Addie88 Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Beste forumleden, Ik heb me al veel ingelezen en heb besloten om satelliet tv te nemen. Men komt hier binnen enkele dagen alles installeren zodat uit elk coax stopcontact satellietsignaal komt. Nu heb ik zelf nog de keuze welke decoders ik aanschaf en ik ga voor een dreambox 800 reeks HD , de second edition. Ik ben een beginner op vlak van satelliet/enigma/pli/... , maar ik wil graag veel leren , ik studeer informatica (nog geen linux behandelt ) dus ik wil graag gebruik maken van de functies, tweaken , netwerken gebruiken , etc. Een standaardplug&play decoder volstaat dus niet Ik lees hier nu veel over pli images, updaten , ... Mijn vraag is hoe ik deze decoder moet voorbereiden op TV Vlaanderen. Vele mensen zeggen dat je een dreambox niet koopt en dan out-of-the-box een TVV smartcard erin steekt. Waar moet ik op letten / wat moet ik doen?
vGnp Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 1. Niet meer zo schreeuwen 2. OpenPLI op de box installeren 3. CCcam downloaden en correct instellen 4. Je TVV kaartje insteken 5. TV kijken en blij zijn vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Henksat Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp 3. CCcam downloaden en correct instellen Hoeft niks aan ingesteld te worden, kaart erin en beeld. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team