Ga naar inhoud


Welke FM mp3 zender met ipod


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Ik zoek een goede combinatie van FM zender in de sigarettenaansteker met een ipod voor muziek via de autoradio. (heel oud model maar blijft er in0. Momenteel nog geen ipod. Ik denk aan een zender waar de ipod als docking station inpast en ook voeding door krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Ik heb (ergens) zo'n ding liggen, maar niet als dockingstation. Werkt op sigaretten-aansluiting in de auto en je kunt frequenties kiezen. Maar stel je van die dingen niet teveel voor, de werking ervan is discutabel te noemen.

 

Een betere investering is een auto(-radio) met een iPod aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van de slechte kwaliteit. Radio vervangen is n.l. geen optie. Het is een Chevrolet Caprice die in de stalling gestaan heeft tot het nu een wegenbelastingvrij exemplaar is. De boel moet origineel blijven. Blij te horen dat de prijs niets uitmaakt. Ze zijn er n.l. van 7 tot 70 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik bedenk me net iets heel anders, heeft je radio wel een cassettedeck?? Er bestaan 'cassettebandjes met een touwtje', bedoeld om bv. een iPod oid middels je cassettedeck te laten afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zo'n zender ding helpt niet heel veel. Dit omdat je antenne van je radio op het dak staat of in jouw geval op een van de spatborden. Die zender heeft maar een paar miniwatt, en zit in je auto.

 

Ik ben er zelf ook ooit eens naar op zoek geweest, en er bestaan meen ik van die zendertjes die je op de antenne ingang kan aansluiten, en dan je buiten antenne weer op die zender. Zo zul je wel altijd een kraakheldere ontvangst hebben van je zendertje.

 

Alleen zijn die er natuurlijk weer niet met een ipod dock. Wellicht dat je zelf wat in elkaar moet klussen om tot een goed werkend geheel te komen.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Een beetje moderne auto gebruikt de carrosserie als antenne tegenwoordig, maar dat gaat in deze natuurlijk niet op.

 

Ik zal ff kijken of ik een plaatje van het bedoelde cassettebandje kan vinden.

 

Uh... Zie plaatje dus...

post-10122-1318262231,9409_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Google eens op fm+wired+modulator:

 

Dit is dus een fm zendertje die je rechtstreeks op je radio aansluit, en je antenne weer op dit ding. Zet je hem aan, dan schakelt het ding je antenne uit, en jaagt zo zijn eigen signaal je radio in zodat omringende zenders minder kunnen storen.

 

 

 

 

fm_modulator.jpg

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me herinneren urenlang bezig geweest te zijn om de radio uit te bouwen omdat een snaar van het cassette deck kapot was. Het idee van een cassette met een snoertje is de moeite waard, maar een vrij kanaal op FM gebruiken is beter. Ga nog even denken wat te doen. Makkelijk of open slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n Kingston ding dat ook iets op de FM doet, misschien heb je er iets aan als je in de buurt van Smilde woont, daar zijn de FM zenders momenteel wat minder sterk dan in de rest van Nederland.

 

Ik vind het in elk geval een waardeloos ding, er zit altijd storing in het geluid en is zeer wisselend van kwaliteit.

De FM band zit zo vol dat er altijd wel iets doorheen spettert.

 

 

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...