Gast Pedro Newbie Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Vandaag is de BackupSuite aangepast en is nu aangekomen op versie 4.9 De voornaamste reden van de aanpassing was de overstap van de ETx000 modellen naar het bestandssysteem UBIFS. Door deze overstap was de BackupSuite niet meer bruikbaar voor deze modellen op het moment van overstap van Openpli 2.0 naar OpenPli 2.1 Dankzij Pieterg van het OpenPli team is deze plugin weer bruikbaar voor de ETx000 modellen. De plugin blijft uiteraard ook te gebruiken op de ETx000 modellen die nog niet over zijn gegaan naar UBIFS/OpenPli 2.1
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Versie is inmiddels aangekomen op 5.1
Gast 1664 Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Heel mooi, maar ik wacht nog wel even met pli2.1. Over een paar weken hebben jullie de meeste bugs er wel uit.
Littlesat Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Dat is natuurlijk ook een goede taktiek .... alleen als iedereen zo denkt dan worden er ook geen bugs meer gevonden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
destroyer2usa Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 2.1 draait inmiddels als een speer bij mij...nog geen hickup gezien en met name de boottijd is drastisch verkort.. Wel zijn de backupimages een stukkie groter. Wellicht zitten er nog allerlei leuke dingen in het vat in de toekomst.
LINKEY Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Origineel bericht van: Pedro Newbie Versie is inmiddels aangekomen op 5.1 tnx werkt perfect alleen wat me opviel was dat je niet de nieuwste mkfs.ubifs gebruikt en dat in de openpli openembedded zlo2 niet gebouwd word. Misschien handig om zlo2 (libzlo2.so2) al mee tebouwen in de image. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Littlesat Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 @Linkey, Kun je dit ook ff op het openpli forum zetten, zodat de devs het aldaar zien... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: LINKEY Origineel bericht van: Pedro Newbie Versie is inmiddels aangekomen op 5.1 tnx werkt perfect alleen wat me opviel was dat je niet de nieuwste mkfs.ubifs gebruikt en dat in de openpli openembedded zlo2 niet gebouwd word. Misschien handig om zlo2 (libzlo2.so2) al mee tebouwen in de image. Het gedeelte m.b.t. mkfs.ubifs heeft pieterg voor zijn rekening genomen, op dat gebied ben ik een volkomen leek en libzlo2.so2 zegt mij ook al niet zo veel, zoals littlesat al zei kan je dit misschien op het openpli forum inbrengen?
Gast Fretsat Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Ik had vandaag even een andere image geladen om te kijken welke softcams en instellingen daar gebruikt werden. Vooraf eerst even een backup naar hdd/usb gemaakt (PLi 2.1). Toen ik probeerde ik mijn eigen image weer terug te zetten met de BackupSuite lukte dit niet. De decoder bleef booting en bij een andere poging bleef hij gewoon hangen op het XTrend logo. Ik heb uiteindelijk een PLi versie van de website gehaald (die van 29-7) en deze er op gezet. Na het plaatsen van de kanalenlijst had ik weer beeld. Daarna de backupstick weer gebruikt om mijn eigen image terug te zetten, waarna de decoder toch weer op booting bleef hangen. Dus maar weer de PLi versie van de site geladen. Uiteindelijk heb ik de stick leeg gemaakt (m.u.v. de backupstick file) en weer een backup gemaakt van de inmiddels herstelde decoder. Met deze backup kan ik nu wel de decoder opnieuw flashen. Mijn vraag is wat de oorzaak zou kunnen zijn? Je moet wel zekerheid hebben dat je backup het doet. Ik heb de betreffende backupstick gebruikt voor backup tijdens zowel PLi versie 2.0 als versie 2.1. Ik heb deze na overgang naar 2.1 dus niet eerst leeg gemaakt. Zou dat het probleem geweest kunnen zijn?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 3 augustus 2011 Geplaatst: 3 augustus 2011 Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat de stick niet eerst is leeg gemaakt moet niet uitmaken, hooguit dat er nog een bestand boot.bin op stond die nu er niet meer standaard opgezet wordt maar daar wordt toch niets mee gedaan. Bij de VU+ heb ik nog nooit meegemaakt dat een back-up niet gerestored kon worden, met de ET heb ik geen ervaring. Misschien dat er nog andere gebruikers problemen hebben (gehad) met het restoren?
Gast Fretsat Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Op de stick die het niet deed stond in de et9000 map naast de gebruikelijke files nog een et9000 map. Dat is het enige zichtbare verschil. Hoe die map daar gekomen is weet ik niet.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Dat was nog een overblijfsel van een voorgaande versie, daar zat een verkeerde kopieer opdracht in.
Gast Fretsat Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 OK Pedro, dan is dat ook weer opgehelderd. Met een verse stick doet de backupsuite het inmiddels weer prima.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen