Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben me nog aan het oriënteren naar een ontvanger ter vervanging van mijn inverto 7000.

Nu moet mijn nieuwe ontvanger wel de programma's die ik opneem meteen ongecodeerd op de HDD opslaan.

Nu heb ik al even zitten googlen en dat zou dus mogelijk zijn met een vu+ duo met een Vti of Pli firmware erop.

1) Wat is het verschil tussen beide?

2) En hoe zit het met de garantie op de ontvanger wanneer je een pli- of vti-image erop zet?

3) Is zo'n Pli- of Vti-image helemaal compleet of ben je "apps" nodig om hem helemaal af te maken.

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Geplaatst:

Ha, weer eentje: welkom in de club van de ex-invertisten..

ad 1: dat moet je gewoon zelf ervaren: gebruik ze beide een tijdje, en liefst nog andere ook;

ad 2: geen enkel probleem;

ad 3: de meeste images zijn voldoende compleet voor de hoofdfuncties van een PVR/MM-speler. Daarna ga je gewoon eens wat plugins installeren om te zien of jij er wat aan hebt.

Geplaatst:

ik zou zeggen probeer meerdere img,s en kijk welke jou het beste past

ik zelf draai weer pli op dit moment

heb ook vti draaien zo nu en dan maar ook black hole

ben dus altijd aan het testen en uit proberen

maar tussen vti en pli ben ik niet noemens waardig veel verschillen tegen gekomen

ze draaien alle2 even goed

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

• Moderator
Geplaatst:

Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Elk image heeft zijn specifieke eigenschappen, en dat valt in de smaak, of niet.

Ik heb zelf een halve dag met VTI gedraaid, langer hield ik het niet vol smile

Ik vond met name het beeld op sd kanalen een stuk slechter dan ik met pli of met vix had. Kan best zijn dat er ergens in een van die menu's een optie verkeerd stond, maar na een uurtje speuren en pielen vond ik het wel genoeg.

Na een tijdje met vix te hebben gedraaid draait mijn vu duo weer op openpli.

Enige wat ik echt jammer vind is dat niet alle images autobackup ondersteunen, maar goed je kan niet alles hebben smile

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de snelle reacties op mijn vragen.

Ik word er al helemaal enthousiast van. smile

Maar nu heb ik nog een vraag en er zullen nog wel meer komen.

Hoe zit het met de CD NL kaart moet ik daarvoor een CAM mudule hebben of kan deze zo in de kaart lezer?

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Geplaatst:

Een CAM is mogelijk, maar heeft alleen maar nadelen (dan worden opnames niet ongecodeerd opgeslagen).

Je moet een zogenaamde "softcam"installeren (CCcam, een software pakketje): daarna kan je kaart zo in de kaartlezer. Zelfs als je 6 opnames tegelijkertijd maakt, worden die allemaal ongecodeerd opgeslagen.

Geplaatst:

huisman6825,

had je ook dit gelezen?

het beschrijft enkele zaken wat je met een VU+ allemaal kunt

misschien beantwoordt het je nog enkele andere vragen.

zoals Duolist schrijft is de VU+ met softcam prima geschikt voor je pay-tv kaart (hetgeen ook nog eens je kosten voor die CI-CAM bespaart)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Nu kom ik het in deze draad weer tegen, onscherp beeld (SD zenders) met VTi. Ik had dat met Pli, na overgestapt te zijn naar VTi is dit bij mij verholpen.Het moet ergens een bepaalde instelling zijn, maar welke.Toen ik het beu was met PLi, VTi er op geflasht en het was gelijk goed. Heb niets in het menu moeten veranderen. Conclusie; waarom heeft de een last met PLi en de ander met VTi. Ik ga dan uit van een "maagdelijk" image, zonder veranderingen in het menu (en ook de TV).

Geplaatst:

dat is inderdaad een goede vraag...

maar een maagdelijk image vraagt na te zijn geflashed per install / setup wizard wel de basis instellingen voor audio/video

al is het maar pal!

doch dan staat er cvbs default ingesteld (met een VTI image )

als je dat niet aanpast is het beeld aller belabberstdede

want nagenoeg iedereen heeft een betere verbinding scart of hdmi (en ik component)

ten overvloede cvbs / fbas is het analoge video signaal per tulpstekker (welke echter ook per scart wordt doorgegeven als je dat gekozen hebt)

dus opletten bij instellen.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

De link van tonskidutch zal ik zeker lezen.

Een hdd van 500 Gb is dat voldoende of is dat aan de kleine kant.

We nemen nu ongeveer 10 uur tv per week op en kijken er maar 7 uur van.

Met de huidige ontvanger zitten we op 20-30% vol (160Gb).

Hoe groot is een uur opgenomen in hd en in sd dan kan ik dat vergelijken met de opname van de inverto.

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Geplaatst:

kan men zelf bepalen wat moet of groot genoeg is

500GB = 7~10% minder nadat ie geinitialiseerd is en geformateerd in onder linux (via de devicemanager van VU+)

dat zijn toch nog steeds 100 HD films (als gematigd gemiddelde)

als je niets van die opnames delete kan dat misschien weinig lijken

maar mijn huidige 690GB film opnames na 4 jaar opnames kijken wissen-archiveren lijkt dus heel ordentelijk en voldoende

ter zijner tijd is een terrabyte hdd spot goedkoop of achterhaalde technologie wink

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

@Tonskidutch,

Dat laatste zou best kunnen kloppen, maar toen ik nog PLi had, heb ik hier wel degelijk naar gekeken of daar de boel klopt.

Dus daar ligt/lag het niet aan. Als je pas geflashed hebt, krijg je op je ontvanger ook een "begin"-menu, daar wordt ook al gevraagd; HDMI, Scart of cvbs.

Dus er zijn diverse criteria waar je op moet letten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen