Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Hier nog een ander soort zetje deze kost net geen 200euro. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
tajvdz Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Het Marmitek setje had ik al gezien maar kost adviesprijs 399 euro. Er zit wel een splitter in maar dan nog veel te duur. Ook 200 euro is vrij prijzig. En daar bij ben ik nooit zo'n fan van draadloos. Het is gewoon jammer dat UPC die mediabox zo verprutst heeft door de 2e scart aansluiting er af te halen anders was dit allemaal niet nodig geweest.. Ik had even hoop dat met de CI+ cam het op de Dreambox werken te krijgen zou zijn maar helaas.
mobieltje Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Een Netgear 8 poort switch er tussen dan werkt de zaak niet meer. Als je problemen hebt om een kabel met stekker door de muur aan te leggen kan je ook aan 1 kant de stekker er afknippen en met een UTP stopcontact gaan werken, of neem een UTP kabel per meter en zet er zelf de stekkers aan. Een minder mooie oplossing is dat je werkt met twee UTP kabels op lengte, knip er aan 1 kant (op 15 cm na) de stekker er af, leg de kabel aan door gaatjes in de muren, soldeer er dan de stekker weer aan of gebruik een lasdoosje. Let er wel op dat de TV die je boven gebruikt ook een HDMI aansluiting moet hebben, ga je het HDMI signaal weer omzetten naar een scartaansluiting wordt het wel erg duur en het beeld op de TV een stuk slechter. @Sigma HDMI draadloos is een mooie oplossing maar veel te duur om (boven) een extra TV aan te sluiten, ook ik het geen geldboom in de tuin staan. Grts.
Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Nou als je goed kijkt werkt het op 5Ghz dus daar heb ik wel vertrouwen in maar goed het was maar een sugestie Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 @mobieltje. nou valt wel mee reken ééns uit wat dat andere kost. en daar komt bij dat je via deze verbinding meer aparaten kunt aansluiten en bedienen. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
tajvdz Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Een netwerk stekker krijg ik er wel aan maar het ging mij om HDMI. dat lijkt me wat lastiger. De TV boven heeft een HDMI aansluitig. 4 zelfs. Ik vind ook voor een extra tv de draadloze oplossing veel te duur. Het gaat om een paar kanalen (voornamelijk Eredivisie Live) die ik alleen via UPC heb. Dan trek ik liever de hdmi stekker er uit want ik kan toch niet op 2 plekken tegelijk kijken. Voor het geval ik even op en neer aan het lopen ben dan heb ik die oplossing dat het beneden dan ook via de scart werkt. Maar zo'n HDMI splitter wil ik toch aanschaffen omdat ik bij bepaalde evenementen de tv van boven ook beneden zet. Dat gaat nu ook zo lastig omdat HDMI tegelijk met scart dus niet gaat en ik dus ook met 2 tv's beneden de stekker er iedere keer uit moet trekken. maar die splitters zijn er 2. welke kan ik het beste nemen? 12,-- 44,--
Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Misschien een rare vraag? Heb jij eigenlijk wel een DM8000 want als ik het zo lees snap je niet wat je er allemmaal mee kunt! je kunt jamelijk ook via het netwerk kijken en dan heb je alleen maar een mini PC of een Labtop met hdmi nodig!!!!! en dan kun je dus beneden wat anders kijken dan boven. het scheeld je hoeft maar een goede utp kabel te trekken. voorbeeld mijn vrouw kijkt Het Kleine Huisje beneden. ik kijk de Tour de frans boven via mijn miniPC of Labtop. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
tajvdz Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 ik heb een DM8000 ja. Ik weet dat je via netwerk kan kijken. Er staat ook een pc boven bij de tv maar ik vind het soms handiger om rechtstreeks te kijken via een kabel. Maar wat ik wil doen met de HDMI kabel verlengen is niet voor de Dreambox maar voor de UPC mediabox. Dreambox werkt perfect op meerdere manieren waaronder via netwerk en ook via de scart
Sigma Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Oke dat is duidelijk. ja jammer dat dat niet gaat dan. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
mobieltje Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: tajvdz Een netwerk stekker krijg ik er wel aan maar het ging mij om HDMI. dat lijkt me wat lastiger. De TV boven heeft een HDMI aansluitig. 4 zelfs. Hoezo een HDMI stekker zelf monteren ?? De UTP kabels met stekker moeten door de muur en niet de HDMI stekkers (kabels) De Cat5 kabels maximaal 60 meter. De HDMI kabels 0,5 tot 2 meter lang. (das lang genoeg) De splitter (je bovenste plaatje werkt niet) het onderste plaatje is goed en kost geen 44 euro. König 2-Poorts HDMI Splitter 34,26 inclusief BTW Artikelcode: KN-HDMISPL10 König HDMI naar UTP Verlenger 31,50 inclusief BTW Artikelcode: KN-HDMIREP20 Wil je meer info, stuur dan je e-mailadres via een PM. Grts.
mobieltje Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Dus wat heb je nodig, vanaf je Mediabox naar de twee tv´s: 1 HDMI splitter 1 HDMI UTP verlenger. 2 Cat5 UTP kabels op lengte 4 HDMI kabels Grts.
tajvdz Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 ja bij dit appaeraat moeten er 2 netwerk kabels doorgetrokken worden, maar ik ging nog even uit van wat er eerder werd gezegd om een wat langere HDMI kabel te gebruiken zodat die rechtstreeks van de splitter in de tv boven kan. Ok waar ik de splitter had gevonden was hij 44 euro. Maar zo'n splitter van Konig werkt verder goed? Want nu zit de mediabox dus rechtstreeks met HDMI op de tv en als ik die splitter blijf gebruiken dan zit die er altijd tussen en dan hoop ik niet dat ik al te veel aan kwaliteit inlever.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen