Ga naar inhoud

Twin tuners en Canal Digitaal: probleem?

Aanbevolen berichten

Gast satmember2010
Geplaatst:

Ik ben van plan om een twin tuner (Clarke Tech of VU+) aan te schaffen. In de lokale satelliet winkel werd mij echter verteld dat het nu geen goed moment is om zo'n receiver aan te schaffen, omdat deze apparaten door de zender veranderingen bij Canal Digitaal allerlei problemen geven bij opnemen/afspelen.

Weet iemand hier iets meer over?

Gast satmember2010
Geplaatst:

Ja, ik had ook al mijn bedenkingen hierover, maar wilde het toch even checken via dit forum. "Better safe than sorry!"

Geplaatst:

Ik zit zelf ook in twijfel om een vu + duo ontvanger te kopen.

Maar zeker nu de komst van de sat801 wacht ik even af, het wordt toch steeds aannemelijker dat CDS op termijn overgaat op nagravison,of een andere codering. Wat kan betekent dat gemiddelde ontvanger waardeloos is voor CDS, en je verplicht wordt op een CDS box over te stappen.

In het verleden heb ik ook een inverto 7000 aangeschaft welke na een jaar in de verkoop kon, vanwege HDTV en MPEG 4.

• Moderator
Geplaatst:

Canaaldigitaal is ook al jaren geleden opvergestapt op SECA.

Ik heb nog steeds een Irdeto kaart met abonnement lopen van Canaaldigitaal en kan ondertussen met mijn 12 jaar oude Mediamaster 9500 nog steeds kijken..

Wat wel een mogelijk scenario is, dat nieuwe abonnees op een goede dag geen keuzevrijheid meer hebben en de kaart aan een box wordt gekoppeld.

Canaaldigitaal biedt nog steeds de luxe van keuzevrijheid van ontvanger.

Dat begint steeds zeldzamer te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Was CDS maar open over hun toekomst visie, dan kan je er in ieder geval rekening mee houden.

Ik zou het zonde vinden als ik na 2 jaar de vu duo + weg zou moeten doen.

• Moderator
Geplaatst:

Gelukkig kan niemand in de toekomst kijken.

Maar volgens mij mag je ervan uitgaan, dat je wat langer als 2 jaar van je ontvanger mag genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als ze, na het aan de consument "opdringen" van de DuoLNB (voor de (gedeeltelijke) verhuizing naar 23,5E),

gevolgd door de invoering van DVB-S2/MPEG4 voor een aantal (o.a. regionale) kanalen ook nog zo gek zouden zijn

om verplichte hardwarekeuze door te voeren, dan krijgen ze daar bij het grote publiek de handjes niet voor op elkaar.

En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@vGrip,

De DuoLNB, eigenlijk foute benaming, moet Duoblock zijn, is ons niet opgedrongen door CD. Dit heeft te maken met bandbreedte tekort, veroorzaakt door de Duitse kijker. In dit land kijken nog miljoenen mensen ANALOOG!!. Pas volgend jaar komt hier een eind aan. Prettige bijkomstigheid, Astra 3 is wèl goedkoper.

Ook het verhaal van de "regionalen" is niet de schuld van CD. Door bezuinigingen door de provincies werd het voor de meesten te duur om op de satelliet te blijven. CD heeft hier een goede oplossing voor gevonden en heeft gered wat er te redden valt.

Ik heb geen aandelen bij CD /M7, en spreek voor mijzelf, we hoeven CD niet altijd af te kraken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen