icesat Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: bommie Sommige zenders kon ik gewoon bekijken. B.v. FRISBEE tv en DAS ERSTE , deze kwamen met beeld en geluid prima binnen. Allebei de 19,2 sat Schotel dus niet goed uitgericht want die zenders zitten op Hotbird 13.0E mvg,
Gast bommie Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: dagg Origineel bericht van: bommie Het enige obstakel in het zichtsveld van de schotel zijn 2 jonge magere bomen op een afstand van 40 meter. als ik reken met 30 graden elevatie, dan heb je daar een probleem mee als ze hoger zijn dan 23 meter ergens... Vanavond heb ik de dreambox meegehad naar mijn zwager, het werkte daar perfect!!! Hier heb ik met een satfinder de schotel zo goed mogelijk uitgericht. Wanneer ik met mijn handen voor de lnb langs ga dan reageerd de Satfinder, dus LNB werkt.. Op dit moment denk ik dat Dagg de juiste conclusie heeft, de schotel zal hoger moeten dan de 2,5 meter die ik nu heb. Dit weekend maar eens uitproberen. Mvg Bommie.
Gast bommie Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: santanasat Origineel bericht van: bommie Sommige zenders kon ik gewoon bekijken. B.v. FRISBEE tv en DAS ERSTE , deze kwamen met beeld en geluid prima binnen. Allebei de 19,2 sat Schotel dus niet goed uitgericht want die zenders zitten op Hotbird 13.0E mvg, Oke.. Die zit dan op 13,0 . Als er op de lijn van 19,2 een hoge boom bevind dan zal dit signaal zwak zijn. Vandaar dat de satfinder mij naar 13,0 toetrekt. Dus in theorie moet ik 6,2 naar het oosten toe. We gaan de schotel op een andere plek zetten. Tot zover allemaal bedankt. mvg Bommie
Gast bommie Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Hallo, Vanavond heb ik de schotelopstelling op een grote tegel gemonteerd. Na een "uitricht rondje" om het huis heb ik de conclusie getrokken dat ik inderdaad de Hotbird steeds te pakken had. De hoge bomen zeer waarschijnlijk ook voor signaal verzwakking zorgden. Heb ik heel wat bijgeleerd weer, in de praktijk maar ook door jullie. Het werkt hier nu perfect! Allen bedankt. Mvg Bommie
Loui (K) Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Een kleine eenvoudige tip is steek je arm vooruit in de richting van je satelliet ongeveer 30 a 35 graden omhoog en kijk daar moet je niks zien geen bomen of een tak van een boom. en als je zo niks ziet heb je super onvangst op je schotel. Kost niks maar helpt je handig om te kijken waar je de schotel neerzet.
dagg Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Een echt wrede app voor iphone of android is Dishpointer Pro, dan zie je op je mobiel met de camera de lucht met daarin de clark belt met de satellieten. En dus of er wat tussen zit... Een echte aanrader! .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Gast bommie Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Origineel bericht van: dagg Een echt wrede app voor iphone of android is Dishpointer Pro, dan zie je op je mobiel met de camera de lucht met daarin de clark belt met de satellieten. En dus of er wat tussen zit... Een echte aanrader! Mooi systeem! Zou er ook zoiets voor de Nokia (symbian software) zijn? Inmiddels draait het hier als een tierelier. Mvg Bommie
Loui (K) Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Origineel bericht van: dagg Een echt wrede app voor iphone of android is Dishpointer Pro, dan zie je op je mobiel met de camera de lucht met daarin de clark belt met de satellieten. En dus of er wat tussen zit... Een echte aanrader! Ja bekend bij mij, maar niet iedereen heeft dit vandaar mijn simpele tip.Hi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen