Ga naar inhoud


[Satelliet] Vanaf a.s. Dinsdag RTL8-HD bij CDS


Littlesat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, en zeker niet op nog een zender op die al bomvolle transponder. HD mag van mij alleen HD heten als er toch minimaal een bandbreedte aan wordt besteed van 10 Mb/s en niet de helft waar het nu dreigt heen te gaan! "het beste beeld" zeiden ze toch? Maar ja, dat was vroeger.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je aan die wijsheid... je moet niet alleen naar cijfertjes kijken.... een en ander is ook afhankelijk van de gebruikte techniek. Het beeld is er zichtbaar niet slechter op geworden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker weer een deelkanaal zit je dalijk iets te kijken word deze weer afgebroken. dan liever een andere zender

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja of eredivisie HD (tekst TV) of reclame voor dames op tv. Blijven altijd mensen die daar graag naar kijken.

Origineel bericht van: spijk
lekker weer een deelkanaal zit je dalijk iets te kijken word deze weer afgebroken. dan liever een andere zender

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het beeld is er zichtbaar niet slechter op geworden...

Men zend al vanaf het begin op deze transponder met +/- 6 mbit aan null pids. Dat zal (hopelijk) wel minder worden als RTL-8HD start.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Sjattuh
Mooi, nog even en de Astra 1 kan eraf.


Die blijft nog wel een paar jaar.


Maar wanneer hetzelfde (NL) aanbod geheel op A3 is te ontvangen in HD dan heb ik hem niet meer nodig en ga ik hem mooi op iets anders richten. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Sjattuh
Mooi, nog even en de Astra 1 kan eraf.


Die blijft nog wel een paar jaar.


Maar wanneer hetzelfde (NL) aanbod geheel op A3 is te ontvangen in HD dan heb ik hem niet meer nodig en ga ik hem mooi op iets anders richten. smile


heb je daar een satelliet installatie voor om alleen maar naar het Nederlandse pakket te kijken?
Satellietkijkers zijn juist toch geintresseerd voor het kijken naar vele zenders, op vele satellieten?

Voor het kijken naar het Nederlandse pakket zou ik kunnen volstaan met een FTA digitenne.

Het gehalte herhalingen van de Nederlandse publieke omroep deze periode, duur ongeveer 3,5 maand, zint mij totaal niet. Het is herhaling van voor tot achteren. Van uitzendingen die amper een paar maanden geleden zijn uitgezonden.
De commerciele zenders interesseren mij totaal niet. RTLZ af en toe nog overdag en sporadisch RTL4.
Het aanbod van de Duitse publieke zenders, de Britse zenders van de BBC, ITV en soms Film4, sommige zenders op de Hotbird en de Eurobird 9A maken het voor mij vooral interessant.
Of het richten van de schotel op de Telstar en te kijken naar de Amerikaanse zender MSNBC.
Deze diversiteit maakt het voor mij aantrekkelijk te kijken naar de satellieten, niet het Nederlandse pakket met al die deeltijdzenders op de 23,5 graden oost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Voor het kijken naar het Nederlandse pakket zou ik kunnen volstaan met een FTA digitenne.

Behalve als je een HDTV hebt van 42"... dan ben je snel terug bij CanalDigitaal. Digitenne schroeft de resoluties bij de meeste zender ook nog sterk terug....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoe kom je aan die wijsheid... je moet niet alleen naar cijfertjes kijken.... een en ander is ook afhankelijk van de gebruikte techniek. Het beeld is er zichtbaar niet slechter op geworden...


Lol ook met nieuwste van het nieuwste ga jij echt geen mooi plaatje krijgen hoor met 6Mbit/s in HD.

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Voor het kijken naar het Nederlandse pakket zou ik kunnen volstaan met een FTA digitenne.

Behalve als je een HDTV hebt van 42"... dan ben je snel terug bij CanalDigitaal. Digitenne schroeft de resoluties bij de meeste zender ook nog sterk terug....


Ook weer niet waar, de reso van digitenne is gelijk aan CD namelijk 704x576 zelfde dus als CD, de bitrate daar gaat het bij digitenne om en dat is idd groter dan 32" gewoonweg niet om aantezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn ervaring is, dat je gebruikte beeldscherm voor een groot gedeelte je ervaren beeldkwaliteit bepaalt, tesamen met de gebruikte ontvanger.

 

In de huiskamer heb ik een 65" scherm hangen met een goede ontvanger.

Ik heb over Canaal Digitaal uitzendingen geen klachten.

 

In de keuken heb ik een Philips 32" LCD scherm hangen.

Daarop zijn die Canaaldigitaal uitzendingen niet om aan te zien.

 

Je gebruikte setup thuis bepaalt voor een groot gedeelte de door jou ervaren beeldkwaliteit.

 

Laten we eerst eens afwachten hoe het er volgende week gaat uitzien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt mij eerder dat je 65 inch toestel niet zo goed presteert of heel zacht staat ingesteld want als je ergens de blokken moet kunnen tellen is het daarop wel.

 

Ik zie al verschil tussen sat en kabel bij de HD kanalen op mijn philips 32 inch tv.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...