rolandroland Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Een kennis van mij woont op een plaats in Nederland waar hij alleen woont een geen naaste buren heeft. Het pakket wat hij wilde ontvangen van Canal Digitaal moest hij een handtekening zetten. Maar wat wil nu het geval? Er is wel een handtekening gezet maar die is niet van hem en er was bij het aanbieden van het pakket niemand thuis. Volgens de pakket dienst moet hij bij Canal Digitaal zijn om een onderzoek te doen op de handtekening. Maar Canal Digitaal weigert dit en geeft aan: Er is een handtekening gezet dus u heeft het pakket ontvangen en daarmee is het klaar.
Gast 1664 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 In mijn ogen is CD verantwoordelijk, zij hebben de bewijslast. Het zou zo maar kunnen zijn dat de medewerker van de pakketdienst zelf een krabbel heeft gezet en met de spullen thuis zit. Die is echter door CD ingehuurd. Zij kunnen/moeten aangifte van vermissing doen, want zij zijn iets kwijt. Jouw kennis heeft niks ontvangen, is dus ook niks kwijt en kan alleen klagen bij de verzender (CD) dat ze hun leveringsverplichting nog niet zijn nagekomen. Bij gebrek aan een klachtencommissie rest daarna de gang naar de rechter-of je maakt een hoop stampij op diverse fora...
Littlesat Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Citaat: Er is een handtekening gezet dus u heeft het pakket ontvangen en daarmee is het klaar. Van wie is die handtekening??? Als je daar achter komt dan weet je waar je pakketje is afgeleverd. Ook TNT moet weten wie het pakketje heeft afgegeven!!! Klacht indienen bij TNT lijkt me. Heb je een trackingnummer? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast dutchharm Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Zaterdag j.l. ook een pakketje van CD ontvangen.De bezorger stopte het in de brievenbus en reed weg. In principe zou ik kunnen bellen en vragen Waar blijft mijn pakket? Toch? Met gr. Dutchharm.
Eduard07 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: 1664 In mijn ogen is CD verantwoordelijk, zij hebben de bewijslast. O, dus TNT gaat hier vrijuit? Daar geloof ik niks van. Ik denk dat TNT tegen betaling niet zomaar pakketten op willekeurige adressen kan achterlaten. Ik heb deze gemakzucht van TNT zelf ook enkele malen ondervonden, en stoor me er aan. Heb er indertijd een keer een hele zoektocht langs de buren aan moeten besteden om erachter te komen wie het pakket in ontvangst had genomen. En dit probleem is door TNT makkelijk te voorkomen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
CB1 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Dit heb ik ook al eens gehad. En ook geen briefje in de brievenbus gehad. Ook heb ik bij dit bedrijf al eens gehad dat een pakket op de track en trace onderweg was en de hele week was er iemand thuis en ze zijn niet gewest, op de track en trace stond dat we er niet waren. De volgende dag weer niemand geweest en bij de track en trace stond 2de poging mislukt en kon ik het bij het postkantoor komen halen. Ik heb het met TNT wel gehad. Gr Cb1
Gast 1664 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: Eduard07 O, dus TNT gaat hier vrijuit? Dat weet ik niet en is ook niet relevant voor de geadresseerde. Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde. Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen.
Eduard07 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: CB1 Dit heb ik ook al eens gehad. En ook geen briefje in de brievenbus gehad. En dat is precies waar ik op doelde! En als je TNT daarover belt, geven ze aan dat je alleen klachten kunnen mailen. En als je de klacht mailt, krijg je een standaard blala over dat afleveren bij de buren standaard is. Ik vind dat onacceptabel, omdat TNT ook bij mij geen bericht achterliet bij welke buren. Het risico is zelfs aanwezig dat ze dus bezorgen bij buren die je helemaal niet vertrouwt. En omdat TNT geen bericht achterlaat over waar het pakket wel is bezorgd en het zelf ook niet bijhouden (Bezorgd is gewoon bezorgd bij TNT.), kan een pakket dus in het niets verdwijnen! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: 1664 Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde. Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen. Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast 1664 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me. Kun jij me uitleggen hoe je bewijst dat je iets niet hebt? Ik claim nu dat ik jou een Dreambox 8000 heb gestuurt, bewijs maar eens dat het niet waar is, dokken! Dat is uiteraard onmogelijk, de bewijslast is omgekeerd.
Gerrit1967 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde. Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen. Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me. [/quote nee hoor tnt die moet jouw kunnen vertellen wie er heeft getekend, als ze bij mij inde winkel een pakketje komen afgeven waar ik voor moet tekenen wordt altijd mijn naam gevraagd en die voeren hun in en daarna moet ik mijn handtekening zetten......dat is de procedure
Eduard07 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Origineel bericht van: Gerrit1967 nee hoor tnt die moet jouw kunnen vertellen wie er heeft getekend, als ze bij mij inde winkel een pakketje komen afgeven waar ik voor moet tekenen wordt altijd mijn naam gevraagd en die voeren hun in en daarna moet ik mijn handtekening zetten......dat is de procedure Dus wel! De ontvanger moet kunnen aantonen dat hij niets heeft ontvangen. Dat hij daarbij TNT aansprakelijk kan stellen, ligt voor de hand. Maar een simpele "Ik heb niks ontvangen." lijkt me niet voldoende. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerrit1967 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 eduard dan moet je mij toch vertellen hoe ik kan aantonen dat ik niets heb ontvangen........dat zal toch met het track en trace systeem van tnt moeten gebeuren daar staan alle handelingen in het is volgens mij juist makkelijker om als verzender te bewijzen dat je als ontvanger wel het pakketje heb ontvangen ..........ook dan komen ze bij tnt uit met de naam van de persoon die heeft getekend voor ontvangst.........dus hoe je het draait of keert tnt speelt hierin een duidelijke rol
Beheerder Michel Geplaatst: 26 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 26 juli 2011 Onzin, de verzender is ultiem aansprakelijk en sterker nog, alleen de afzender kan bij tnt een navraag starten. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
rolandroland Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Juist, en Canal Digitaal wil geen navraag starten die verwijst dus door van het kastje naar de muur. De handtekening is ondertekend met wat krassen. Niet echt een handtekening. Het pakket mocht alleen op het aangegeven adres bezorgd worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen