Ga naar inhoud

SAMSUNG UE40D8000 DVB-S geeft "service niet beschikbaar"

Aanbevolen berichten

Gast Fred Raket
Geplaatst:

Bij mijn SAMSUNG UE40D8000 heb ik volgend probleem:

Ik scan enkele satellieten en sla alle gevonden kanalen op (enkel FTA). Ik heb dan perfecte ontvangst en zap van het ene kanaal naar het andere zonder problemen.

Als ik daarna mijn tv uit/aan zet krijg ik voor alle kanalen de melding "service niet beschikbaar".

Laat ik terug een (eventueel nieuwe) satelliet scannen dan zijn de ervoor gevonden kanalen terug allemaal "beschikbaar".

-Waar kan dit aan liggen?

-Wat betekent de melding "service niet beschikbaar? (Duidt dit op een slecht ontvangst of zo?)

Geplaatst:

Hmmmmm,

Ik heb de D6530, ik krijg zon melding vaak wanneer ik snel switch tussen zenders. Vooral bij betaalde zenders krijg ik die melding, en kan ik geen tv meer bekijken behalve als ik de TV restart. smirk

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Gast Fred Raket
Geplaatst:

Oplossing gevonden... de kabel gaf SOMS een slecht contact aan de bevestiging van de rotor.

Eigenlijk is dit een logische verklaring want naast "service niet beschikbaar" wordt een 2de bericht displayed dat je de kabel moet controleren. Natuurlijk had ik enkel de kabelconnectie met de TV gecontroleerd, maar je moet ELKE connectie (LNB, Rotor, muur, ...) ook controleren en dan nog ben je niet zeker want de kabel zelf kan ook ergens gebroken zijn.

• 3 weken later...
Gast Fred Raket
Geplaatst:

Correctie: Het was eigenlijk het contactpunt voor de kabel op de printplaat van de rotor dat afgebroken was, maar dat komt op hetzelfde neer.

De foutmelding duidt dus gewoon op een hardware probleem van kabel/schotel/LNB/motor/... en ligt niet aan het TV toestel of aan de satelliet ontvanger.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen