Ga naar inhoud

Hoe kan je je kaart beveiligen tegen uitlezen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik mijn kaart beveiligen, zodat een ander hem niet kan uitlezen (Pic&Eeprom). Ik gebruik TwoProg en heb een Multiprog 2001 XL. rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

ben je bang dat de door jou verkochte kaarten door jouw klanten worden uitgelezen of heeft dit een diepere achterliggende gedachte?<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

Is simpel, bij proggen picje code protect op ON zetten. pic is niet (gemakkelijk) meer uit te lezen.<BR>het is dan natuurlijk nog gewoon mogelijk even een loader op de pic te zetten, en met bv. winphoenix de eeprom uit te lezen. de code die in de pic stond ben je dan natuurlijk wel kwijt.<BR>Mocht je dus kaartjes verkopen dan kan je vergeten dat je deze "waterdicht" kan beveiligen (gelukkig, want hier hou ik dus niet zo van). het enige wat je bereikt is dat het iets ingewikkelder wordt om de ppua's, masterkey's ed. uit te lezen.<BR>Heb je echter zelf een applicatie ontwikkeld, bv een dongle of iets dergelijks dan is het natuurlijk zeer goed mogelijk om deze via deze manier te beveiligen tegen ongeoorloofd copieren / dupliceren. Gewoon ervoor zorgen dat de belangrijke data zich in het flashgeheugen van de pic bevind.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik kan mij voorstellen dat het in geval van diefstal wel handig is om je zelfgemaakte kaartje te beveiligen.<BR>Maar volgens mij gebeurd dit niet zo vaak.<BR>Ik heb zelf vlak voor de vakantie mijn kaartje wel beveiligd omdat ik mijn ontvanger had meegenomen inclusief kaart dus.<P>Helaas is het zo dat als een persoon in staat is een kaartje te proggen deze met een simpele handeling ook de beveiliging kan opheffen.<BR>Dus echt zinvol lijkt het mij niet.

Geplaatst:

Volgens mij kan je met de Mastera II in de L,P en C mode elke goldcard protected of niet lezen. Vertel het maar als ik fout zit.

Geplaatst:

De "oude" types pic flash processoren zijn inderdaad niet al te moeilijk te kraken, het zgn. picbusten. zo is ook ooit de code voor de kaartjes van BskyB in de 07 periode public geworden. Bij de huidige generatie kaartjes is dit echter niet meer mogelijk. Het openzetten van de softwarefuse via een lage programmeerspanning is al lang niet meer mogelijk, maar er waren ander truuks.<BR>Deze schijnen bij de nieuwere productiebatches ook niet meer te werken.<BR>de enige manier om je data echt safe op te slaan is een otp pic processor gebruiken, bv de 16f53. deze is alleen uit te lezen met zeer geavanceerde apparatuur (microprobes electronenmicroscoop ed), maar dat geld natuurlijk voor bijna alle secure processoren.<BR>Om je seca, irdeto, en andere kaartjes die met publiek toegankelijke software geprogd zijn te beveiligen heeft weinig zin omdat de keys in de eeprom staan, en deze inderdaad simpel is uit te lezen.<BR>Je kan dit natuurlijk ook beveiligen door de keys in de eeprom via een simpel algo ook weer te crypten. je zal dan toch dit algo moeten hebben wil je iets aan de keys hebben. Natuurlijk is het dan wel nodig zelf je programma voor de processor te schrijven omdat je dit anders never nooit voor elkaar krijgt. Ook dit is al eerder met piratenkaarten gedaan (D2Mac COP kaarten) en het was (gelukkig)ook zo weer gekraakt.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.