Ga naar inhoud

[DM800HD] Na stroomonderbreking duurt het vrij lang voordat dreambox boot opstart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

IK heb een vraagje ik bezit een dreambox 800 HD met canal digitaalkaart abonement maar soms gebeurt het wel eens dat de box om welke reden dan ook vast loopt.

Als ik dan achter het stroomstekkertje eruit trekt om hem opnieuw te laten booten duurt het vreselijk lang voordat hij het bootprogramma opstart, moet dan vaak wel 10 minuten wachten voordat hij pas weer boot

Ik zelf heb het idee dat hij dan omdat hij te warm is niet wil starten en eerst voledig koud moet worden (kan er goed naast zitten hoor)

Kan dit aan het image liggen ik draai een open pli versie van 13 april van dit jaar.

Vriendelijke groet

Vriendje Stokvis

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vriendje Stokvis
Hallo allemaal

IK heb een vraagje ik bezit een dreambox 800 HD met canal digitaalkaart abonement maar soms gebeurt het wel eens dat de box om welke reden dan ook vast loopt.
Als ik dan achter het stroomstekkertje eruit trekt om hem opnieuw te laten booten duurt het vreselijk lang voordat hij het bootprogramma opstart, moet dan vaak wel 10 minuten wachten voordat hij pas weer boot
Ik zelf heb het idee dat hij dan omdat hij te warm is niet wil starten en eerst voledig koud moet worden (kan er goed naast zitten hoor)
Kan dit aan het image liggen ik draai een open pli versie van 13 april van dit jaar.
Vriendelijke groet

Vriendje Stokvis

Zet de laatste versie er maar eens op,zul je zien dat er heel wat verbeterd is. >>>>>>KLIK<<<<<<<
Geplaatst:

Weet je zeker dat het een ordinale DM box 800 HD is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vriendje Stokvis
Dreambox = 100% origineel
Maar nu graag antwoord van de kenners hier kan dat aan de image liggen en zo niet hoe los ik het op ?

Vriendelijke groet

Vriendje Stokvis

Ga even naar de vorige regel van mij en klik op >>>>KLIK<<<<<< daar heb je de laatste versie van open pli 2.0 zonder langzame boot.Wel even lezen of er niks mis is met de image.Kies anders de bovenste.Om het probleem te verhelpen waar jij last van hebt is het verstandig om dus de laatste openpli 2.0 te installeren.Wel weer even werk maar het weer laat dit toe.HI
Geplaatst:

Fijn al die antwoorden die niet werken

is een oud dm800hd probleem, even heel snel, indien mogeljk minder dan een seconde, voedingsplug verwijderen en er weer in steken et voila, boot

Geplaatst:

De manier die ik altijd gebruik is van de netvoeding de steker er uit trekken, 10 tellen wachten en er weer in doen.

De steker welke in de 230V zit dus, de dreambox ontlaad dan via de transformator.

Hij begint dan na het terug plaatsen van de steker direct met opstarten i.p.v langere tijd niets doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen