Con Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ik heb een Zyxel, de P-2602HW-D1A. Met dit modem kun je alleen VOIP bellen en gebeld worden (volgens mij als ik alles goed heb gelezen) Ik heb nog steeds een vast nummer. Kan ik nu mijn vaste nummer forwarden (doorzetten) naar mijn VOIP nummer zodat ik ook via mijn vaste nummer bereikbaar blijf? En hoe zit het dan met nummerherkenning van inkomende telefoontjes? Of krijg ik dan het nummer te zien van mijn vaste telefoon? Of is er een FW die wel een en ander beschikbaar maakt? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 23 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 23 juli 2011 Bij welke aanbieder heb je dat vast nummer en bij welke aanbieder heb je dat voip nummer? Ik neem aan vast bij KPN? Dan kun je niet zomaar je nummer even 'doorzetten'. Je zult dan gewoon *21* moeten gebruiken om je nummer door te verbinden en betaal jij de kosten voor ieder gesprek van je vaste nummer naar je voip nummer. Je kunt dus beter je vaste nummer bij KPN gewoon porteren naar de aanbieder waar je nu voip hebt. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Duidelijk, doorzetten is dus geen goed plan. Inderdaad vast is KPN, Voip is 12Voip. Dan resten er 2 dingen, of porteren naar mijn internetprovider (ANNO) of toch een ander modem, de 2602HWL. . , dat is mij te duur af. Dus ga ik nog maar een keer op zoek waarom mijn nummerherkenning het heeft begeven op mijn huidige Siemens SX762. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sverige Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Je kan ook porteren naar Budgetphone. Is volgens mij de goedkoopste waarbij dat gewoon kan... porteren 10 euro en dan jaarlijks 10 euro voor het behouden van je nummer (nummerhuur). - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Beheerder Michel Geplaatst: 25 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 25 juli 2011 Zolang je het niet erg vind om zo af en toe niet bereikbaar te zijn en van service af wilt zie wel ja. Budgetphone lag er gisteren en vadaag weer een groot deel van de dag uit v.w.b. Vast en mobiel naar budgetphone en andersom. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
verkerkbr Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Beste C, ik had hier in gebruik een Linksys Spa Voip router 3102. Die heeft een analoge telefoon aansluiting en een Voip (netwerk aansluiting). Ik heb gewoon mijn analoge nummer gehouden en die komt binnen via de Spa en ook de Voip (in-) telefoontjes komen binnen via de Spa. Komen vervolgens allebei op dezelfde Dect telefoon of anders. In de Spa kun je verder aangeven hoe je een bepaald nummer wilt bellen. Zo kun je bijvoorbeeld 112 instellen voor bellen via de analoge lijn. Uitbellen kun je naar wens instellen. Analoog, Voip provider 1 of Voip provider 2 etc. Afhankelijk bijvoorbeeld van de tariefstelling. Inmiddels ben ik overgestapt op een Spa9000 Voip centrale en voor de inkomende analoge lijn gekoppeld aan een Spa 400. En dat werkt ook perfect. Je kunt alles instellen zoals je het wilt hebben. Je kunt hierbij je eigen voice mail per toestel en ook doorschakelen, bijvoorbeeld naar mobiel, instellen. Voip uitbellen naar veel nummers gaat vrijwel gratis. Voor de vaste inkomende analoge lijn heb ik dan alleen nog de abbo kosten. Het enige nadeel van die fantastisch Linksys Spa routers, is de enorme hoeveelheid instelmogelijkheden. Groet, Bram
Gast georgiosolos Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Valt mi wel mee met storingen op Budgetphone.Ik heb in mijn asterisk centrale ook enkele budgetphone nummers/trunks, tussen 09:00 uur en 09:46 zie ik dat er geen registratie is geweest, voor de rest heb ik het afgelopen jaar weinig storingen op Budgetphone. Overigens in 2010 totaal geen storingen gehad. Ik hoop dat de storingen incidenten zijn want het hoort inderdaad niet, zeker als de forwarding naar de noodnummers dan ook niet werkt en zij hun klantenservice ook op voipnummers hebben. Bij een storing kun je dan alleen naar hun mailen, waar dan wel snel op gereageerd op wordt. Wat ik een pré vind is dat zij in hun forum heel open over storingen zijn, dit itt andere providers die deze topics zo snel mogelijk verwijderen. Elke storing is zo te traceren. Je komt op een bereikbaarheid van 99,99% uit, op zich is dit niet verkeerd. Klanten die ons probeerden te bereiken kregen een melding dat men het later nog eens moest proberen. Maar wat is een beter alternatief voor Budgetphone, moet toevallig komende maand 30 nummers porteren?
Beheerder Michel Geplaatst: 26 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 26 juli 2011 Er zijn de afgelopen 3 maanden zeker 8 (forse) storingen geweest en niet allen hadden met de registratie van doen. Het kan namelijk ook zijn dat de registration servers het prima doen, maar hun c7 links er uit liggen en ze dus niet met de buitenwereld kunnen praten. Gisteren kon je dus een zeer groot deel van de dag niet gebeld worden vanuit vaste nummers en mobiele nummers en kon je een groot deel van de dag ook niet met de buitenwereld bellen. Alleen onderling verkeer was mogelijk (budgetphone naar budgetphone) en daar heb je niet zo gek veel aan Er zijn ook overdag diverse grote storingen geweest zoals op 11 en 12-05-2011 waar een deel van de dag het telefonieverkeer volledig onmogelijk was het er ook een hele nacht en vroege ochtend volledig uit gelegen heeft. Als bereikbaarheid van belang is, kan ik je budgetphone alleen maar afraden want de service daar zuigt ook vreselijk. Ik heb daar dingen meegemaakt waar de honden geen brood van lusten. Budgetphone is heel goedkoop met de tarieven mits je zo'n europe of national 'free' abonnement neemt, maar met andere zaken zijn ze duur en hebben ze extreem slechte (budget) service. De OPTA regels lappen ze ook regelmatig aan hun laars, zoals wij al vele keren vastgesteld hebben. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast georgiosolos Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ik gebruik Budgetphone alleen voor binnenkomende gesprekken, daar zijn bij mij weinig problemen maar kennelijk is er dus meer aan de hand. Michel, jij zit wat dieper in dat wereldje, wat is dan een alternatief als je niet met een dealer werkt? Overigens kun je een bestaand KPN nummer gewoon porteren naar bijvoorbeeld budgetphone en dan deze registreren in het zyxel modem waarna je zelf zaken nog verder kunt forwarden. Wel even bij je internet provider eea kortsluiten anders denken deze dat je ook je internet abo opzegt. Bij ondere andere telfort en Tele2 kan dit zonder meerkosten omdat je immers geen vaste lijn meer hebt, bij de KPN en dochters moet je volgens mij wel extra betalen dan, hoewel dit echt consumentenoplichting is, immers de provider betaalt volgens mij ook al voor gebruik van de KPN infrastructuur.
Sverige Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ik ben erg tevreden over Budgetphone. Ik ben zondag en maandag 2x gebeld op mijn NL nummer wat ik bij Budgetphone heb... allebei de keren uit de regio den Haag, vanaf een vaste lijn. Uitbellen doe ik vrijwel nooit via Budgetphone, omdat ze inderdaad niet echt goedkoop zijn... ik zet jaarlijks 5 euro beltegoed erop, omdat je dan ook de 0800 nummers kan bellen... anders gaat dit niet. Ik zorg dat het beltegoed vrijwel op is na dat ebe jaar, om dan weer 5 euro bij te laden... Het tegoed blijft in principe 1 jaar geldig, maar als het nog niet helemaal op is en je laadt bij, blijft het oude saldo gewoon behouden. Vanochtend heb ik 5 uitgaande gesprekken gevoerd naar vaste NL lijnen, met budgetphone... probleemloos. Voor mij is het NL nummer niet van levensbelang, dus wat mij betreft is de betrouwbaarheid meer dan goed genoeg. Om x keer meer te gaan betalen voor een zgn. betere provider is voor mij totaal niet aan de orde, en ik denk dat dit voor erg veel "gewone" gebruikers zal gelden. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Beheerder Michel Geplaatst: 26 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 26 juli 2011 Die keuze moet natuurlijk iedereen voor zich maken, maar zo'n keuze maak je wel beter als je goed geïnformeerd bent en de voor- en nadelen kent;). Ik zou zo snel geen particulier alternatief weten. Daar heb ik mij ook nooit in verdiept. Wij raden onze (uitsluitend zakelijke) klanten in ieder geval budgetphone nooit meer aan. Als er weer eens storingen zijn of men weer administratieve wanorde schept, kijkt de klant jou daar op aan, ook al kan je er niets aan doen en heb je de klant vooraf de voor- en nadelen duidelijk vermeldt. Voor een nummertje voor thuis als bereikbaarheid geen noodzaak is, kan budgetphone prima. Houd er wel rekening mee dat als het niet werkt, men altijd je apparatuur de schuld geeft en de service bij BP echt ver beneden pijl is. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: verkerkbr Beste C, ik had hier in gebruik een Linksys Spa Voip router 3102. . . . Een heerlijk "On-topic" antwoord. Dank daarvoor. Kan/moet ik deze "SPA" combineren met mijn Siemens modem router? De uitleg spreekt mij erg aan. Of is het beter een ander modem te nemen? Ik had nummerherkenning maar dat is op de een of andere manier weggevallen en nu blijkt dat mijn provider niet het juiste modem kan bieden. Dus mijn drang naar een andere configuratie wordt steeds groter. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
verkerkbr Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Beste c, grappig is ook nog, dat het ding een fall-back instelling heeft. Dat is, als je Voip verbinding het om welke reden niet doet, de Spa router de verbinding terugschakelt naar de analoge vaste lijn. Maar let op, er zitten onnoemelijk veel instel mogelijkheden in dat kleine kastje. Dat is voor veel gebruikers helaas een nadeel. Ding hangt gewoon aan je netwerk. Een vast IP adres verdient de voorkeur. En als je verder nog een router achter je modem heb hangen is het mogelijk handig als er Qdos instelling inzit. Dan kun je de Voip verbinding de prioriteit geven. Groet, Bram
Con Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Ik heb vandaag een vervolgonderzoek gedaan. Wat blijkt? De nummerherkenning doet het bij de eerste ring en vervolgens verschijn ter n00, lees de volgende karakters, "een hoge N" gevolgd door twee "nullen". Dus één keer wordt het bellende nummer getoond en daarna acacadrabra. Wie o wie heeft hier iets zinnigs over te schrijven. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: verkerkbr Beste c, grappig is ook nog, dat het ding een fall-back instelling heeft. Dat is, als je Voip verbinding het om welke reden niet doet, de Spa router de verbinding terugschakelt naar de analoge vaste lijn. Maar let op, er zitten onnoemelijk veel instel mogelijkheden in dat kleine kastje. Dat is voor veel gebruikers helaas een nadeel. Ding hangt gewoon aan je netwerk. Een vast IP adres verdient de voorkeur. En als je verder nog een router achter je modem heb hangen is het mogelijk handig als er Qdos instelling inzit. Dan kun je de Voip verbinding de prioriteit geven. Groet, Bram Mijn beste, ik heb je raad opgevolgd, mede door een reactie van een oud-gediende. Ik zal je niet teleurstellen, wel wellicht een vraag stellen met betrekking tot mogelijke instellingen. Kortom, ik heb de SPA 3102 besteld, deze week binnen. Dank voor je advies, ik heb er vertrouwen in. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen