Ga naar inhoud


Zijn MTI High Line Pro LNB's echt zo goed?


Wiend

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik groot onderhoud aan mijn schotelpark plegen. Ik wil/moet het e.e.a. vervangen en bij de zoektocht naar LNB's kwam ik MTI High Line Pro LNB's tegen. Die, volgens de beschrijving, beter zijn dan andere LNB's een hogere gevoeligheid hebben, minder ruis, meer versterking en die bij uitstek geschikt zijn m zwakke satellieten te ontvangen danwel te gebruiken in combinatie met kleine schotels. En meer van die verkooppraat ;-)

 

Goedkoop zijn ze niet, maar als ze echt zo goed zijn zou ik een twin uitvoering van die MTI in mijn draaibare hobbyschotel willen plaatsen. En het lijkt me wel makkelijk om er 1 aan te schaffen voor de vakantieschotel omdat de plaatsingsmogelijkheden dan niet altijd optimaal zijn.

 

De vraag is echter of die LNB's nou echt zo heel erg veel beter zijn dan al die andere LNB's die te koop zijn? Ik kan hier geen ervaringen vinden van die MTI LNB's. Dus ik ben benieuwd of iemand er iets over kan zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb geen ervaring met dit merk LNB, maar ik ga voor Inverto.

Ik woon in het verre Turkije en kon diverse zenders van Astra 2 hier niet ontvangen, Inverto Black Ultra in de schotel gehangen. Ziedaar, nu wel beeld en dit zonder uitval. Wat ik nog niet kan ontvangen, BBC & ITV maar dit komt door de speciale "UK_footprint".

 

Echte slechte LNB´s bestaan niet, maar als je in NL bijv. Nilesat ontvangen, dan is een Inverto een echte aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTI LNB's zijn over het algemeen zeer goede LNB's. Ik beschouw ze toch wel als de "beste" consumenten LNB's. De High Line Pro series hebben een goede naam, en dat gecombineerd met mijn eigen ervaringen kan ik ze alleen maar aanraden.

En wat is "duur" tegenwoordig? Ik heb (single) LNB's gekocht van ruim boven de 150 gulden (dat is dus een tijdje terug ;)), en dat waren "normale" LNB's, niet eens de beste beschikbaar... Ze gingen wel jaren mee, de reden van vervanging was dat de connectoren vast gerot zaten frown ... Ik wil alleen maar aangeven dat "duur" een relatief begrip is. Als je de prijs van een goede LNB vergelijkt met die van een "gemiddelde" LNB, dan kom je op 10-20 euro verschil uit. Over een periode van 5 jaar is dat dus 2-4 euro per jaar verschil...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de MTI Lnb's

In mijn vorige systeem had ik er twee inzitten en de signaalsterkte op zowel de Astra 1 als Astra 3 waren op de dreambox tussen de 16,6 en 17 Db.

 

Op de door Canal Digitaal geleverde ontvangers van Philips was zowel de Signaalsterkte als de Kwaliteit tussen de 98 en 100%.

 

Deze Lnb's geven je heel veel slecht weer reserves.

Omdat ik meer satellieten wilde ontvangen kon ik deze LNB's niet meer toepassen vanwege de grote kop.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Wiend
En meer van die verkooppraat ;-)

Verkooppraat is er altijd wel natuurlijk. Ik heb zelf geen ervaring met betreffende LNB's en zou ze ook niet zomaar toepassen, maar dat is dan weer een persoonlijke keuze.

De beste keuze die je kunt maken is deels gebaseerd op specificaties en deels op emotie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow

En wat is "duur" tegenwoordig? Ik heb (single) LNB's gekocht van ruim boven de 150 gulden (dat is dus een tijdje terug ;)), en dat waren "normale" LNB's, niet eens de beste beschikbaar...


Duur is i.d.d. ook maar een relatief begrip. Ze zijn een tientje duurder dan de meer gangbare LNB's. En of je nou 15 of 25 euro voor een LNB uitgeeft, dat zijn de kosten niet ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk met relatief mbt tot de prijs.

Als je ontvangst een keer wegvalt baal je veel eerder dan het tientje dat je extra uitgeeft aan deze LNB

 

Ik heb met eigen ervaring kunnen meemaken dat deze LNB met enorm noodweer ( regenval in 2 uur 78 mm en extreem onweer) dat de ontvangst gewoon aanwezig bleef ondanks een beduidend lagere signaalsterkte.

Nu heb ik nog wel eens dat de ontvangst wegvalt met extreem slecht weer, maar dit is de aderlating die ik moest geven om meerdere satellieten te kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eigenaardige van de Inverto Black Ultra is dat deze voor sterke signalen (>10dB) maar middelmatig presteert, output en BER verschillen amper met een andere LNB (bvb Smart Titanium). Pas bij zwakkere signalen is er een duidelijk verschil, haal je met een gewone LNB 6dB dan heb je 1dB meer met de Black Ultra en de BER is dan ook de helft lager. Neem je een transponder met een signaal van 3dB dan win je met de Inverto zelfs 1,4dB wat ongeveer overeenstemt met de extra winst van een 10cm grotere schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wiend
Binnenkort ga ik groot onderhoud aan mijn schotelpark plegen. Ik wil/moet het e.e.a. vervangen en bij de zoektocht naar LNB's kwam ik MTI High Line Pro LNB's tegen. Die, volgens de beschrijving, beter zijn dan andere LNB's een hogere gevoeligheid hebben, minder ruis, meer versterking en die bij uitstek geschikt zijn m zwakke satellieten te ontvangen danwel te gebruiken in combinatie met kleine schotels. En meer van die verkooppraat ;-)

Goedkoop zijn ze niet, maar als ze echt zo goed zijn zou ik een twin uitvoering van die MTI in mijn draaibare hobbyschotel willen plaatsen. En het lijkt me wel makkelijk om er 1 aan te schaffen voor de vakantieschotel omdat de plaatsingsmogelijkheden dan niet altijd optimaal zijn.

De vraag is echter of die LNB's nou echt zo heel erg veel beter zijn dan al die andere LNB's die te koop zijn? Ik kan hier geen ervaringen vinden van die MTI LNB's. Dus ik ben benieuwd of iemand er iets over kan zeggen?


Voorheen gebruikte wij deze lnb`s bij zwakkere transponders met een smalle bandbreedte.
Een 3 tot 5 jaar geleden waren dit de lnb`s bij uitstek.
Tegenwoordig doet de inverto Black ultra niet meer onder voor deze lnb en word de inverto black ultra ook door ons gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mij ook opgevallen, maar waarom iets "oppeppen" dat al goed is. Ik raad mensen in de Benelux deze (Inverto Black Ultra) LNB aan voor Nilesat,

daar doet hij wonderen. Hier, in Turkije, voor Astra 2.

Zenders die totaal niet doorkwamen, komen nu wel door met een zeer goed signaal. Alleen BBC en ITV lukt niet, vanwege de speciale Footprint.

Conclusie, slechte LNB´s bestaan niet, maar wel betere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bekent probleem dat de Inverto een stuk minder gaat presteren als het regent en de kop nat wordt. In dit natte kikkerlandje zou ik dan ook altijd voor de MTI High Line Pro LNB gaan die in single-uitvoering ongeveer 30 euro kost, in twin-uitvoering ongeveer 60 euro en in quad-uitvoering ongeveer 75 euro kost.

In landen waar het weinig regent, voldoen ze beide even goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iemand die kiest voor een Inverto Multiconnect dit vooral doet uit praktische overwegingen wegens de uiterst smalle feedhorn voor een multi-sat toepassing. Een smalle ALPS lijkt me dan een beter alternatief dan de MTI met de standaard champignon-kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: alleyoop
Ik denk dat iemand die kiest voor een Inverto Multiconnect dit vooral doet uit praktische overwegingen wegens de uiterst smalle feedhorn voor een multi-sat toepassing. Een smalle ALPS lijkt me dan een beter alternatief dan de MTI met de standaard champignon-kop.

Dat is wellicht zo, maar Alps past niet in alle gevallen, bv. Alps Twin/Quad LNB's passen niet op een T55 (in het midden dan).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...