Addie88 Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Beste forumleden, Ik heb me al veel ingelezen en heb besloten om satelliet tv te nemen. Men komt hier binnen enkele dagen alles installeren zodat uit elk coax stopcontact satellietsignaal komt. Nu heb ik zelf nog de keuze welke decoders ik aanschaf en ik ga voor een dreambox 800 reeks HD , de second edition. Ik ben een beginner op vlak van satelliet/enigma/pli/... , maar ik wil graag veel leren , ik studeer informatica (nog geen linux behandelt ) dus ik wil graag gebruik maken van de functies, tweaken , netwerken gebruiken , etc. Een standaardplug&play decoder volstaat dus niet Ik lees hier nu veel over pli images, updaten , ... Mijn vraag is hoe ik deze decoder moet voorbereiden op TV Vlaanderen. Vele mensen zeggen dat je een dreambox niet koopt en dan out-of-the-box een TVV smartcard erin steekt. Waar moet ik op letten / wat moet ik doen?
vGnp Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 1. Niet meer zo schreeuwen 2. OpenPLI op de box installeren 3. CCcam downloaden en correct instellen 4. Je TVV kaartje insteken 5. TV kijken en blij zijn vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Henksat Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp 3. CCcam downloaden en correct instellen Hoeft niks aan ingesteld te worden, kaart erin en beeld. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Dolf Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp 3. CCcam downloaden En die kun je weer eenvoudig van uit het applicatie menu van PLI downloaden. Origineel bericht van: vGnp 4. Je TVV kaartje insteken Deze moet bij een DM800se toch ook met de "chip" naar beneden er in? Veel plezier met je nieuwe hobby, Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
vGnp Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: vGnp 3. CCcam downloaden en correct instellen Hoeft niks aan ingesteld te worden, kaart erin en beeld. Je zult onder de softcam setup toch echt wel even CCcam moeten kiezen en bevestigen voordat het werkt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Jean-Claude Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 toch niet bij PLi - daar wordt de softcam na het downloaden automatisch geaktiveerd. En de default instellingen zijn voldoende voor CD en TVV, dus : dowloaden, kaart erin (chip naar beneden) en kijken. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
vGnp Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: Jean-Claude toch niet bij PLi - daar wordt de softcam na het downloaden automatisch geaktiveerd. En de default instellingen zijn voldoende voor CD en TVV, dus : dowloaden, kaart erin (chip naar beneden) en kijken. Dat is nieuw voor mij. Wanneer is dat veranderd? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp Dat is nieuw voor mij. Wanneer is dat veranderd? 2 december 2009, om precies te zijn.http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/openembedded;a=commit;h=45e090fb61a4c73d244ba455bc1d7457a0f0bcf3
Gerard 76 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Jean-Claude toch niet bij PLi - daar wordt de softcam na het downloaden automatisch geaktiveerd. En de default instellingen zijn voldoende voor CD en TVV, dus : dowloaden, kaart erin (chip naar beneden) en kijken. Dat is nieuw voor mij. Wanneer is dat veranderd? vGnp Je moet na een verse flash gewoon cccam 2.2.1 downloaden vanuit het downloadmenu. Hij zit er niet standaard ingebakken. Je hoeft hem idd niet "aan te zetten". ik geloof dat we mekaar hier ff niet goed begrijpen
vGnp Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Origineel bericht van: MiLo 2 december 2009, om precies te zijn En werkt dat dan - floep - direct, of na een reboot? Heb onlangs nog m'n 7025+ van OpenPLI voorzien en kan me zo niet herinneren dat na CCcam download ik direct beeld had. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Littlesat Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Dat werkt direct na het installeren... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
icesat Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 En met OpenPLi kan je een Fast Scan doen voor TV Vlaanderen zenders. (en enkele andere providers) Je kan ook een zenderlijst downloaden van hun server of zelf 1 naar keuze manueel erin zetten. mvg,
Addie88 Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Dank allen. Dit is duidelijk. PS:Ik veronderstel dat dit zo is voor elke enigma 2 decoder? mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen