Ga naar inhoud


Albrecht Discounter (van de ***geen-reclame***) Zolid Hybrid TV stick


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ik heb een Digitenne ontvanger voor op de computer. Deze ontvanger kan ook analoge signalen uit de ether of kabel halen. Echter de Zolid P50570 ontvangt helaas geen signalen. Ook niet met een andere antenne er op. Heeft iemand hiermee ervaring? Het apparaat is omgewisseld maar dat heeft helaas niet geholpen. Of moet je naast een zendmast wonen om van enig signaal te worden voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan zijn dat je te ver van de zender zit om met een binnenantenne iets te ontvangen, daarvoor zal je je locatie door moeten geven anders kan niemand je daar in adviseren.

 

Ik neem aan dat de meegeleverde antenne een sprietje is die geen voeding nodig heeft.

De "andere antenne" is misschien een antenne met ingebouwde actieve versterker en als je die geen voeding geeft (met een zg. power-inserter) zal de antenne niet of nauwelijks signaal doorgeven.

 

Dus geef even aan waar je probeert te ontvangen en met wat voor type antenne. Antenne binnen/buiten, op welke hoogte enz.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar van die sticks uitgetest en de ontvangstgevoeligheid valt steeds flink tegen in vergelijking met de 'full size' DVB-T tuners gebruikt in TV's en sat-ontvangers.

Misschien ook logisch want die tuners zijn al een paar keer groter dan de complete stick en door die superminiaturisatie zal je wel aan gevoeligheid moeten inboeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal van Digitenne is hier rond 90%. Het gaat om een digitale ontvanger die ook analoge signalen aan kan. Uiteraard selecteer ik de digitale. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kleine USB stick achtige ontvanger? Ik heb er dus ook een Digitenne antenne opgezet maar zelfs dan nog geen ontvangst. Of moet je naast de zendmast wonen alvorens je signaal mag verwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zijn ze wel redelijk gevoelig. Het zijn direct conversion ontvangers, zonder middenfrequentie. LO=RF frequentie. Wel kunnen ze standaard slecht tegen "moeilijke" signalen, dus signalen met reflecties of 2 zenders die ongeveer even hard binnen komen, ook wel bekend als het 0dB effect.

Dit kan je controleren door te kijken of je wel voldoende sterkte hebt en of de kwaliteit achterblijft met wat je bij de sterkte van het signaal zou verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang is de antennekabel die bij de passieve antenne zit? Meestal is het vrij kort en zit je te dicht bij de PC die storing uitzend. Pak je een actieve antenne dan zit daar meteen ook weer een langere kabel aan. Probeer eens een passieve antenne met een verlengkabel.

KPN had ooit een ontvanger die je in de hand kon houden. Met de antenne op de ontvanger was het bar en boos, hing je er echter een verlengkabel tussen dan wat de ontvangst wel goed. Alleen al omdat de ontvanger zelf storing uitstraalde. Dit doet overigens ieder electronisch apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb hier een DVB-T stick van Terratec (Cinergy XS) , is al een oud stickje maar werkt nog altijd prima. Heb meegeleverde staafantennetje werkt van geen kanten en stelt niets voor. Ik werk gewoon met de "bierblikantenne" . Ik ontvang hier de VRT zenders en praktisch alle Franse FTA zenders , in totaal zo een dertig zenders. Heb er een drietal , mooi in een grijze PVC afvoerbuis gestopt met een deksel aan de bovenkant en een aan de onderkant(met gaatje erin voor de coaxkabel). Er hangt er ene in de tuin , een op zolder en een binnen. Kan dus overal lekker DVB-T kijken op de laptop zonder de aanschaf van een antenne.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...