Ga naar inhoud

Geen NL zenders meer met Triple Sat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik had altijd een ronde schotel waarmee ik de nederlandse zenders ontving.

Omdat ik BBC2 wilde ontvangen kocht ik een "Technisat Triple SAT"

Na afstellen en goed signaal zenders zoeken. BBC en alle engelse zenders gevonden maar geen spoor van de nederlandse zenders en free to air zenders die ik voorheen had.

Waar gaat het mis ?

Ps, ik heb zenders gezocht op Astra, Astra 1D, Astra 2 en Astra 3

ps2, ik heb op het moment geen canaal digitaal pasje (ergens laten liggen...) maar normaal gesproken zouden alle zenders zoals ned 1 ect wel in de lijst moeten staan (?)

Geplaatst:

als je geen zenders kunt vinden, na een satelliet positie scan, dan de vraag of er ook maar iets op 23,5 oost gevonden werd?

want dat duid dan op een verkeerd uitgerichte schotel, of je receiver heeft(/mist) de verkeerde(/juiste) zenderlijst

welke receiver?

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Dan heb je waarschijnlijk de diseqc-instellingen van je tuner niet goed staan.

Ze moeten als volgt ingesteld worden:

Diseqc instelling 1.0

Astra 1 a of 1

Astra 3 b of 2

Astra 2 c of 3

Blijkt dat je dit wel goed ingesteld hebt, dan ontvang je Astra 2 waarschijnlijk via de verkeer de lnb die in de kop zit en staat je schotel niet goed uitgericht. Dit kun je controleren door even een stukje aluminiumfolie van 6 bij 6 cm aan de rechterzijde op de grijsachtige kunststof plaat van de kop te plakken waar de Astra 2 lnb zit. Het signaal van de Astra 2 moet dan wegvallen.

Geplaatst:

Ontvanger is een Digital 1200M (campingset uit 2004) CI

De nieuwe schotel staat wel +-5 graden meer naar oosten, pas toen kreeg ik goede ontvangst...

Bij menu antenne instellingen zie ik:

antenne: 1

type: diseqe 1.2

sateliet: astra

lnb type: universal

lnb freq 1: 9750

lnb frew 2: 10600

22khz toon: geen

diseqc: geen

c/ku band control: geen

Kennelijk heb ik al iets verzet want heb nu geen ontvangst.

Ga ik even het dak op wink

Geplaatst:

Terug bij af...

Op 19.2 geen ontvangst, op 23.5 wel want ontvang alle engelse zenders.

Geplaatst:
Origineel bericht van: m1155
Terug bij af...

Op 19.2 geen ontvangst, op 23.5 wel want ontvang alle engelse zenders.

Moet het anders formuleren.

Schotel op 19.2 dus wel RTL4 ect maar BBC2 word wel gevonden maar geen signaal.
Schotel op 23.2 wel BBC2 maar RTL4 word niet gevonden.
Geplaatst:

Je ontvangt blijkbaar de Engelse kanalen op 28°, maar ik zie in je menuinstellingen disecq: "geen" staan, daar moet je dit veranderen in A, B of C zoals hierboven vermeld,

dus bv

Antenne 1: Disecq A of 1 (Astra 1) (sd zenders canal digit.)

Antenne 2: Disecq B of 2 (Astra 3) (regionale + hd zenders)

Antenne 3: Disecq C of 3 (Astra 2) (engelse zenders)

Als hij op geen staat gebruik je enkel de hoofdlnb, die nu

blijkbaar op Astra 1 19° staat.

Veel succes

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: m1155
Moet het anders formuleren.

Op 19.2 dus wel RTL4 ect maar BBC2 word niet gevonden.
Op 23.2 wel BBC2 maar RTL4 word niet gevonden.

28.2E wel, BBC
23.5E wel, RTL4 HD?? of 19.2E wel, RTL4
Geplaatst:

@m1155

Je schrijft:

“Op 19.2 dus wel RTL4 ect maar BBC2 word niet gevonden.”

De BBC zit niet op 19,2 graden, die zit op 28,2 graden oost.

Verder schrijf je:

“Op 23.2 wel BBC2 maar RTL4 word niet gevonden.”

Dit kan natuurlijk nooit. Op 23,5 graden zit de BBC niet, die zit op 28,2 graden.

Als je BBC2 kunt ontvangen en de plakt een stukje aluminiumfolie aan de rechter zijde van het venster van de kop, dan moet BBC2 wegvallen.Gebeurt dat niet, dan ontvang je de BBC met de verkeerde kop. Dit betekent dus dat heel je Triplesat verkeert staat uitgericht.

Precies in het midden van de kop zit de lnb van de Astra 1. Die moet dus precies op 19,2 graden oost uitgericht worden. Dan krijg je de andere satellieten automatisch ook.

Gast Satfandreamer
Geplaatst:

Je kunt ook gewoon de diseqc instellingen goed zetten voor Astra 2 (BBC dus)

En de andere diseqc instellingen zonder satelliet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pieter-Brugge
Je ontvangt blijkbaar de Engelse kanalen op 28°, maar ik zie in je menuinstellingen disecq: "geen" staan, daar moet je dit veranderen in A, B of C zoals hierboven vermeld,

dus bv
Antenne 1: Disecq A of 1 (Astra 1) (sd zenders canal digit.)
Antenne 2: Disecq B of 2 (Astra 3) (regionale + hd zenders)
Antenne 3: Disecq C of 3 (Astra 2) (engelse zenders)

Als hij op geen staat gebruik je enkel de hoofdlnb, die nu
blijkbaar op Astra 1 19° staat.

Veel succes

Oke, ik snapte niet dat er meerdere antenne's ingesteld moesten worden... soort presets. (ben een noob op sat gebied, sorry.)

Heb het nu als volgt:

sat-1.jpg
In deze stand heb ik de schotel op 19.2 oost afgesteld tot de gele balk tegen de 100% kwam.
Ik ontvang hiermee de standaard free to air zenders, ned 1 2 3 en bijv RTL4 (totaal +- 700)

sat-2.jpg
Ik ontvang hiermee niets. De satelliet heet ook Astra 3A en niet gewoon Astra 3

sat-3.jpg
Hiermee ontvang een heleboel extra free to air zenders (rond de 400) maar geen BBC...
Geplaatst:

@m1155

Je schrijft:

Hiermee ontvang een heleboel extra free to air zenders (rond de 400) maar geen BBC...

Noem eens een aantal van die free to air zenders. Misschien is dit de Astra 2 helemaal niet.

Wat betreft de Astra 3A. Hierop zitten niet de Nederlandse zenders. Die zitten op de Astra 3B en die satelliet is pas een aantal jaren geleden bij de Astra 3A bijgeplaatst. Waarschijnlijk zitten de transponders van de Astra 3B nog niet in je tuner geladen omdat die al oud is. Dat zou je met een fullscan kunnen doen of handmatig. De transponderfrequenties zijn hier te vinden: http://www.lyngsat.com/astra3b.html

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
@m1155
Je schrijft:
Noem eens een aantal van die free to air zenders. Misschien is dit de Astra 2 helemaal niet.

RTE One
Disney XD
Sky Arts 2
Islam Channel
France 24
Uk Food
MTV Trax

Full scan kan helaas niet in de ontvanger.
Ik heb nog wel een topfield bij m'n ouders.
Wellicht is het verstandig om sowiezo een nieuwe ontvanger te kopen want wil ook de hd zenders wel zien...
Geplaatst:

@m1155

Dat zijn inderdaad geen zenders van de Astra 2D waar ook de BBC op zit maar van de Astra 2A-B. Deze heeft een beam die veel meer op Europa gericht is en die zelfs tot in zuid-Spanje en Italie te ontvangen is.

Even een paar vragen/antwoorden:

Dat je geen pasje bij de hand hebt, maakt niets uit. Het inlezen van de zenders gaat zonder pasje net zo goed als met pasje, je kunt alleen de gecodeerde zenders niet bekijken.

Je schrijft dat je misschien beter een nieuwe ontvanger kunt kopen om ook de HD-zenders te kunnen ontvangen. Een nieuwe HD-ontvanger is niet alleen noodzakelijk om de HD-zenders te kunnen bekijken, vele normale SD-zenders zijn inmiddels over gegaan in MPEG4-codering die je alleen maar met een HD-ontvanger kunt bekijken. Een HD-ontvanger is nu al eigenlijk een must, maar over 1-2 jaar kun je helemaal niet meer zonder want steeds meer zenders gaan over op de MPEG4-codering.

Al met al lijkt het er dus wel op dat de schotel wel ongeveer goed staat maar nog niet helemaal goed staat uitgericht.

Zou je eens willen aangeven waar je ongeveer woont, dan kan ik misschien helpen om de Trisat optimaal uit te richten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
@m1155

Dat zijn inderdaad geen zenders van de Astra 2D waar ook de BBC op zit maar van de Astra 2A-B. Deze heeft een beam die veel meer op Europa gericht is en die zelfs tot in zuid-Spanje en Italie te ontvangen is.
Even een paar vragen/antwoorden:
Dat je geen pasje bij de hand hebt, maakt niets uit. Het inlezen van de zenders gaat zonder pasje net zo goed als met pasje, je kunt alleen de gecodeerde zenders niet bekijken.
Je schrijft dat je misschien beter een nieuwe ontvanger kunt kopen om ook de HD-zenders te kunnen ontvangen. Een nieuwe HD-ontvanger is niet alleen noodzakelijk om de HD-zenders te kunnen bekijken, vele normale SD-zenders zijn inmiddels over gegaan in MPEG4-codering die je alleen maar met een HD-ontvanger kunt bekijken. Een HD-ontvanger is nu al eigenlijk een must, maar over 1-2 jaar kun je helemaal niet meer zonder want steeds meer zenders gaan over op de MPEG4-codering.

Al met al lijkt het er dus wel op dat de schotel wel ongeveer goed staat maar nog niet helemaal goed staat uitgericht.
Zou je eens willen aangeven waar je ongeveer woont, dan kan ik misschien helpen om de Trisat optimaal uit te richten.

Omgeving Leiden.

Gisteravond een nieuwe ontvanger besteld met een satfinder, kan ik morgen weer gaan vechten om dat te installeren smile

Word vervolgd wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen