Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Vragen in verband separated S-tuners


Gast ed59

Aanbevolen berichten

In mijn premium HD+ zitten twee S-tuners. Op de A-tuner(separated) zijn 4 LNB's via een diseqc-switch aangesloten. Eén van de LNB's is een twin-LNB (Astra 19,2°). De ene aansluiting van die LNB is voor de tuner A en de tweede voor de tuner B. Ik heb voor de tuner A een kanalenlijst met Maz geïnstalleerd. Daarna heb ik voor de tuner B laten scannen. Als ik op OK duw dan krijg ik het menu 'Channel selection (Tuner A)-Separated Alles'

Als ik nu de kanalen bekijk dan zie dat naast de pictogrammen voor de A-tuner ook die voor de B getoond worden. Bijvoorbeeld VTM A en VTM B. Ze werken beide. Vraag: kan men ergens een afzonderlijk menu 'Channel selection (Tuner B)' selecteren. De blauwe knop onderaan vermeldt (Tuner A/B/Alles). Hem indrukken betekent echter een systeemprobleem en er dient herstart te worden. Laatste vraag: wat betekent "Altijd opstarten in TV" in het menu tuner insellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ed59
Vraag: kan men ergens een afzonderlijk menu 'Channel selection (Tuner B)' selecteren.

Waarom zou je dat willen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat logisch gezien B-kanalen thuishoren in een B- en niet in een A-menu en ik weet ook niet waarom er selectiemogelijkheden met de blauwe knop voorzien zijn. Ik vind de AZbox een fijn toestel maar de handleiding is echt minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

De bedoeling van twee tuners, A en B, is dat je iets kunt opnemen en iets anders kunt kijken. De meeste mensen hebben voor beide tuners een identieke configuratie.

 

In jou zenderlijst zie je gewoon alles wat je hebt, ongeacht welke tuner, er staat alleen wel bij op welke tuner betreffende zender steeds beschikbaar is. Superhandig toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bekeken wel, maar vertel me eens waarvoor men in dat geval de blauwe knop kan gebruiken en waarvoor dient die opstartmelding in het tunermenu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Daarop moet ik je als niet AZ bezitter het antwoord schuldig blijven. Ik probeerde je alleen de algemene werking en logica daarvan duidelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...