Ga naar inhoud

Computer monitor die de kwaliteit haatd, in vergelijking met de Ipad 1

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ben op zoek naar een goede led-backlight computermonitor,

die de kwaliteit haalt in vergelijking met de Ipad 1

20 22"

Wel iets gelezen over een ips monitor ??

Geplaatst:

Huh? Iedere monitor haalt de kwaliteit van een ipad.

Over welke kwaliteit heb je het nu?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb het over de beeldkwaliteit van de Ipad.

Niet alle monitoren halen de kwaliteit van een Ipad, vind ik.

Geplaatst:

Apple Cinema Display wink .

Maar ik denk dat die een beetje buiten je budget gaat vallen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Tja, nou weet ik nog niet over welke kwaliteit je het nu hebt?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Een ipad heeft een goede beeldkwaliteit.

Mijn huidige monitor is al een paar jaar ouder, en zie dat bijvoorbeeld een Ipad een mooi helder en scherp beeld geeft.

Hopelijk is het nu duidelijk?

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Mogelijk wel iemand die weet wat ips betekend?

Geplaatst:

Henri,

Tip: Kijk eens op www.prad.de

Ze hebben ook een Engelstalige variant, klik op het juiste vlaggetje.

Op deze site worden monitoren vergeleken en de site bevat uitstekende technische informatie.

Zo ben ik (tijdje geleden) bij mijn Dell 2408WFP Ultrasharp monitor uitgekomen :-)

Succes met zoeken!

Geplaatst:

idem,

vind zelf namelijk dat de iPad een zeer geringe kijkhoek heeft om het beeld goed te kunnen bekijken

(je moet er recht voor zitten met je snuffert)

dat is voor mij geen kwaliteit maar een fout

bovendien is resolutie : schermgrootte op een echte monitor vaak veel beter instelbaar (indien je grafische kaart dat aankan < steekwoord grafische kaart)

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Yep. Volgens mij valt het allemaal wel mee met de kwaliteit van dat ipad scherm. Feit is dat andere pad bouwers een beetje achter lopen en daarom gebruik maken van goedkope chinese panels.

Die ipad heeft als hij 1080 kan weergeven gewoon een zeer kleine pixel. Dat kan je niet vergelijken met een monitor.

Uiteraard kan je ook dichter bij huis goede scherm tests lezen. Bijvoorbeeld bij Hardware.info.

En voor de liefhebbers

Wiki IPS

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
idem,
vind zelf namelijk dat de iPad een zeer geringe kijkhoek heeft om het beeld goed te kunnen bekijken
(je moet er recht voor zitten met je snuffert)

dat is voor mij geen kwaliteit maar een fout

Dat vind ik nu net goed aan de ipad en is waarschijnlijk de bedoeling.
Als je op openbare plaats zit kan niet iedereen zomaar meekijken met wat je aan het doen bent.
Er bestaan zelfs beschermfolie die de kijkhoek nog kleiner maken net omwille daarvan.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@Henri Aalten

Nog effe wachten. Volgend jaar komt LG met een OLED TV.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het is gewoon een kwestie van de juiste panel in de monitor.

Het meest gebruikt is TN, prima om te gamen, maar bagger voor foto, video of andere serieuze toepassingen. De kijkhoek is verticaal gering en de kleurweergave is slecht. Voordeel is goedkoop

De betere panels zijn de pva/mva-achtige. Veel betere kleurweergave en kijkhoek dan TN, zijn minder geschikt om te gamen omdat ze "trager" zijn. Duurder dan TN

De beste zijn voorzien van ips technieken. Dit is de echte high-end. Superieure kleur en contrast waarden. Erg goede kijkhoek. Je begrijpt het al: Duur....

De iPad is ook voorzien van een ips panel. Google eens op high end monitor vergelijk

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen