Jürgen Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Met de originele Rebox FW lees je de Management / Canal Digitaal datum uit via het CAS Menu. Bij gebruik van de Octagon FW is dit niet mogelijk omdat hierbij een ongeldige smartcard gesignaleerd wordt en met MCAS wordt helemaal geen kaart herkend. Als ik een CAM zoals b.v. de Aston 1.07 v2.18 gebruik dan zie ik wel één datum maar weet niet welke dat van beiden is. Is er nu een optie om bij gebruik van MCAS de beide data in beeld te krijgen? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Audioniek Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Ja. Ga naar het plugin-menu. Wijs MCAS aan, en druk op OK. Daarna kun je (meen ik) configuratie kiezen, en vervolgens de kaartgegevens zien. Met een beetje zoeken kom je er wel uit. Voor de volledigheid: in het CAS-menu moeten de kaartlezers UITgeschakeld staan. Activeer hiertoe de extra optie in het menu door de PIN-code in te toetsen terwijl je in het CAS-menu bent. Bij Octagon is dat het modelnummer (bij jou 1018), bij de anderen 1407. Er komt nu een optie bij waar je de kaartlezers kunt uitschakelen. In MCAS het omgekeerde: beide lezers moeten in de configuratie op <use> staan. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Jürgen Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 Audioniek, bedankt maar dat had ik ook al gezien maar ik bedoel beide data dus die van Canal Digitaal én van Management. Via het MCAS Menu zie ik alleen de datum van Canal Digital en niet van Management. De Management datum is van cruciaal belang want als deze verloopt krijg je de smartkaart niet zo maar weer actief. Nu heb ik wel een CAM waarmee dat wel kan maar ik wil niet onverwacht voor een verrassing komen te staan dat de Management datum verlopen is. Ik wil deze datum graag onder controle houden. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Audioniek Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Je hebt gelijk, en dit krijg je dus als je uit het hoofd een antwoord componeert. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen