Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enige tijd geleden heb ik de magic moduul gekocht.

Via 'magicload' heb ik deze module geprogrammeerd,

eerst stond er via de sat-ontvanger te lezen: dream load als cam.

daarna volgens de procedure geprogrammeerd met het progje 'magicload.exe', en nu staat er tetracrypt 1.00 als CI-moduul.

Ik hoopte nu eigenlijk dat deze magic moduul zal werken met de kaartjes, maar ik krijg er niets uit. Alles blijft net zo zwart alsof er geen cam in zit.

Met dezelfde kaart krijg ik wel beeld als ik deze in een ANSTON cam stop, en is gewoon CANAL+ , ABSAT en CANAL FRANCE open. Ik krijg als melding 'insert card'

Ik heb als ontvanger een TOPFIELD4000, en gebruik een 'season'kaart met 'Wallbanger'.

Het lijkt alsof er totaal geen communicatie is, na een reset komt er niets meer.

Ik heb vanalles geprobeerd, zowel tetracrypt 1.00, penta 1.07 alsook gamma. Maar alle drie geven hetzelfde resultaat; nada, niks, noppes, o,o oftewel zwart beeld.

Nog een vraagje: Wat moet de status zijn van de 'goalceeper'. Overigens zowel on als off geeft geen verschillend resultaat, zwart beeld dus.

Werkt de MM wel icm wallbanger? Of doe ik nog iets fout? Wie geeft me nog een tip?

Geplaatst:

Niemand ook maar een suggestie?

Jammer !!

Het werkt nog steeds niet, met een ASTON cam perfect, met een MM niets.

gr.

Geplaatst:

Vreemd. Ik heb MM op een TF (pentacript 1.05) met een fun, roze van @. Deze draait als een tierelier. Ik kan je niet vertellen hoe je die MM moet proggen, ik heb 'm op proef, maar als je die card wel in Aston kan lezen is het m.i. een goldcard.

Kijk eens op de site van Duwgati (zie de "links" boven)

Ik heb alleen een probleem na het afspelen (als ik beide modules er in stop).

Dus haal ik er nu ff één uit als ik opnames bekijk.

Met beide modules kijken gaat dus wel.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord, maar

Citaat:
"maar als je die card wel in Aston kan lezen is het m.i. een goldcard.

"

Ik gebruik een season interface icm Wallbanger.

Werkt perfect met de ASTON, niets met de MM

gr

Geplaatst:

Klopt, het heeft te maken met de baudrate.

nu is het vervelende dat ik het juiste er ook niet van weet.

ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet hoe de bitrate in te stellen ofzo.

wat je het beste kan doen is even kijken op het magic module forum bij http://magic.das-schmeckt.com/home.php kijken, of als het hier niet te vinden is hier de vraag even stellen.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

het komt niet door de bit of baud rate.. het komt erdoor dat de magic een drie voudige reset doet alvoorens echt de atr sequence af te gaan.. kijken even bij loggen&emu daar staat er ook het een en ander over..

groeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen