zatnieuws Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 wow. Die webbrowser zat ik al jaren op te wachten. Wat supervet dat het "de nieuwkomer" als eerste gelukt is!! Als dit goed werkt gaat de dm8000 meteen hier in de te koop sectie
Beheerder Michel Geplaatst: 28 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 28 juli 2011 Maar maar maar littlesat toch. Heb je de afgelopen week te veel 'eigenwijsheid koekjes' gegeten of zo? Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 28 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Henksat Hiermee nemen ze gewoon voorsprong op de concurrentie. Die 'voorsprong' nemen ze alleen als ze 'iets' inbouwen waardoor deze plugin alleen op Xtrend werkt en als dat zo is, gaat het Xtrend forum van deze site af. Eerst lopen schreeuwen dat Enigma II 4 all is en dan zelf plugins maken die alleen op eigen hardware draaien zou wel heel erg wrang zijn. Ik hoop echt dat dit niet gebeurt, want dan beloof ik plechtig dat Xtrend 'receivitori non grata' wordt op dit board Mvg, Michel P.s. AL je heel Enigma II kunt lenen zonder een regel zelf te hoeven schrijven, kan je nog eens een paar dagen werk in zo'n plugin steken en die delen met de community. Zonder enigma 2 geen ET9000, dus hoop dat ze hun fatsoen niet verliezen. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Idd de nieuwe VU UNO heeft inderdaad ook 512 MB... cool... Waarom XTrend van het forum af??? Als dit inderdaad zo gaat gebeuren dan lijkt me ook dat DMM al van het forum af had gemoeten ivm hun tmpd checks? Hebben die niet al een uitzending gemist plugin voor de Duitsers die alleen op de DMM boxen draait? Dat is dan ook al lang niet meer enigmaII 4 all??? En wie weet kan het in de toekomst met de nieuwe VU boxen ook... zover ik het begrijp heb je alleen meer RAM nodig? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
kooleracer Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Beetje rare instelling, dream multimedia zegt eerst dat andere fabrikanten enigma2 niet mogen gebruiken, vervolgens gaat Xtrend eens echt een plugin ontwikkelen waar je daadwerkelijk wat aan hebt en dan willen ze die misschien voor de eigen producten houden en dan ga jij ze van het forum flikkeren. Dit is meer eigen schuld dikke blut hoor. DMM kan zelf toch ook aan de slag gaan met de hbbtv source.Dit is een manier om af te komen van de benaming dream look a likes, nu kunnen ze de markt in en zeggen dat hun dozen dingen kunnen die de andere dream dozen en look a likes niet kunnen. Vind daar niks mis mee, een beetje concurrentie is altijd goed en houd alle producten scherp. Misschien gaan ze daardoor ook meer software ontwikkelen. Dat is uiteindelijk alleen maar goed voor de end-user. C
Beheerder Michel Geplaatst: 28 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 28 juli 2011 Dat zeg ik niet. De fabrikant achter de Xtrend/Clarke Tech vind dat Dream Multimedia geen alleenrecht heeft op Enigma2 (en dat hebben ze ook niet) en nemen de houding van Dream Multimedia hoogst kwalijk. Dan moet die fabrikant zeker zelf niet kinderachtig gaan doen en plugins voor enigma 2 op basis van closed source alleen voor eigen box gaan leveren want dan doe je precies hetzelfde! Dat is dan namelijk een typisch geval van de pot verwijt de ketel! Dan zijn ze wat mij betreft de laatste dag op sat4all geweest, want dat soort kinderachtig fabrikanten ruzies gaan wij niet ondersteunen. Meneer Xtrend Nederland komt maar wat graag op sat4all om zijn producten en nieuws te pushen en als dat niet op een normale manier kan, dan maar niet. Ik heb nooit gezegd dat wat DMM doet ok is, daar heb ik zelfs geen mening over, maar als je over een ander wilt zeuren, moet je wel zelf netjes handelen. Doe je dat niet, ben je nog fouter dan de persoon waarover je zeurt. Dus.... Als Xtrend closed source software gaat leveren alleen voor eigen box met als basis enigma 2, liggen ze van sat4all af. Dat staat vast. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Als deze plugin echt 512 MB RAM nodig heeft dan is deze hele discussie overbodig... Het kan dan niet op een Dreambox van DMM draaien want die heeft simpelweg te weinig RAM? En voor de DMM is er al een plugin die er op lijkt. Alleen kan die niet (nog) niet uitzending gemist voor Nederland verwerken en zit er een tmpd check op daar het binnenhalen van de programma's via een server van DMM werkt. Maar wie weet heeft het ook nog eens met licenties te maken (HbbTV). DMM heeft ook nog geen AAC+ geluid in de drivers zitten en zijn er nog nooit aan begonnen. De VU en ET9000 hebben dat wel al. Zo heeft de VU nu ook DTS downmix - ik vermoed met licentie - en de ET9000 en de DMM boxen weer niet... (behalve voor de DMM dan met een of andere library die van een vreemde bron afkomt). Ook las ik laatst ergens dat het voor DMM niet mogelijk was naar latere kernels te gaan? En op Opendreambox is het de laatste tijd behoorlijk stil. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Ook heeft DMM op hun eigen forum aangegeven niet aan HbbTV te beginnen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
kooleracer Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 oke dan maakt het deze discussie dus overbodig als dream zelf aangeeft er niet mee te gaan werken. C
Gast 1664 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Ondanks het kwaliteitsverlies is het wel zeker dat hier best een flinke vraag naar is, een extra stimulans voor de Open-Linux ontvangers waarmee dit kan. Maar dan moet het toch ook mogelijk zijn om op dezelfde manier en zonder re-stream fratsen de nu missende regionale- en lokale omroepen via live-streaming weer op de buis te krijgen?
Amager95 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Littlesat Als er inderdaad 512 MB ram voor nodig is dan kan het niet eens op een Dreambox of VU draaien... Ik zie dat dat ding HBBTv heet... dat is o.a. heel populair in Duitsland als rode knop applicatie. Wie weet gaat dat dan ook in de toekomst werken... Ik kan er niet op wachten... Mijn ET9K wordt dan waarschijnlijk mijn hoofdbox!!! http://www.hbbtv.org/index.php De NPO is ook een supporter van HBBtv (zie onder consortium en dan supporters)
kooleracer Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Precies ik mis politiek24 echt bij Canal digitaal, vooral wanneer er weer een sappige discussiepunt op de agenda staat. Heerlijke om rutten&co het mondeling zien uit te vechten met soms wat leuke grapjes er door heen. Vooral Femke was leuk had veel humor! C
Frissie Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Michel Dus.... Als Xtrend closed source software gaat leveren alleen voor eigen box met als basis enigma 2, liggen ze van sat4all af. Dat staat vast. Mvg, Michel @Michel Ik vraag me af wat de strijd tussen verschillende fabrikanten te maken heeft met het eraf knikkeren van een forum. Dream doet dingen die niet kunnen, VU box doet soms dingen die niet kunnen, Xtrend doet soms dingen die niet kunnen. What's new in deze business Sat4all is toch voor de gebruikers, met al hun vragen, opmerkingen en problemen ? En niet een politiek forum
Amager95 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: kooleracer Precies ik mis politiek24 echt bij Canal digitaal, vooral wanneer er weer een sappige discussiepunt op de agenda staat. Heerlijke om rutten&co het mondeling zien uit te vechten met soms wat leuke grapjes er door heen. Vooral Femke was leuk had veel humor! ...dan is het probleem voor het kijken naar de regionale omroepen dus ook meteen opgelost...
Gast 1664 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra @Michel Ik vraag me af wat de strijd tussen verschillende fabrikanten te maken heeft met het eraf knikkeren van een forum. Ach joh, Michel is gewoon knorrig omdat ie nu steeds dat ET forumonderdeel zelf moet modereren. 't is vast gewoon een smoes om ermee te kunnen stoppen
Beheerder Michel Geplaatst: 28 juli 2011 Beheerder Geplaatst: 28 juli 2011 LOL, ja dat zal t zijn Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen