Ga naar inhoud

Acer laptop start niet goed op.Bios probleem?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Acer laptop 1363WMLi start sinds een paar weken niet meer normaal op. Hij blijft in de BIOS hangen met de blauwe balk halverwege.

Direct na aanzetten F2 geven doet je in de BIOS versie 1.08 komen. Daarin staat niets afwijkends. Resetten naar default is de oplossing niet. Daarna gewoon weer blijven hangen. Wat wel helpt is wanner je in de BIOS zit op F10 te drukken en vervolgens te bevestigen met Enter. Er wordt nu wel gewoon opgestart. Ik kan er dus gewoon mee werken maar vraag me af hoe ik deze plotseling ontstane fout kan verhelpen.

• Moderator
Geplaatst:

Cmos batterijtje leeg wellicht?

Als je met F10 (opslaan en afsluiten) wel kan booten dan lijkt het mij een probleem dat wellicht je klokje niet meer loopt of dat de instellingen niet meer kloppen?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Sorry. Ik had moeten aangeven wat ik al geprobeerd heb. Uiteraard gedacht aan de batterij. Klok en datum doen het prima. Ook met Memtest het geheugen een uur getest en geen fouten.

Geplaatst:

Geen piep tonen te horen tijdens opstarten.

Neem al bijna aan van niet gezien je eerdere acties.

Dus als je in je bios komt.

En je slaat dan alles op middels F10 ( save and exit) dan werkt alles dus wel na beheoren.

Verander je dan ook iets of sla je het op zoals het er staat.

Welk Bios staat er op.

Niet dat ik een antwoord meteen klaar heb maar kan enkele gerichte zoek acties makkelijker maken.

Laatste bios versie er al eens op gezet.

Volgens Acer is de laatste versie is volgens de acer website namelijk v 1.15

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: gladys
Acer laptop 1363WMLi start sinds een paar weken niet meer normaal op. Hij blijft in de BIOS hangen met de blauwe balk halverwege.

Hangt er soms een externe USB harddisk aan of CD-ROM? Want dan blijft de Bios ook vaak hangen bij deze laptops. Dan moet je de USB kabel er maar eens uit trekken en dan opstarten.
Geplaatst:

Opgelost! De geste van een externe usb disk deed mij een usb stick er afhalen. Toen weer normaal opstarten. Vaker een usb stick er weken aangehad maar nooit een probleem. Nu wel met een Lexar 4GB.

Op internet wordt er gewaarschuwd voor de nieuwste versie 1.15 van de bios. Laptop werkt dan niet meer.

En voor de liefhebbers, bij uit het bios gaan had ik default ingesteld en afsluiten met behoud van wijzigingen.

Hoe het kan dat de laptop dan wel opstart en bij zonder de bios in te gaan blijft hangen snap ik nog niet, maar het was dus de usb stick. Bedankt voor het goede idee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gladys
Opgelost! De geste van een externe usb disk deed mij een usb stick er afhalen. Toen weer normaal opstarten. Vaker een usb stick er weken aangehad maar nooit een probleem. Nu wel met een Lexar 4GB.

Op internet wordt er gewaarschuwd voor de nieuwste versie 1.15 van de bios. Laptop werkt dan niet meer.
En voor de liefhebbers, bij uit het bios gaan had ik default ingesteld en afsluiten met behoud van wijzigingen.
Hoe het kan dat de laptop dan wel opstart en bij zonder de bios in te gaan blijft hangen snap ik nog niet, maar het was dus de usb stick. Bedankt voor het goede idee.

zal wel te maken hebben met de detectie van het usb apparaat om er van te kunnen booten. zo kun je bijvoorbeeld een os installeren zonder cd's.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen