Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ontvangstproblemen met BBC1 op Astra 2D


Henk_Cavour

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je bericht.

Heb nogmaals fabrieksreset gedaan.Daarna moet ik met fastscan op 19,2E zenders zoeken hetgeen ook lukt. - Daarna bleek dat er toch zenders van andere satelieten zoals hotbird, Astra 1E3, Sat 28,2 Astra 2A (BBCi 1 (28)die echter niet werkt maar GEEN SIGNAAL TUNER 1 aangeeft) nog in de zenderlijst staan.

Groeten Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn voor de Rebox 2 zenderlijsten die je via fastscan kan laden.

Bij de SD versie staat Nederland 1 op toets 1

Bij de HD versie staat Nederland 1 HD op toets 1

 

De fastscan lijst van Canaal Digitaal bevat ook zenders van andere satellieten.

Zo wordt bijvoorbeeld bij de HD fastscan lijst BBC1 op toets 301 geprogrammeerd.

Wanneer je daar de mededeling geen signaal tuner 1 krijgt te zien staat je schotel niet naar de juiste positie gedraaid.

 

Of de schotel instellingen voor Astra 2 28 graden oost staan niet goed, of je schotel draait niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat ik uit dit alles opmaak is dat de schotel van de TS niet draait en altijd op Astra1 staat. Een niet-fastscan van Astra2 levert immers een verzameling Duitse Astra1-zenders op.

Inladen van een Fastscanlijst levert dan weliswaar een zenderlijst op met ook zenders op andere satellieten, maar als de schotel daar niet naar toe draait, zie je gewoon niets behalve Geen Signaal (Tuner 1).

 

Ik zou beginnen eens vast te stellen of de schotel überhaupt wel draait via het Positionermenu. Stuur de schotel via dat menu eerst eens naar Sirius 4.8E. Dan moet hij pal naar het zuiden staan. Daarna naar Astra 2 (28.5E). De schotel moet nu een stevig eind naar het oosten draaien. Lukt dat? En als je daarna naar Ned 1 (niet HD) gaat kijken, moet hij een stukje naar het westen draaien, enzovoort.

 

En geeft de ontvanger wel Positioneer popup-menu'tjes als je van satelliet wisselt? En nog een suggestie: staan ALLE te ontvangen satellieten wel op positioner = USALS?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Sirus 5.9E opgezocht en gevonden. Schotel draaide keurig in zuidelijke richting. 455 TV zenders gevonden.

Dan ging ik naar 28,2E Astra 2A 2D. Ook hier bewoog de schotel in de goede richting. 677 TV zenders gevonden - waaronder alle BBC zenders - en ik kan ze ontvangen!!!!!!Wat was mijn fout? Wellicht niet konsqent met USALS gewerkt?

Overigens wat is het verschil tussen USALS en DISEqC 1.2 instelling?

Hartelijk dank voor deze leerzame discussie.

Henk Cavour

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je Sirius 4.8E bedoelt (typefoutje?).

 

Een veel voorkomend probleem is dat na een fabrieksreset de eigen schotelpositie is gewist, en bij USALS draait de schotel dan niet meer. Staat hij dan "toevallig" op Astra 19.2E dan krijg je de verschijnselen die je beschreven hebt. Na invullen van de eigen schotelpositie (met alle satellieten op USALS) gaat het daarna plotseling werken zoals bedoeld.

 

Het basisprotocol is DiSEqc 1.2 voor een positioner. Dit protocol kent een aantal commando's zoals ga naar het nulpunt, draai 1 stap naar oost of west, ga naar satellietpositie X en sla de huidige positie op in locatie X. Dit zijn globaal de commando's die je op de Rebox kunt geven in het positionermenu als DiSEqC 1.2 is ingesteld. Als de positioner uit de doos komt, zit er meestal een juiste satellietentabel in, waardoor alles meteen werkt.

 

USALS is een door STAB bedachte uitbreiding op DiSEqC 1.2. In de ontvanger zit extra software die uitgaand van de eigen schotelpositie en het azimuth van de satelliet uitzoekt welke DiSEqC 1.2 commando's er naar de positioner gestuurd moeten worden. Er wordt geen gebruik gemaakt van de tabel in de positioner. In de praktijk blijkt dit veel gemakkelijker te werken, mits de positioner volmaakt nauwkeurig staat uitgericht, want de gebruiker hoeft niets anders in te vullen dat de eigen schotelpositie; de rest wordt door de ontvanger opgeknapt.

 

Veel plezier met kijken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...