Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik las net de aankondiging van de nieuwe Foxconn Nettop nT-A3500

Kost 175 euries. Er moet nog geheugen in en een 2,5 inch schijfje.

Gebaseerd op het AMD A-350 platform dus uitermate geschikt voor afspelen van HD.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Als je niet teveel eisen stelt maar ik wil toch wat meer mogelijkheden.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Dit ding is uitermate geschikt. Welke eisen stel jij dan nog meer aan een HTPC?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Het woordje "Ultieme" is toch zeker niet van toepassing? Hij heeft geen dvd of mogelijkheid voor dvb kennelijk kan dit alleen via usb. Ook word er geen afstandsbediening bijgeleverd, lijkt me gewoon een goedkope barebone. Dan ga ik liever voor een Asrock als frontend.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

DVD? Bestaan die dingen nog dan?

Natuurlijk is het een barebone. Met meer mogelijkheden dan welk media kastje dan ook. Dan is die afstandbediening niet zo'n issue hoor.

Geplaatst:

En wat ik persoonlijk nog erger vindt is de hardeschijfruimte die niet goed uitbreidbaar is.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Dat hoeft dan ook niet. Streamen.

Ik vind het overigens wel grappig dat ze dat ding ook aanbevelen als een servertje. Gewoon in de meterkast aan de muur naast het modem.

Met een schijf van 640Gb is dat natuurlijk niet geschikt voor al je films maar wel ruim voldoende voor alle overige bestanden.

• Beheerder
Geplaatst:

Niet te vergeten dat het ding als pc zo traag is als dikke stront.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat valt redelijk mee. Maar het is natuurlijk een HTPC en geen PC.

Bovendien zijn de prestaties ook in verhouding met het stroomgebruik.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb hier een vergelijkbare foxconn staan, maar dan de versie met Dual Core ATOM 525 en Nvidia ION VGA chipset, 2 GB geheugen en een SSD drive, maar dat is echt een traag ding met Windows 7 hoor.

En dan is die Dual Core ATOM nog een stukje sneller dan de AMD variant ook!

binnenzijde_logo.png

Het zijn vanwege het superkleine formaat wel bijzonder leuke dingen, maar verwacht van de prestaties echt geen wonderen.

Mvg,

Michel

binnenzijde_logo.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Onder Linux zal ie nog wel goed draaien, maar ook dan zou ik nog voor een type gaan met een Ion i.v.m vdpau. Voor mij is het geen ultieme of uitermate geschikte HTPC, maar een grappig front-endje voor xbmc of zo.

DVD wordt trouwens nog wel gebruikt hoor en bestaan nog mijn vrouw vereist 'm zelfs! smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen