Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ontvangstproblemen met BBC1 op Astra 2D


Henk_Cavour

Aanbevolen berichten

Nadat ik de nieuwe firmware V1.09.20 geinstalleerd had kan ik wel 19,2E Astra 1 F 1M, Hotbird en Sirus scannnen - en de gewenste zenders ontvangen, 28,2E Astra 2A 2D lukte ook wel maar hierbij kreeg ik geen BBC1 etc., slechts duitse en andere zenders. De freqentie heb ik op 10714 MHZ ingesteld.

 

Onder Positioner instellingen heb ik via verplaastsen en de verlengde signaalnalk de sterkste positie gezocht en gescand. Vele malen geporbeerd - maar zonder resultaat.

 

Wie kan mij helpen?

 

Ik maak gebruik van eeen Rebox RE 9000PVR.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum.

 

Om jouw vraag misschien te kunnen beantwoorden is het handig om wat meer informatie te verstrekken.

 

Vertel eerst even wat voor een configuratie jij gebruikt want door jouw opmerking over de Positioner schijn jij over een verstelbare schotel te beschikken.

 

Welke BBC1 bedoel jij precies, de BBC One HD of BBCi 1 (28)?

BBC One HD zit op 10847 V 23000.

Controleer eerst maar of deze transponder in jouw transponderlijst staat.

 

Heb je al een FastScan uitgevoerd want dan krijg je alle zenders vanzelf binnen mist jouw schoten en verdere configuratie dit toelaat.

 

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je reactie. - Ik heb een draaibare 90 cm schotel die op DISEqC 1.2 werkt, geinstalleerd door een vakman.

Ik zoek BBC one(28) die ik bij mijn laatste scan gevonden heb. (SAT 28,2E Astra 2A TP 10773 [H] 22000 PID: 5000/5001/5000

Procider: BetaDigita).

Als ik hem activeer krijg de melding: "Service fout" .

Hoe nu verder?

P.S. Waar vind ik mijn transponderlijst?

 

30 minuten later.....ik heb weer gescand en krijg nu bij BBC one (28) de melding "Geen signaal (Tuner 1).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er sterk op dat de satellietpositie voor Astra 2 in de positioner niet is geprogrammeerd, of naar de verkeerde satelliet wijst.

 

Advies 1: als je positioner ook USALS ondersteunt, is dat in plaats van DiSEqC 1.2 de aanbevolen instelling. Je hoeft dan namelijk alleen maar de eigen schotelpositie op te geven en de rest gaat vanzelf.

 

Anders als volgt te werk gaan. Ga in het menu naar Installatie-> Positioner. Kies bij Satelliet de 28.2E Astra 2. Kies bij Frequentie 10714 MHz. Ga nu naar de regel Move. Beweeg met de pijltjes links of rechts de schotel net zo lang naar het oosten of westen totdat je het signaalmaximum hebt gevonden, èn de providernaam ASTRA (zonder nadere aanduiding) is. Nu heb je Astra 2 te pakken.

Ga nu een regel lager, kies daar Positie Opslaan en druk op OK.

 

Nu is de positie van Astra 2 in de positioner vastgelegd. Deze procedure moet, als de tabel in de posiitoner niet klopt of nog leeg is, voor iedere satelliet herhaald worden (USALS is echt veel gemakkelijker!).

 

Tenslotte iedere gevonden satelliet scannen. Dat alles gaat er overigens wel van uit dat de vakman de positioner inderdaad correct heeft opgesteld en uitgericht.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Ik kan usals gebruiken. Weet niet hoe ik mijn eigen schotel positie moet opgeven.

Mijn latidue is: 52°10'56.47"N and longitude 4°28'13.46"E

Mijn Positioner instelling geeft mij slechts de volgende mogelijkheden:

000.000 graad E, en 000.000 graad N

Gaarne advies. Bij voorbaat dank,

Groet Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zo moeilijk want je moet graden, minuten en seconden even omrekenen in decimale graden. Je woont afgerond op 52 graden 10' en 57" NB en 4 graden 28' 13".

 

Eerst de seconden: 57/60 = 0.95 minuten

Tel dit bij de hele minuten op: 10 + 0.95 = 10.95

Dan de minuten: 10.95/60 = 0.1825 graden

Decimaal zit je dus afgerond op drie cijfers op 52.183 graden NB.

 

Op dezelfde manier kom ik op 4.470 graden OL.

 

Dat dus invullen op de Rebox.

 

Oeps: Jürgen was me voor; ik doe zoiets nog zonder internet...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor de moeite.

Heb mijn positioner als volg ingesteld:

Satelliet: 28.2E Astra 2A 2D / Europir...

Tuner: Tuner 1

Frequentie: 10714 MHZ

Positioner: USALS

Schotelantenne longitude: 004.470 graden E

Schotelantenne latidude: 052.183 graden N

Ga naar:

Positioner commando: Ga naar referentie positie - uitgevoerd

Schotelantenne instellingen: 9750, 10600

Daarna zender gezocht.

Resutaat 353 TV zenders - geen BBC one

 

ALthans ik had al eerder een BBC one (28) gescand - maar die geeft signaal (service fout).

Het lijkt mij zeer laat. Wellicht mag ik morgen een reactie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar heb je de HD fastscan lijst al eens proberen in te laden?

 

Dan zit BBC one op 301.

 

Welke zenders ontvang je wel op 28 graden oost?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over BBC One HD hebt is de oplossing misschien eenvoudig: in de transponderlijst staat de symbol rate nog op 22000 terwijl dit 23000 moet zijn (is recent veranderd). Even proberen/controleren wellicht.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Welke BBC1 bedoel jij precies,
de BBC One HD of BBCi 1 (28)?
BBC One HD zit op 10847 V 23000.
Controleer eerst maar of deze transponder in jouw transponderlijst staat.

...Heb je al een FastScan uitgevoerd...


Dit had ik in één van mijn bovenstaande berichten ook al gevraagd net als het advies om via FastScan een poging te doen.
TS heeft echter op geen een van beiden een reactie gegeven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De fastscan lijst inlezen was een van de eerste reacties die je gaf.

 

Ik ben benieuwd welke zenders hij nu ontvangt op de Astra 2 positie, dan weten we naar welke satelliet hij echt kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

110721 17.50 uur. Wederom bedankt voor alle reactie's.

HD fastscan: Hoe kan ik die laden? Met de functie zoek modus kan ik fastscan - Geavenceerd - handmatig - blind of automatisch kiezen.

Ontvangen zenders op 28,2E: o.a. Das Erste, TF1, MCM,Tele5,TMC, 3sat, Kika, Sky Bundesliga, NDR, WDR, RTL9

Ik wil nog niet BBC HD. Ik zoek BBCi 1 (28).

Waar kan ik de transponderlijst vinden?

Fastscan heb ik uitgevoerd.

 

Heb 1 uur geleden een complete reset gedaan. Gehoopt dat daarmede ook de eerder opgeslagen zender gewist waren. Maar dit bleek niet het geval te zijn.....Di is de stand van zaken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk_Cavour

HD fastscan: Hoe kan ik die laden? Met de functie zoek modus kan ik fastscan - Geavenceerd - handmatig - blind of automatisch kiezen.

Vooropgesteld dat jij de originele Rebox FW gebruikt dan kun je bij de optie 'Zenders zoeken - Fastscan' kiezen voor HD kanalen. Na de scan dienen dus alle HD zenders van de betreffende satelliet in de zenderlijst te staan.
Origineel bericht van: Henk_Cavour

Ontvangen zenders op 28,2E: o.a. Das Erste, TF1, MCM,Tele5,TMC, 3sat, Kika, Sky Bundesliga, NDR, WDR, RTL9

Hieruit blijkt duidelijk dat je op de verkeerde satelliet zit want deze genoemde zenders zitten op ASTRA1 19,2 en niet op ASTRA2 23,2. Dus je zult toch eerst even de juiste satelliet moeten instellen.
Origineel bericht van: Henk_Cavour

Heb 1 uur geleden een complete reset gedaan. Gehoopt dat daarmede ook de eerder opgeslagen zender gewist waren. Maar dit bleek niet het geval te zijn.

Als jij met de reset een fabrieksreset bedoeld dan klopt dit ook niet want na een fabrieksreset is de zenderlijst altijd leeg en ben je verplicht om een van de mogelijke scans uit te voeren, dus ik weet nu niet precies wat jij hebt uitgevoerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...