Ga naar inhoud


[TF7700PVR] CD CAM in 7700 pvr


Triumphs

Aanbevolen berichten

Geen idee of ik dit als CD topic of hier moet plaatsen, eerst maar hier.

 

Ik wilde wel weer Eurosport HD History HD kijken, dus toch maar een CD cam module gekocht (heb ook de PowerCam_HD V2.0 module)

 

Nu 'stottert' all gecodeerde uitzendingen van CD en het minst op de Eurosport HD en History HD

 

Dus ik wissel de kaart nu iedere keer en kijk alle andere met de Powercam

 

 

Software versie CD 2.05.001

Firmware 3.03.013

 

Enig idee waar dit aan ligt?

 

In de 7700 PVR gebruik ik de software van de 7710 (23231 Jun 8 2009)

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klinkt zeurderig dan wel afgezaagd,

 

stap over op Enigma met een Smargoreader en OScam.

Gegarandeert een opluchting en veel meer mogelijkheden als de org. firmware van Topfield.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k),

 

sorry, je hebt gelijk! Maar ik ben nu eenmaal zo enthousiast zodat ik het iedereen aan raden kan!

Maar goed, probeer mijn leven te verbeteren en alleen nog antwoorden te plaatsen die TS-ers verder helpen , okay?

 

Groet Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook de PowerCam met de zelfde firmware in de TF 7710HDPVR. Bij mij gaf Travel Channel HD de doorslag om dan ook maar de CD-cam aan te schaffen. Sceptisch, na alles wat je er over leest, met mijn satdealer afgesproken dat ik ze weer kon ruilen als ik niet tevreden was. Ik heb ze nog steeds omdat alles naar behoren werkt.

Of de update voor de PowerCam op de Hotbird nog actief is weet ik niet. Ik heb in elk geval eens menig uurtje tevergeefs aan updaten besteed. Bovendien krijg je met de firmware 3.2 History HD en Eurosport HD ook niet open. Voor beide zenders moet de schotel wel heel precies uitgericht zijn, misschien is daar bij jou nog wat aan te verbeteren?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen.

Is er ook een andere manier om de CAM te updaten?

Dit omdat mijn schotels niet op de Hotbird staan.

 

En dafdriver: Enigma met een Smargoreader en OScam

Ik ben een TV kijker en hou niet van die extra mogelijkheden die er een echte sat hobby ervan maken.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak,

dat die twee HD zenders het niet zouden doen met de 3.2 dacht ik ergens op dit forum gelezen te hebben, maar des te beter voor alle PowerCam-users als ie het wel doet.

Voor het updaten (met de TF7710) heb ik van alles geprobeerd, helaas tevergeefs. Vandaar dat ik er niet proefondervindelijk over mee kan praten. Omdat ik er op een gegeven moment genoeg van had, en omdat je maar nooit weet wat voor fratsen CD nog in gedachte heeft waardoor alles, behalve hun eigen spullen, niet meer werken, ben ik "overstag" gegaan.

 

@Triumphs,

ik was nog vergeten te melden dat jouw CD-cam de laatste firmware heeft.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Sjaak, dan hoeft Triumphs geen moeite te doen de PowerCam te (laten) updaten.

Misschien heeft hij beide cams tegelijkertijd in de receiver en ontstaat daardoor het stotteren van het beeld?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, hoef ik me geen zorgen te maken om de Powercam te updaten.

Dat 'stoteren' komt voor als ik de CD cam er alleen in heb (met of zonder de Powercam erbij is geen verschil) Wel lijkt het uit te maken of hij (de CD cam) er meer dan een uur in zit, dan lijkt het beter te worden.

Als ik ze er beide in het en mijn kaartje in de Powercam dan is het hopeloos met zender wisselingen. Krijg iedere keer in beeld "Steek kaart in CI module" of zo.

Dus de CD cam eruit alleen als het het nodig is voor Eurosport HD en/of History HD.

Hoop niet dat er meer komen met die veranderde codering QPSK meen ik.

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

Ook ik heb een Powercam, en ik las dat je hem kan updaten.

Als ik hem inspecteer, dan staat er:

 

PowerCam_HD V3.2

 

Maar History en Eurosport doen het niet bij mij.

Als ik verder in het menu van de PowerCam duik, zie ik de mogelijkheid van CAS, en als ik verder ga verschijnt de vraag of ik het wil veranderen.

Als ik voor ja kies, dan zie ik een hele lijst van mogelijkheden verschijnen:

 

All

KEYFLY (ON)

Embedded Channels & PIN (ON)

MOSAIC-S (ON)

MOSAIC-V (OFF)

MOSAIC-I (OFF)

MOSAIC-C(OFF)

MOSAIC-X (OFF)

MOSAIC-B (OFF)

 

Weet jij wat deze dingen betekenen?

Ik heb hier echt geen verstand van, en ik weet ook niet of het kwaad kan of ik deze dingen ga veranderen.

Updaten is mij overigens ook niet gelukt, hoewel ik deze transponder met (allemaal gecodeerde) zenders heb ingelezen.

Vermoedelijk is mijn PowerCam dan al van de nieuwste update voorzien toen ik hem in januari kocht.

Al vast bedankt voor eventuele info van jou.

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

AEO,

 

de PowerCam kan meerdere coderingen demoduleren. MOSAIC-S is Mediaguard gebruikt door CD, deze moet dus op ON staan, de andere coderingen zijn achtereenvolgens Viaccess, Irdeto, Cryptoworks, Conax, Betacrypt, en die kunnen op OFF. Key Fly en On-board channels overigens ook. Als datgene wat je niet nodig hebt uit staat zou dat de performance van de cam ten goede komen, maar echt getest heb ik dit nooit.

 

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg.

Gewoon niet aankomen aan deze instellingen dus.

Moet ik misschien toch nog eens een andere cam kopen die wèl met 8PSK overweg kan.

Misschien zijn er op dit forum mensen die ook de Samsung 46UD7000 hebben en misschien al ervaringen hebben met cams die wèl History HD kunnen tonen?

Liefst een cam die het ook goed doet met de Topfield 7700HDPVR.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...