Ga naar inhoud


Herdenkings munten verzilveren


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik doe bij onze vereniging mee aan een soort lotto, als je wint krijg je een vijf Euro, meestal uitgekeerd in de vorm van een herdenkings munt vijfje, zo heb ik een Max Havelaar vijfje, een Rembrandt, en twee vredesvijfjes. Ze liggen al een tijd in mijn lade en ik doe er niets mee, ik weet dat het een officieel betaalmiddel is maar ik denk dat de bakker op de hoek raar op staat te kijken.

 

Hoe kan ik het beste deze verzilveren? Ik kan bij de site van Herdenkingsmunt daarover niets vinden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Als je er gewoon 5 euro voor wilt hebben - uitgeven. Als je er iemand blij mee wilt maken, dan aanbieden aan een muntenhandelaar oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de muntalmanak, verkrijgbaar bij boekhandels en munthandelaren kun je opzoeken wat de waarde is. Bij sommige munten wel meer dan de betaalwaarde, maar ik heb zelf eens gewone herdeningsmunten gehad die alleen maar de zilverprijs in gewicht waard waren (minder dan de aanschafwaarde destijds).

Je kunt hem proberen te verkopen via een handelsplaats op internet of je verkoopt hem aan de munthandelaar maar je krijgt dan minder dan de marktwaarde.

 

Vraag misschien verkeerd begrepen: bedoel je ten gelde maken of bedekken met een laagje zilver?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga gewoon naar een bank en je krijgt er 5 €uro voor.

Verder is het een wettig betaalmiddel in NL dus de bakker op de hoek moet die munten nemen. Geldt alleen voor herdenkingsmunten in NL. Niet uit andere €uro landen.

 

Soms is de zilverwaarde hoger dan is voorgeschreven en je doet er je kinderen of kleinkinderen op lange duur een plezier mee.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
In een goeie elektronica zaak kun je potjes kopen met verzilver vloeistof, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Ik denk dat TS met verzilveren bedoelt: 'cashen'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...