Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een upgrade gemaakt van Fiber Power 25 naar Fiber Power 60 van UPC. Hiervoor heb ik een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Een Thomson TWG870.

Nu doet het probleem zich voor dat mijn Siemens Gigaset 301d problemen heeft met de sip-registratie bij mijn VOIP accounts (Poivy en Justvoip). Ik maak er al jaren gebruik van maar met de nieuwe moden krijg ik het maar niet werkend.

Kan het zijn dat de modem/UPC deze toepassing blokt? Of zou het iets anders zijn? Een instelling of zoiets? De instellingen in de Gigaset zijn gelijk gebleven.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?

Formuler F1, 2x SAT, 1x Cable, OpenPLI 4, SiteCom NAS 4TB

Mutant HD1200, OpenPLI 4
Wave Frontier T90, 8x Smart Quad LNB, 2x SatConn 10/1 Switch, 2x Maximum 4/1 Switch
0,1W, 13.0E, 16.0E, 19,2E, 23.5E, 28.2E, 39.0E en 42.0E

Geplaatst:

Niemand die me hiermee kan helpen?

Mutant HD1200, OpenPLI 4
Wave Frontier T90, 8x Smart Quad LNB, 2x SatConn 10/1 Switch, 2x Maximum 4/1 Switch

Geplaatst:

Heb je je al ingelezen op het chello.com-forum Hans?

Daar zijn tal van hits te vinden over dit thema.

Jammer dat UPC je bij de upgrade nog een Thomson heeft aangesmeerd.

Deze modem/router wordt namelijk uitgefaseerd daar er ondanks de uitrol van diverse firmware-rondes nog steeds tekortkomingen zijn.

Je bent beter af met de Cisco EPC 3212=kabelmodem in bridge waarop je een router van eigen keuze kunt aansluiten zonder je druk te moeten maken over portforwarding.

Ik zou je willen adviseren de Thomson bij een UPC-centre om te ruilen voor een Cisco.

Bespaar je de moeite (én centen) om dit via de HD te bewerkstelligen.

Sorry dat ik het zeg maar dat zijn in de regel 1e lijns-sufferds die alleen maar een protocol kunnen voorlezen.

Helaas weet ik waarover ik spreek

Suc6,

roy

n.b.: ik ben sinds okt '10 klant bij UPC en heb het installatiepakket opgehaald in Amsterdam; op mijn nadrukkelijk verzoek kreeg ik toen de Cisco mee i.p.v. de Thomson

Geplaatst:

Roy, Bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen dat de Cisco helemaal niet meer geleverd wordt. Ik zal het nog eens navragen bij het UPC-centre in Rotterdam.

Op dit moment zit ik nog wel met de Thomson. Is het wel mogelijk om de Gigaset werkend te krijgen? Ik heb intussen van alles geprobeerd. Ik geb de DMZ host functie geprobeerd. Ik heb poorten 0 t/m 65535 geforward. Ook dit heeft niet geholpen.

Mutant HD1200, OpenPLI 4

Geplaatst:

Hallo Hans,

Omruilen lijkt me i.d.d. verreweg de beste optie.

Je hebt trouwens vette pech dat je bij het upgraden van je abo uitgerekend met die Thomson wordt opgescheept.

Laat ik me vooral niet voordoen als deskundige!

De crux zit er e'm in dat je niet alleen UDP maar ook RTP poorten open moet zetten.

Een directe tip heb ik niet, sorry.

Is je Siemens er wel klaar voor? LAN wordt immers WAN

Heb je al op het Chello-forum rondgeneusd?

Daar moet echt de oplossing te vinden zijn.

Maar....zelfs al krijg je Voip voor elkaar dan is het toch raadzaam aan te dringen op een Cisco. Met de Thomson blijft het sukkelen; niet voor niets wordt het ding uitgeserveerd

Ik zal straks ook even op het C.-forum zoeken en eventuele hits

posten.

Als je wilt kun je me ook bereiken via grotecomputer@live.nl

groet,

roy

Geplaatst:

Ben ik weer

Met de volgende werkwijze krijg je het zaakje for the time being in elk geval werkend:

Citaat: "Ik heb het nu werkend. Een sitecom router icm de Thomson.

Mijn werkwijze :

DHCP op je eigen router uitzetten. Wifi (als je draadloos wil werken) aan.

Static IP geven in het bereik van je Thomson modem (b.v. 192.168.0.10 subnet 255.255.255.0)

Thomson DHCP aan. IP vd Thomson = bv 192.168.0.1 . Subnet 255.255.255.0. DHCP laat ik starten vanaf 192.168.0.11 om conflict te voorkomen. Wifi uit. "einde citaat

Slotopmerking van roy: LAN van de Thomson niet aansluiten dus op de WAN van de Siemens tenzij je die poort kunt configureren als LAN

• Beheerder
Geplaatst:

Dat die persoon er veel verstand van heeft, zou ik toch willen bestrijden.

Een router achter een andere router zetten d.m.v. DMZ modus, is voor VoiP not done.

De enige wijze om dat correct te doen is door de router die als modem dient in Bridge te zetten. Kan dat niet, moet je er gewoon niet aan willen beginnen en kan je veel beter de modem router omruilen voor een (cisco) modem en er je eigen router achter hangen.

Verder kom ik een paar veiligheids-issues tegen in zijn aanwijzingen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Probleem opgelost. Ik heb bij het UPC-centre in Rotterdam een Cisco modem opgeëist smile . Het werkt nu.

Allemaal bedankt voor het medenken.

Mutant HD1200, OpenPLI 4

Geplaatst:

Prima, bedankt voor de terugkoppeling Arminzepcan!

Geplaatst:
Origineel bericht van: uplink
Prima, bedankt voor de terugkoppeling Arminzepcan!

smile Hans is mijn bijnaam.

Mutant HD1200, OpenPLI 4

Geplaatst:

What is in a name?

Off topic: wat me nog interesseert is hoe de modem swap in technisch opzicht verlopen is.

Je "oude" Thomson had natuurlijk een heel ander Mac-adres dat in India geregistreerd werd.

Hoe ging dat nu met je nieuwe Cisco?

Heeft men het ding in Rotterdam, waar je bijstond, aangemeld en werkte het spulletje al bij je thuiskomst?

Een knappe prestatie als het zo gegaan is.

roy alias ADSL-beu

Geplaatst:

Ze hebben hem inderdaad in Rotterdam geactiveerd. Toen ik alles aangesloten had werkte het direct. Dit was wel goed geregeld.

Mutant HD1200, OpenPLI 4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Dat die persoon er veel verstand van heeft, zou ik toch willen bestrijden.

Een router achter een andere router zetten d.m.v. DMZ modus, is voor VoiP not done.

De enige wijze om dat correct te doen is door de router die als modem dient in Bridge te zetten. Kan dat niet, moet je er gewoon niet aan willen beginnen en kan je veel beter de modem router omruilen voor een (cisco) modem en er je eigen router achter hangen.

Verder kom ik een paar veiligheids-issues tegen in zijn aanwijzingen.

Mvg,

Michel
De daar beschreven werkwijze is ook niet opgezet om VOIP via een eigen modem achter de Thomson modem/router mogelijk te maken. Het is opgezet om mensen een eigen router te laten gebruiken om zodoende de vele problemen met het router gedeelte van de Thomson te omzeilen.
Het is niet de meest ideale oplossing, maar een bruikbare workaround.

Even een modem omruilen is bij UPC niet zo eenvoudig, zeker niet in de tijd dat dat bericht is geschreven. Toen deelde UPC bijna uitsluitend die waardeloze modem/router uit.
Gelukkig zijn ze daar grotendeels mee gestopt en worden er weer veel "domme" / bridged Cisco modems uitgedeeld.

Veiligheidsissues zie ik zo snel niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen