boomer22 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 heb een switch sitecom LN -118 tussen mijn router fitzbox 7340 en de dreambox gedaan , handmatig ip in dreambox ingevuld zie in de router het ip adress van de dreambox als ik iets download met dreambox wil het wel(duurd iets langer) vraag:krijg geen verbinding met de web interface wat doe ik fout?
Gast MiLo Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: boomer22 ...(duurd iets langer) Zo te lezen is je switch defect. Het ertussen plaatsen van een switch mag geen enkel meetbaar effect op de overdrachtsnelheid hebben.
Gast bommie Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Hallo, Zelf heb ik windows 7, mijn dreambox staat in de windowsverkenner onder "netwerk" te zien. Wil ik de web interface zien dan tik ik mijn ip adres in de adresbalk. Even hardop denken.. Jou ingestelde ip adres zit deze wel in de range (bereik) van je netwerk? (Hoe zou je anders downloaden..ahem) De ip adressen van de Fritzbox zit tussen 192.168.179.1 tot 255. dacht ik. Dit kun je achterhalen; Klik in windows op uitvoeren.. voer de letters cmd in en dan komt er de opdrachtprompt. Voer daar ipconfig /all in en je ziet dan waar de standaardgateway zich bevind. Mvg Bommie
Gast bommie Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Hallo, Misschien een handig hulpprogramma. Het heet DCC, op google "DCC dreambox" vind je dit meerdere malen. Het test verbindingen en je kunt bv met ftp uploaden etc etc. Ik had er veel aan. Mvg
boomer22 Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 ga doen gebruik ook al 10 jaar was vergeten maar probeert maar vindt hem niet met dcc heet te maken met dreambox ip handmatig instellen als op automatisch staat en direct aande router hangt doet ie het wel?
boomer22 Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 oke er iets maar weet niet wat want de computer aan de switchis wel snel! Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: boomer22 ...(duurd iets langer) Zo te lezen is je switch defect. Het ertussen plaatsen van een switch mag geen enkel meetbaar effect op de overdrachtsnelheid hebben.
Gast bommie Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Het blijft vreemd dat je dreambox wel contact heeft met de buitenwereld (downloaden), misschien dat de firewall van je pc hem tegen houd? Zelf gebruik ik wel eens angry ip scanner, dit vind je met google. Daar kun je de range van je netwerk scannen, en met de rechtermuisknop kun je computers open met bv FTP of webbrowser etc.
Gast MiLo Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Beetje ingewikkeld... Via menu - instellingen - systeem - netwerk kun je zien welk adres hij heeft. En meestal is hij ook gewoon onder zijn eigen naam te vinden op het netwerk, "dm7025".
Gast MiLo Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Even voor alle duidelijkheid: ZONDER je nieuwe switch werkte alles prima, en kon je de webinterface gewoon bereiken? MET je nieuwe switch ertussen werkt er van alles niet, of trager? In dat geval: Terugsturen dat ding, hij is defect.
Gast bommie Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Beetje ingewikkeld... Och ik doe mijn best...
Loui (K) Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: MiLo Even voor alle duidelijkheid: ZONDER je nieuwe switch werkte alles prima, en kon je de webinterface gewoon bereiken? MET je nieuwe switch ertussen werkt er van alles niet, of trager? In dat geval: Terugsturen dat ding, hij is defect. Ik denk dat je gelijk hebt,Ik heb namelijk ook een swith tussen mijn dreambox en router zitten.aangezien mijn TV en Dreambox bij elkaar staan en er maar 1 utpkabel loopt.Maar hier geen problemen alles werkt gewoon.Alhoewel ik in de Router de dreambox een vast ipadres heb gegeven,staat dus DHCP gewoon aan.werkt ook goed als ik nieuw moet flashen hoef ik nooit iets te veranderen op mijn pc.
boomer22 Geplaatst: 13 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2011 het is opgelost hoe: switch op poort 1 en aan router op poort 1 nas en computer op switch dreambox op poort 2 router (gevoelige netwerkkaart of software pli) fritzbox router kan niet goed over weg met alle switches heeft mischien te make met instelligen advies fritzbox instellingen switch (niet uit geprobeerd werkt nu goed) de poort lan switch op power mode 1 gbit/s staat op green mode 100mbit/s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen