Ga naar inhoud


rode (europese) noodsleutels (rood) nog veel gebruikt?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb nog zo'n oude rode sleutel liggen.

er zitten 3 verschillende driehoeken in,3 veschillende vierkanten in.en een soort halve ronde.

mij hebben ze verteld,dat dit een hulpmiddel is voor brandweer of andere diensten,zodat zij met deze europese noodsleutel bepaalde kasten kan openen,soms bepaalde zekeringskasten,bij vuilbakken,zie je dat soms ook.aan straatverlichting zie je dat ook.de vroegere ex kasten van belgacom,zag je dat ook soms.

aan buitenkranen kom je dit ook veel tegen.

Wordt dit nog veel gebruikt? confused

mag een partikulier dat eigenlijk bij zich hebben?partikuliere verkoop is geen probleem.

post-31955-1318262220,4947_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mapi
waarom niet. ik gebruik zo een ( geen rood ) voor mijn werk... Elektro kasten te openen. ( diverse sloten )

Heb je niks moeten tekenen of zo voor je werkgever voor die sleutel,of heb je dat zo gekregen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, dozen vol als het moet. is gewoon een standaard sleutel. niks bijzonders

 

heb alleen voor hoogspanning schakelen wel certificaat moeten doen. dat is wel handig , voor een simpel sleuteltje niet... smile

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is nog veelvuldig (vrij) in gebruik , ik gebruik hem al vele jaren op mijn veiligheidscontrole's van elektra kasten , en ja hoor je mag deze als partikulier gerust in je bezit hebben , natuurlijk mag je hem enkel gebruiken voor de zaken waar je toestemming voor hebt gekregen , dus even de lantaarnpaal op de snelweg openenen mag ( spijtig voor u ) niet .

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past ook luchtbehandelingskasten, wordt veel gebruikt en is

gewoon o.a. te koop bij de grootste webwinkel. . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen

mag een partikulier dat eigenlijk bij zich hebben?


Ja, mag hij bij zich hebben.
Gebruiken om toegang te verschaffen niet.

meestal wordt een goedkoper alternatief gebruik

kastsleutel.png

post-2774-1318262221,9964_thumb.png

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...