Ga naar inhoud


Pakket van Canal Digitaal niet ontvangen


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: rolandroland
Vanwaar al die moeite om van het pakketje af te komen? Is dat niet vervalsing van de handtekening?

Pakket alleen huis adres waarvoor een handtekening gezet moet worden.


Heb net met mijn zoon gesproken die voor TNT pakketjes rondbrengt via een onderaannemer, ze krijgen betaald per afgeleverde stop.
Als je dus drie keer naar een huis moet om een pakketje af te leveren krijg je maar een keer betaald.
Hij plaatst het pakketje wel eens ergens bij mensen, maar dan hebben die de plaats een vorige keer aangewezen of hij stopt een briefje in de brievenbus.

Toevallig had hij vandaag een pakket van CDS die is afgegeven op adres en ondertekend.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het waar is wat rolandroland beweert maakt de helpdesk van CanalDigitaal hier een blunder.

 

Origineel bericht van: rolandroland
Volgens de pakket dienst moet hij bij Canal Digitaal zijn om een onderzoek te doen op de handtekening. Maar Canal Digitaal weigert dit en geeft aan: Er is een handtekening gezet dus u heeft het pakket ontvangen en daarmee is het klaar.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat87
Heeft je kennis goed rond het huis gekeken of onder een afdak/schuurtje?
De bezorgers willen wel eens een pakketje zo achterlaten en zetten dan zelf een krabbel (wat natuurlijk niet mag)

Ik heb dat ook mogen meemaken,een pakje begin de dreef onder de haag.was dan nog beregend,maar gelukkig is er der niks meer gebeurd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn probleem bij TNT was wel, dat ik telefonisch niks bereikte, per mail een standaardantwoord kreeg, en vervolgens op een doodlopend spoor zat.

 

Gelukkig meldde zich een dag later een straatgenoot die het pakketje had ontvangen, maar het vervolgens was vergeten doordat het achteloos in een hoek onder de kapstok lag. cry

En ik al die tijd maar bellen, mailen, en navraag doen! sick

 

Ik zal nooit begrijpen waarom TNT of al die bezorgbedrijfjes die voor TNT bezorgen, te lui zijn om even een standaardbriefje in de bus te gooien met : "bezorgd op het volgende adres: ....." erop. En een telefoonnummer erbij voor vragen!

 

We mogen wel €6,75 dokken, maar garantie op bezorging gaat kennelijk niet verder dan de deur van het postagentschap waar je het pakketje achterlaat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat87

De bezorgers willen wel eens een pakketje zo achterlaten en zetten dan zelf een krabbel (wat natuurlijk niet mag)

Als je dat boven water krijgt als niet-ontvanger, lijkt me dat een gevalletje valsheid-in-geschrifte.

Trouwens,ïs het ook ergens gereld dat -handtekening-voor-ontvangst alleen mag plaatsvinden door de geadresseerde of een gemachtigde? Dat zou wel wat schelen.
Je ziet nu waar zomaar-een-krabbel toe kan leiden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

FYI

 

Citaat:

Artikel 9

1

De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.

2

Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.

3

In geval van koop met eigendomsvoorbehoud wordt onder aflevering verstaan het stellen van de zaak in de macht van de koper.

 

Artikel 10

1

De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.

2

Hetzelfde geldt van het ogenblik af, waarop de koper in verzuim is met het verrichten van een handeling waarmede hij aan de aflevering moet medewerken. Ingeval naar de soort bepaalde zaken zijn verkocht, doet het verzuim van de koper het risico eerst op hem overgaan, wanneer de verkoper de voor de uitvoering van de overeenkomst bestemde zaken heeft aangewezen en de koper daarvan heeft verwittigd.

3

Indien de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van de zaak inroept, blijft deze voor risico van de verkoper.

4

Wanneer de zaak na de aflevering voor risico van de verkoper is gebleven, is het tenietgaan of de achteruitgang ervan door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. De koper moet echter van het ogenblik af dat hij redelijkerwijs rekening moet houden met het feit dat hij de zaak zal moeten teruggeven, als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; artikel 78 van Boek 6 is van overeenkomstige toepassing.

 

Artikel 11

Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

 

Waar staat hier dat je als ontvanger niet zelf kunt navragen waar een toegezonden pakketje is?

 

Uiteraard moet je CDS aanspreken als het pakketje niet geleverd is en zij zullen dan TNT of welke aangezen bezorger dan moeten aanspreken...

 

Maar even bellen of een emailtje naar TNT en ze vertellen je heus als je een trackingnummer, eigen postcode en naam hebt hoe het (waar) pakketje is afgeleverd... Het was alleen maar een Tip... Dat zal allicht snelleg gaan dan de jij->CDS->TNT->CDS->jij constuctie... Echter je moet wel het trackingnummer hebben (dan kun je zelfs e.e.a. online checken).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Trouwens,ïs het ook ergens gereld dat -handtekening-voor-ontvangst alleen mag plaatsvinden door de geadresseerde of een gemachtigde? Dat zou wel wat schelen.


De instructie (volgens mijn zoon) is duidelijk, afleveren op adres en handtekening(krabbel) van persoon in het huis die ontvangt (moet wel 18 jaar of ouder zijn). Officieel alleen de geadresseerde persoon zelf.

Maar zoals ik al eerder schreef werkt TNT met onderaannemers waarvan de medewerkers wel een TNT uniform (jas) dragen en als zodanig te herkennen zijn. Je kunt vaak aan de bus zien welke onderaannemer voor jouw deur staat. Voor TNT zou zonder veel moeite te achterhalen moeten zijn welke persoon het pakket heeft achtergelaten.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Littlesat, het is buitengemeen treurig dat je zo vreselijk eigenwijs bent.

 

Ik heb zojuist maar zelf even met PostNL gebeld. Ik weet zeker dat ik gelijk heb, maar had vanwege jouw eigenwijze gedrag kennelijk helaas bewijs nodig.

 

PostNL zegt heel erg duidelijk: Als u een barcode heeft kan ik in ons systeem kijken. Daar zal dan in staan dat het pakket afgeleverd is. Als u het pakket niet heeft ontvangen moet u helaas toch met de afzender bellen, want die is verantwoordelijk voor het pakket en als opdrachtgever de enige partij die een navraag kan starten.

 

Als je me niet geloofd kan ik het gesprek laten horen, of je belt zelf even.

 

Ik heb in mijn leven maar een 7000+ pakketjes verzonden, dus heb vaker met dit bijltje gehakt wink

 

Citeerde je daar nou de voorwaarden van CanaldDigitaal? Die zijn zonder meer onwettig!!!

 

De verzender kan nooit de verantwoordelijkheid voor het door hem verzonden pakket op de ontvanger afschuiven. De wet gaat altijd boven de algemene voorwaarden van een bedrijf!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier herhaaldelijk bij TNT packetjes ge-traceert. Zowel prive als ook op mijn werk (het is notabene onderdeel van mijn werk) als ontvanger!!!

 

Bij TNT in ieder geval kan de ontvanger al zelf via de tracking site online zien waar het pakketje is... Je kunt ook bellen - geen probleem!!! Ze zeggen precies waar (en eventueel aan wie) het pakketje is afgeleverd. Dit kost wel een paar eurocentjes per minuut. (heb ik in Januari prive nog moeten doen omdat mijn ET9000 niet geleverd werd... die was dus afgeleverd bij de tegenoverburen en die waren net op vakantie...)

 

Misschien dat PostNL een ander beleidt heeft, dat weet ik niet?

 

Uiteraard als het pakketje echt zoek gaat is de enige die echt kan klagen (en eventueel het pakketje had verzekerd) de verzender! Dat is helemaal juist! Hij zal dan netjes een nieuwe verzending moeten doen.

 

Kun je nu weer met TNT gaan bellen?????

 

Citaat:

Als u het pakket niet heeft ontvangen moet u helaas toch met de afzender bellen, want die is verantwoordelijk voor het pakket en als opdrachtgever de enige partij die een navraag kan starten.

 

Slechte service van PostNL lijkt me... dat wordt dus Jij->CDS->PostNL->CDS->Jij... als je CDS belt kan je nooit meteen een antwoord krijgen dat beter is dan "pakketje moet geleverd zijn".... iets wat je zelf ook kunt via de tracking site van TNT...

 

Citaat:

want die is verantwoordelijk voor het pakket

Zodra het pakketje bij de bezorger is - is de bezorger verantwoordelijk. Maar als ontvanger heb je de bozorger geen opdracht gegeven, maar de verzender. De Ontvanger zal de Verzender moeten aanspreken en de Verzender weer de bezorger... (kettingreaktie)...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik geef het op.

 

Voor de ontvanger is de afzender verantwoordelijk voor correcte bestelling van het pakket. Niet de ontvanger, niet TNT, niet PostNL en niet Karel de koerier.

 

Als TNT post, PostNL of Karel de koerier zijn werk niet (goed) doet, is dat niet het probleem van de ontvanger, maar van de afzender!

 

De bewijsplicht en onderzoeksplicht ligt wettelijk gezien bij de afzender en daarmee basta. Omdat het wettelijk zo geregeld is, houd PostNL die werkwijze ook zo aan. Ik heb het notabene als bewijs op band staan!

 

Wat jij wel of niet vind, maakt mij echt niet meer uit.

 

Ik houd het op feiten, eigen onderzoek en de wet. Dat zegt mij 10 x meer dan jouw mening.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik toch ook dat de verzender uiteindelijk verantwoordelijk is voor de ontvanger...!!! Of mis ik iets???

 

Maar dat neemt niet weg dat je als ontvanger vrijwillig rechtstreeks met TNT kunt bellen/regelen/emailen/vragen waar het pakketje is afgeleverd... Ik doe dit hier wel 2-3 keer per dag... Vaak met naam van de persoon waar het is afgegeven.

 

Daar hoef ik niet een ziekenhuis in Zweden, India of zo iets voor te bellen...

 

Met PostNL gaat dat dus niet...

 

En zelf navragen bij de bezorger gaat sneller dan het na te vragen bij de verzender.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...