om lokaal de aangesloten apparatuur te kunnen blijven bekijken. Vervang draadloos uw HDMI kabel en plaats hierdoor uw HDTV of projector waar u maar wilt. Ongecomprimeerd Met behulp van de GigaView820 overbrugt het draadloze Full HD-signaal zonder kwaliteitsverlies een afstand tot 30 meter (LOS) naar de HDTV of -projector. De Marmitek GigaView820 verstuurt het 1080p-signaal zonder dit eerst te comprimeren. Het draadloos ontvangen signaal wordt zonder vertraging (perfect voor game consoles en wanneer het geluid via een andere bron gaat dan het beeld) doorgestuurd en heeft exact dezelfde eigenschappen als wanneer het signaal door een hoogwaardige HDMI-kabel wordt verstuurd. Hoe werkt het? De GigaView820 bestaat uit twee fraai gestileerde kastjes, die respectievelijk dienst doen als zender en ontvanger. De ontvanger wordt aangesloten op de tv, terwijl op de zender een TV of beamer en twee HD apparaten kunnen worden aangesloten. Dit kunnen alle AV apparaten zijn, die voorzien zijn van een HDMI uitgang, zoals Blu-ray® spelers, digital video recorders (DVR’s), HD set-top boxes, spelconsoles (Wii, PS3™ of Xbox® 360), Media Center PC’s of standaard DVD spelers/recorders. Schakelen tussen deze apparaten gaat eenvoudig met één druk op de knop van de meegeleverde afstandsbediening. Een belangrijk voordeel van de GigaView820 is dat het niet meer nodig is om kabels van HD-apparaten constant om te pluggen op de HDTV of -projector. Wireless Full HD Audio/Video SenderHDCP De Marmitek GigaView820 ondersteunt alle digitale resoluties, dus zowel 480p, 576p, 720p, 1080i als 1080p @ 60fps (Full HD). Het product voldoet 100% aan de HDCP-standaard. High-bandwidth Digital Copy Protection (HDCP) is een systeem waarmee piraterij moet worden voorkomen. Decoders met HDCP geven een digitaal signaal uitsluitend door aan apparaten die ook HDCP ondersteunen, zoals de Marmitek GigaView820. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen