Sprietje Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Beste m1155 Om te beginnen moet je de Triplesat eerst eens heel goed gaan uitrichten en dat doe je niet volgens de beschrijving die bij de Triplesat zit. Het uitrichten met een satfinder is leuk voor het vinden van signaal, maar je kunt niet aflezen van welke satelliet dit signaal afkomstig is en bovendien geeft hij alleen de signaalsterkte aan en niet de signaalkwaliteit, en dat is veel belangrijker. Wil je echt het beste uit je Triplesat halen, dan zal je voor omgeving Leiden de mast op één of andere manier 3,5 graad schuin naar het oosten moeten zetten. Betreft het een haakse muurbeugel, dan is dit soms met vulringen achter de bevestigingsplaat te verwezelijken afhankelijk waar de hoekbeugel geplaatst is. Waarom is dit nodig? De Multytenne en dus ook de Triplesat is ontwikkeld voor Duitsland op 8 graden oost. Jij zit op 4,5 graad oost. Dat wil dus zeggen dat als je je Triplesat op een zuiver verticale mast plaatst, je mast eigenlijk 3,5 graden scheef staat t.o.v. Duitsland waar die voor ontwikkeld is. Het gevolg is dan, dat de verschillende lnb’s in de kop op de verkeerde hoogte staan waardoor ze niet in het hart van de beams staan. Het volgende wat je moet doen is de Triplesat niet op de Astra 1 uitrichten zoals in de beschrijving staat, maar op de Astra 3 (23,5 graden). Dit is nodig omdat de gecodeerde HD-zenders op de Astra 3 moeilijker te ontvangen zijn dan de ongecodeerde HD-zenders van de Astra 1. Dus de schotel moet optimaal op de Astra 3 uitgericht worden. De Astra 1 en de Astra 2 komen dan automatisch ook prima door. Maar het uitrichten op de Astra 3 is niet zo makkelijk. Daarom moet je de schotel eerst uitrichten op de Astra 1 en daarna kies je op je tuner een zwakke transponder van de Astra 3, namelijk 12109MHz Horizontaal waar Eurosport-HD en History-HD op zitten. Terwijl je naar de signaalkwaliteit kijkt van deze transponder, richt je je schotel optimaal uit.
Seniorsatter Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Vandaag mijn oude digitaal 1200 M weer eens uit de kast gehaald en aangesloten. Vervolgens even de schotelinstellingen vergeleken met de jouwe en wat mij opvalt is dat mijn diseqc-instellingen allemaal op FIXED staan i.p.v. diseqc 1.2 Ik heb de Astra 19.2 op 1/ Astra 23.5 op 2/ en de Astra 28.2 op 3 staan, de standaard Canal-Digitaal instellingen dus en heb op alle CD- en FTA-Kanalen beeld.
Gast m1155 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Bedankt ik ga het eens proberen. De nieuwe ontvanger is nog onderweg want de internet shop bleek op vakantie (handig...) Ben nu op vakantie adres en heb m'n smartcard geheractiveerd. Ik ontvang hier alleen astra en astra 2 en alles gaat goed. Behalve de nederlandse RTL zenders krijgen geen signaal. SBS en NET5 en NED 1 2 3 wel. Wat kan dit zijn ?
Seniorsatter Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Staat Transponder 12344 misschien niet in de lijst ?.
Gast m1155 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Seniorsatter Staat Transponder 12344 misschien niet in de lijst ?. Ik kan deze kiezen bij zenders zoeken: astra, frequentie 12344. Dan worden er rond de 35 zenders gevonden waaronder RTL 4 5 7 8 en SBS6, ned 123 ect. SBS werkt dan bijvoorbeeld. Ga ik naar RTL, werkt niet, terug naar SBS, werkt die ook niet meer en moet ik alles uitzetten en weer aan dan werkt sbs weer maar rtl niet. Vreemd toch? zit mij ook niet mee
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Misschien dat je het beste eens een fabrieksreset kunt doen via het menu en dan de zenders weer opnieuw inladen want zo is het ook maar tobben. Dat je nieuwe tuner maar snel binnen mag komen.
Gast m1155 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Satkijker Misschien dat je het beste eens een fabrieksreset kunt doen via het menu en dan de zenders weer opnieuw inladen want zo is het ook maar tobben. Dat je nieuwe tuner maar snel binnen mag komen. Fabrieksinstellingen diverse keren terug gezet. Zal nog eens heractiveren bij canal digitaal met zender op bijv rtl7, wie weet.
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Activatie gaat het beste en het snelste op SBS6 SD
Gast m1155 Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Origineel bericht van: Seniorsatter Wat voor module gebruik je ? Matrix Cam Revolutions ucas
Seniorsatter Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Juist en dat is de oorzaak van jouw probleem. CD heeft codering op sommige zenders aangepast, waardoor je een heleboel nederlandse zenders niet meer kan bekijken. Het lukt wel met een CD-Module met de wereldbol erop. Deze module kost ong. 60 euro, dus koop toch maar die nieuwe HD-ontvanger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen