Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil bij een kennis een TP link router aansluiten op de Fritzbox 7340 adsl modem router. hoe pak ik e.a aan? ik sluit de tp link aan op de lan1 poort van de fritzbox en wat stel ik dan in op de TP link? automatic dhcp? de tp link heeft standaard 192.168.1.1 als ip adres. gaat dat no een conflict opleveren met de Fritzbox?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

de fritzbox zit standaard in de 192.168.178.1 range. moet ik het ip adres aanpassen naar bijv. 192.168.178.5 in de tp link?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:
Origineel bericht van: grunnsat
Mijn eerste vraag is: wat wil hij daarmee bereiken?

een beter signaal op de 1e en 2de etage in het huis. router staat beneden.

renzie

Geplaatst:

afhankelijk van het type Tp-link router kan je hem ook als access point gebruiken.

instellen met functie access point, dhcp uitzetten geen nat toepassen en dan heeft hij wat hij wil, geen dubbele nat en de frits zorgt voor de DHCP adressen

als je dan de SSID gelijk zet en een ander kanaal voor wifi gebruikt storen de kanalen ook niet op elkaar en kan je van tp-link wifi zonder dat je het merkt overschakelen naar de frits en andersom zonder dat je ip verandert.

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen