erikdk Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 hoi schotelaars. niks met de zoekfunktie gevonden, vandaar de vraag: heeft er iemand van jullie ervarig met een USB satelliettuner (genre sundtek en dergelijke) als 2e tuner op een 800se? hoe moet je dat instellen (ik zie een sundtek-extensie in de downloadable plugins-lijst) ? heb je dezelfde functionaliteit als met een interne tuner (softcam, voorkeurstuner instellen, etc...) ? ik gebruik het PLi-image en cccam. ErikBigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox; Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.
Gast georgiosolos Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Neen voor USB sat Tuners nog geen vrijgegeven drivers. Voor de Win TV nova S-USB2 zijn drivers in ontwikkeling voor het BlackHole image, die ook via multiboot ook werkt op de 800 HD series, maar voorlopig is het dus afwachten wanneer de drivers vrijgegeven worden en dan is het wachten op de gepatchte images voor de dreambox series. De USb tuners die ik heb werken op dezelfde manier als de interne tuners, alleen het installeren/aktiveren van de drivers is afhankelijk van de image wat je gebruikt. In Blackhole is dit gewoon een menu optie in het Blackhole menu waarbij je zelf de drivers kunt activeren van je tuner.Als dat eenmaal werkt dan staat er gewoon in je tuner lijst een tweede tuner vermeld net als bij de DM8000HD. Dit kun je tot max. 3 extra tuners dan doen. Ikzelf heb zo 2 extra USB tuners (DVB-T) aktief, maar werk dus met de VU+ die zo 4 tuners heeft. Op de 800 series werkt dit dan op dezelfde wijze, alleen ik heb alleen met max. 2 extra USB tuners eea getest. Voordeel van de DVB-T USB tuners die ik getest heb is dat er enkele zijn die flink gevoeliger zijn dan de interne DVB-T Dream tuners. En qua performance in zappen en zo merk ik met de betere tuners geen verschil.
Gast georgiosolos Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Voor de DVB-S2 tuners zijn de drivers in ontwikkeling van de TeVii S660. Die sundtek is dus geen S2 tuner maar een hybride C/T tuner. Heb je geen C tuner nodig dan is die erg duur vergeleken met pure T Tuners.
erikdk Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 bedankt voor het snelle en competente antwoord! ErikBigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox; Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen