Ga naar inhoud


Zeker weten dat je Zaterdag 30 juli op vakantie gaat ?


iemand

Aanbevolen berichten

Zaterdag 30 juli (Zwarte zaterdag) is de drukste Europese reisdag van het jaar. Zeer lange files worden voooral verwacht op de wegen in Frankrijk, Duitsland en in Zwitserland bij de Sint Gotthardtunnel.

 

bron ANWB

 

Frankrijk

In Frankrijk wordt zaterdag tussen 12.00 en 14.00 uur ruim 600 kilometer file verwacht. De eerste files ontstaan rond zonsopkomst. Op alle belangrijke routes naar het zuiden loopt het vast. Op de A6 al ver voor Lyon. Ten zuiden van Lyon rijdt het stapvoets door de Rhônevallei op de A7 naar Orange en de A9 richting Spanje. In het westen loopt het vol op de A10 Parijs-Orléans- Spaanse grens.

Een alternatieve route voor de problemen op de A6 naar het zuiden is de A39 via Bourg-en-Bresse. Door het midden van Frankrijk zijn files te vermijden door de route via Limoges te nemen, over de A20. De route via Clermont-Ferrand, over de A71/A75 is ook grotendeels filevrij.

Op zondag staan er beduidend minder files dan op zaterdag.

 

Duitsland

Ook in Duitsland gaat het zaterdag knellen op de wegen. De schoolvakanties in het zuiden beginnen dit weekend. Ook veel inwoners van Noordrijn-Westfalen, de dichtstbevolkte deelstaat van Duitsland, gaan op vakantie. De langste files staan op de wegen rond Hamburg op de A1 en de A7 (werkzaamheden). Meer naar het zuiden is het erg druk op de A3/A9 Frankfurt-Neurenberg-München en op de A8 München-Salzburg.

 

Zwitserland

Op de wegen in Zwitserland loopt zaterdag de wachttijd voor de Sint Gotthardtunnel, op de A2 Bazel-Chiasso, in beide richtingen op tot meer dan 3 uur.

 

Oostenrijk

Oostenrijk rekent zaterdag op een grote stroom vakantiegangers uit Zuid-Duitsland.

Files worden verwacht op de A12 Kufstein-Innsbruck en op de A13 bij tolstation Schönberg. Ook op de A10 Salzburg-Villach wordt het zeer druk. De problemen bij de Tauerntunnel op de A10 zijn echter veel minder groot dan voorgaande jaren, door de openstelling van een extra tunnelbuis afgelopen juni.

 

Italië

Zaterdag begint in Italië de grote uittocht. Het wordt filerijden bij het Gardameer en richting de kust. Op de snelwegen A1/A14 Modena-Rimini en de A22 Brennero-Verona staan vele tientallen kilometers file.

 

Nederland

In tegenstelling tot het buitenland, wordt in Nederland alleen lokaal drukte verwacht. Bij Rotterdam wordt het druk door het Zomercarnaval en wegwerkzaamheden op de A20 Gouda-Hoek van Holland. Bij Assen ontstaan files door het Truckstarfestival op het TT circuit.

 

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben jaar in op zwarte zaterdag naar Spanje vertrokken.

Ik ging echter steevast pas om 1600 rijden vanuit noord-holland, en reed ook altijd 's nachts door.

Op zo'n manier zit je altijd achter de files aan, en voordat de eerste weer ontstaan, ben je er alweer voorbij.

 

groetjes,

 

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

 

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat op zoveel locaties zaterdag de wisseldag is.

Zelf heb ik een voorkeur voor zondag/maandag maar ja verander het maar.

 

Ik neem internet op mijn mobiel mee, hoop zo via google maps en het onlangs toegevoegde optie " verkeer " mijn gekozen route in de gaten te houden.

Ook traffic4all is een goed app voor de iphone waardoor je kan uitwijken als je een file op je route ziet.

 

Ik ga op 6 augustus naar het gardameer via de Gotthard tunnel.

Een week van te voren monitor ik de opstoppingen in de route via bovengenoemde sites en stel ik een alternatieve route samen.

 

Verder vertrek ik al op vrijdag en overnacht ik vlak voor de Gotthard tunnel zodat ik de volgende ochtend de pas kan rijden.

 

Veel vakantie plezier allemaal...

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Rasta 87
Jammer dat op zoveel locaties zaterdag de wisseldag is.

Dat is zo, maar... Niemand neemt ook de moeite om deze wisseldag te beïnvloeden, men neemt het aan. Als je vraagt of aankomst en vertrek op bv. woensdag kunnen, dan kan dat vaak wel mits de bezetting ernaar is (niet vol). Gewoon ff vragen dus, ik heb nog nooit een 'nee' gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...