Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je met deze zenders een sat hebt gevonden zap je even een paar zenders op die sat langs en je krijgt vrij snel eentje met een mindere ontvangst, bv. 70%. Die zender gebruik je dan voor het fijn afstemmen.

Is de ontvangst van een zender maar 5% of zo dan bestaat die zender meestal niet meer of is de beam op een land ver weg gericht. Kijk even bij Lyngsat en dan achter een zender in de kolom beam klikken, bv. voor de astra 4A: http://www.lyngsat.com/astra4a.html

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Hij wil een big bisat afstellen en daar heb je online software voor, werkt geweldig. Als je middelste lnb uitricht, zitten de andere lnb's ook gelijk goed.

Maar een big bisat uitrichten met de satposities die je aangeeft kan je wel vergeten. De breedte tussen de uiterste posities is te groot.

Groet, André

Geplaatst:

Klopt, maximaal bereik is 40 graden en er passen officieel 8 LNB's op (heb er nu 6 op en er lijken nog wel ruim 4 bij te kunnen, maar mogelijk hebben de buitenste dan geen ontvangst, geen idee).

Wel is het zo dat je na de installering met de officiele software de zaak voor sommige sats nog net iets kunt verbeteren, ook omdat de maatverdeling wat grof is.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: minplus
Klopt, maximaal bereik is 40 graden en er passen officieel 8 LNB's op (heb er nu 6 op en er lijken nog wel ruim 4 bij te kunnen, maar mogelijk hebben de buitenste dan geen ontvangst, geen idee).

Bij de vermelding van 'zoveel LNB's passen erop' neemt men a) niet kleine LNB's en B) houdt men een marge in acht zodat het 'makkelijk' kan.
Geplaatst:

Ik bedoel welke transponders zijn voor deze sat om uitrichten om beste signaal geven.

Voor afstellen heb ik uit eindelijk het is gelukt maar ik heb op sommig sat richting zo zwakke, welke is beste om transponder uitrichten.

Ik wil graag op dit moment van deze sat uitrichten....

28.2°E......

23.5°E......

19.2°E......

13.0°E......

7.0°E.......

0.8°W.......

5.0°W.......

8.0°W.......

12.5°W......

Geplaatst:

Kijk even naar mijn 1-na-laatste bericht. Welke transponders het meest geschikt zijn hangt naast de Big Bisat van jouw plek, LNB's, kabels en tuner af. Dat merk je snel als je een paar zenders langs zapt. Jij kunt mogelijk nog transponders ontvangen die een ander niet kan krijgen en omgekeerd.

Geplaatst:

Het is gelukt laugh wel beetje moeilijk gewest door bomen maar ik heb wel verplaats naar andere plek en nu bijna allemaal tussen 90 en 95 signaal smile

dank je wel smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Als je smalle LNB's gebruikt dan kan het denk ik prima.
ik heb deze gelijk gehaald Alps Quad LNB 4x en Alps twin lnb 2x, en 2 van Inverto Multiconnect twin LNB het is wel zwakke signaal maar beter dan niks smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen