Gast Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Bij iemand moet ik een schotel plaatsen, maar we zullen ongeveer 30à35m coaxkabel nodig hebben. Is dit te doen of moet er een versterker tussen ?? De schotel is 100 cm en zal afgesteld worden voor astra/hotbird groeten
Gast Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Dat is geen probleem, er hoeft geen versterker tussen.
Gerdy Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Klopt! Je mag gerust tot 50 meter gaan! Gerdy
Big fellow Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke kabel je gaat gebruiken... Bij gebruik van kwaliteits kabel zal het geen probleem mogen zijn.. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
snopper Geplaatst: 27 augustus 2002 Geplaatst: 27 augustus 2002 Dit hangt echter ook af van de ontvanger die je gebruikt, een ontvanger met een zwakke transformator zoals een Micronik heeft al problemen met een kabellengte van 20 m. Hoe langer de kabel destomeer moet de ontvanger aan vermogen geven en dan wordt ook de ontvanger veel warmer, welke ook weer tot problemen kan leiden. (kromme CI, Kromme karten, mainboard scheurtjes door te vake temperatuur schommelingen) Dus uitproberen en anders een inlineversterker erin zetten. Als je dan Multifeed gaat gebruiken zou ik direkt een multiswitch met stroomversterker nemen. Fact: Ik zou zeker er een versterker tussen zetten Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
harry37 Geplaatst: 28 augustus 2002 Geplaatst: 28 augustus 2002 Je kan het ook nog even narekenen dat 35 m geen probleem is: http://www.starkelectronic.com/akbook.htm Groeten, Harry
gamgra Geplaatst: 28 augustus 2002 Geplaatst: 28 augustus 2002 Hoi Harry, Een goed leesbaar en bruikbaar document, ik ga deze link bewaren, dit levert je het maximaal aantal sterren op. groeten gamgra
rudolfdebeer Geplaatst: 28 augustus 2002 Geplaatst: 28 augustus 2002 Het meeste probleem is demping door evt te gebruiken diseq switches. Ik heb 50 mtr afstand, een stabinterface, stabrotor, diseq 4in1 (Neuling) en 20 mtr verkeerde coax kabel (GAMMA tvkabel) met gesoldeerde overgangen inbegrepen. Geen enkel probleem. Ik heb een tweede kwalitatieve uitstekende leiding van slechts 10 mtr naar boven vanaf de dubbel LNB´s met een andere diseq (Technisat) 2op1. Veel problematischer. Kwestie van geluk hebben en de kieskeurigheid van de receiver. Dat wil niet zeggen dat een NOKIA beter is, want ik heb bepaald minder naam staan. Eventueele koppelingen in de lijn nekken bepaalde frequenties is mijn ervaring. Bij mij is dat de astra-transponders met BVN en TeleMadrid. Groeten Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen