Ga naar inhoud

[Vu+ Solo] hoe map aan maken voor harde schijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een harde schijf aangesloten aan de usb poort van mijn Vu+solo,nu ik heb die geformateerd en wil er nu mee opnemen maar de Vu+solo herken hem niet.Moet ik ergens een map aan maken en hoe moet ik dat doen.Ik heb hem gezet op media/hdd,ik heb dat gedaan met 2 maal op blauw te drukken en dan op devices manager dan op rood dan gezet op media/hdd er wordt dan gevraagt om de box opnieuw op te starten.Als hij terug opgestart is en wil iets opnemen wordt opnieuw gevraagt om te formateren.Wie kan mij helpen hiermee?

• 3 weken later...

Geplaatst:

Map movie moet aanwezig zijn om te kunnen opnemen.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

het initialiseren en formateren van een USB HDD (externe vaste schijf) via de device-manager doen...

dan dat ook opslaan!

daarna is de schijf ook na shutdown en heropstarten altijd gemount

het mountpoint is dan inderdaad /media/hdd

en als je dat via de device-manager hebt geregeld staat deze ook in het fstab bestand ( /etc/fstab )

haal je ooit die schijf eraf, dan ook eerst een umount doen via telnet of de receiver zo lang de schijf afgekoppeld is ( voor bijvoorbeeld data transmissie aan pC) uitgeschakeld laten

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Die map movie moet ik op de harde schijf zetten maar hoe doe ik dat want de harde schijf heeft er op gewerkt maar na een tijd kon ik niets meer opnemen,en nu zegt de Vu-solo altijd maar dat ik de harde scijf moet formateren.Ik doe dat maar dan zeg hij dat er geen harde schijf aan wezig is als ik iets wil opnemen.Nog iets de Vu-solo die werkt toch op lunix hoe kan ik dan map erop zetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen