Gast peterputki Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Beste mensen, Ik woon in finland heb een openbox bestelt en wil graag hollandse en finse/scandic kanalen kijken ik heb nu al een triax van 88cm. is het mogelijk om ze allebei van de triax te bekijken? Of moet ik een grotere schotel kopen? IK ben echt een dummy dus als iemand goede ideeen heeft sta ik daar totaal voor open. Mvg, Peter
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Begrijp ik het goed? Je wilt de Thor 5 en 6 satelliet op 0,8 graden west ontvangen samen met de Astra 1 en 3? Belangrijk is te weten waar je in Finland woont want voor de Astra 1 is het een grensgeval
Gast peterputki Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ik woon in het zuiden van finland tussen helsinki en Turku in en ik wil precies die sattelieten.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ai, je wilt grof 24-25 graden overbruggen met een Triax, ik denk dat dat niet een succes gaat worden. Is het een optie om een andere schotel te plaatsen?
Gast peterputki Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 En kan ik ze allebij aansluiten op de openbox? je ben echt supersnel dank je wel
alleyoop Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Astra 1H en 3B mogen geen probleem zijn in je woonplaats. Een andere optie zou ook een motor kunnen zijn maar dan gaat het zappen trager tussen de verschillende sats.
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Er zit dacht ik maar 1 kaartlezer in die decoder. dus er kan of een finse,of een NL kaart in.
Gast peterputki Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Klopt ik heb een canal plus kaart en ik dacht aan de gratis kanalen van thor.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: peterputki En kan ik ze allebij aansluiten op de openbox? Twee schotels kan altijd ja.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Volgens mij zit er niet heel veel FTA op Thor, maar misschien heb ik het ook wel mis.
alleyoop Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Canal Plus is toch de provider voor Finland?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Juist, DiSecq switch ertussen en klaar ben je. Is heel simpel.
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Een triax 88 cm kan dacht ik maximaal 20 graden overbruggen. Dan zou je genoegen moeten nemen met de astra1 op 19,2 en de thor 0,8w. Astra3 op 23,5 erbij gaat denk ik echt niet lukken. Dus de NL kanalen op de 19,2(zo'n beetje het basispakket van canaldigitaal) en dan de FTA's op de Thor. Da's met een multifeed rail wel haalbaar volgens mij.
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Beste peterputki De Thor 5 en 6 satelliet op 0,8 graden west en de Astra 19,2 en 23,5 op één schotel ontvangen is niet handig. Voor de signaalsterkte en daaraan verwant de schoteldiameter het volgende: Voor de Astra 1 kun je met een 60cm schotel toe. Voor de Astra 3 heb je een 90cm schotel nodig, dus bijv. een Triax 88cm. Deze twee satellieten kun je met één schotel en twee losse lnb’s ontvangen. Je hebt hier wel een speciale houder voor nodig want normaal kun je maar één lnb monteren. Voor de Thor 5 en 6 zou ik een tweede schotel nemen. De signaalsterkte van de Thor 5 en 6 varieerd nogal afhankelijk welke zenders je wilt ontvangen. Ga naar: http://www.lyngsat.com/1west.html Hier zie je in de één na laatste kolom (beam) verschillende beams staan (afstraalgebieden naar de aarde) zoals de SE-zone, East-Hemi, Global, K1, spot 2, spot 1 enz. Deze hebben allemaal verschillende sterktes. Het ligt er dus maar helemaal aan welke zenders je op de Thor 5 en 6 wilt ontvangen om te kunnen weten hoe groot je schotel moet zijn. Om de signaalsterkte om te kunnen rekenen naar de schoteldiameter, gebruik je deze site: http://www.tv-sputnik.com/eng/eirp.html De drie lnb’s verbindt je met een diseqc-switch met elkaar zodat de signalen via één kabel naar de satellietontvanger gaan. Wil je een tweede satellietontvanger aansluiten, dan zul je lnb’s moeten nemen met twee uitgangen en twee diseqc-switches moeten gebruiken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen