Ga naar inhoud


[6073] RayhTec, mindere beeldkwaliteit?


wallis

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik gebruik in mijn vakantiehuis al jaren mijn oude 6073 met de originele software. Nu heb ik gisteren probleemloos voor het eerst RayhTec 6072 V212d erop gezet. Met name de EPG is een verademing. Echter de beelkwaliteit valt erg tegen. De lichte beeldonderdelen lopen "dicht". De beelden lijken op een overbelichte foto, waarvan achteraf de helderheid weer is verminderd.Dit is niet te corrigeren met de TV of de nieuwe mogelijkheid "helderheid" in het menu.

Is dit een bekend probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is nauwelijks verschil tussen Originele firmware en RayhTec firmware wat de beeld kwaliteit betreft.

Dit kan haast niet anders dan een plaatselijk probleem zijn.

Controleer of de scartkabel goed gemonteerd zit of probeer en andere scartkabel.

Misschien zit hier de fout.

 

Signaal TV moet inderdaad op RGB staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toevallig.

Ik wil een vraag stellen over de vale kleuren met Rayhtec firmware t.o.v. de originele firmware en zie ik dat jij gisteren exact dezelfde opmerking hebt geplaatst.

 

Mijn vader en ik viel hetzelfde op.

De enorme extra menu-mogelijkheden met de Rayhtec software is een verademing, maar de kleuren zijn flets en vaal met de Rayhtec firmware

 

Ik heb het volgende in de 6073/03 geladen:

 

1. 6072RAYHTECV212d.zip gepost op 24/01/2011 23:48

Deze vonden we vaal en flets

2. 1326005-DSX6072_Origineel.zip gepost op 28/02/2007 20:19

Deze orginele was goed van kleur, exact

hetzelfde als onze pioneer DBR/s100/NL2

3. 6072_OrgFirm_met_snelscan_CDSkanalenlijst.zip gepost op

03/03/2008 18:46

Deze orginele incl snelscan en kanalenlijst was

net als de vorige, goed van kleur, exact

hetzelfde als onze pioneer DBR/s100/NL2

 

Toen dacht ik: als ik nu eens een oude firmware van Rayhtec inlaadt, toen het allemaal pas begon, dus naar mijn idee, nog niet zoveel aanpassingen als de laatste firmware.

 

4. 824968-6071RayTec5k.zip gepost op 01/03/2005 11:05

Deze was weer vaal en flets crycry

 

 

Dit heeft niets te maken met scartkabel, Johan wink

 

Is dit dan nergens in te stellen in de firmware van Reytec? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wallis
Hallo, Ik gebruik in mijn vakantiehuis al jaren mijn oude 6073 met de originele software. Nu heb ik gisteren probleemloos voor het eerst RayhTec 6072 V212d erop gezet. Met name de EPG is een verademing. Echter de beelkwaliteit valt erg tegen. De lichte beeldonderdelen lopen "dicht". De beelden lijken op een overbelichte foto, waarvan achteraf de helderheid weer is verminderd.Dit is niet te corrigeren met de TV of de nieuwe mogelijkheid "helderheid" in het menu.
Is dit een bekend probleem?


Je hebt in het menu decoder instelling toch wel het video signaal geheel opgegooid.
Wat mij overigens wel opvalt is dat op m,n oude pijp tv het beeld mooier was dan op een LCD scherm
Versie 212d werkt perfect mooi beeld.

Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verduidelijking. Mijn 6073 staat op RGB en ik heb 2 andere scart kabels getest Mijn bezwaar over de beeldkwaliteit blijft. Wordt er niet geknepen in het weergeven van alle grijstinten/kleurtinten en klopt de gamma curve wel? Mijn gebruikte TV:LG 22LE3300. Normaal prima sprankelend beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Rayhtec gekeken en die stond op RBG.

Na omzetten in CVBS.....veel meer kleur en duidelijker. (TV is niet in te stellen in CVBS of RBG.)

 

Dus we dachten, opgelost.

 

Zetten we onze pioneer DBR/s100/NL2 er weer op zien we ineens toch nog verschil. Welliswaar minder als voorheen toen de receiver nog op RBG stond, maar toch zijn de kleuren scherper van de pioneer.

 

Dit verschil was niet te zien toen ik de orginele firmware in de philips had zitten en dit vergeleek met dezelfde pioneer DBR/s100/NL2.

 

Wij zien dus hetzelfde als Wallis.

 

Wat kunnen we nog aanpassen om wel een scherp mooi beeld te krijgen???

 

Want als dit niet mogelijk is, stappen mijn vader en ik van deze firmware af en gaan wij terug naar de orginele firmware, ondanks dat deze veel beperkter is in zijn menu-mogelijkheden.

 

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je jouw probleem met de kleuren ook op een andere TV.?

 

Ik heb al vele decoders aangesloten gehad met de twee firmware.

Maar ben jouw probleem nog niet eerder tegen gekomen.

Zoals ik al eerder vermelde zie ik nauwelijks of geen verschil in de kleuren tussen de twee firmware.

Naar mijn mening moet je het probleem plaatselijk zoeken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben beide dezelfe tv. En daar zie je exact hetzelfde op gebeuren.

 

Maar als je het op 1 TV test met dezelfde scartkabel en de 2 decoders de philips en de pioneer met elkaar uitwisseld en je kijkt goed, is de pioneer scherp van beeld en de Philips met Rayhtec minder scherp.

 

Doe je ditzelfde met de orginele firmware in de philips wn de pioneer dan zie je geen verschil in beeldkwaliteit

 

En we wilde nou juist af van die vreselijke orginele firmware crycrycry

 

Is er nog andere firmware van een andere maker?

Dan zou ik die eens kunnen testen of daar ook hetzelfde probleem optreedt. Ik las iets van braselino en jay of zoiets, maar kan er nergens iets van vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het vreemd vinden dat met het op RGB zetten, het beeld slechter word. Zelfs bij de afbeelding van de scart aansluiting staat in de handleiding RGB.

Als is de handleiding van jouw tv bekijk zie ik dat er veel op het gebied van de beeldkwaliteit is in te stellen oa de scherpte. Ook is er een beeldtest menu aanwezig (menu, rood, klantenservice, beeldtest), misschien heb je daar wat aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor een scart kabel heb je? er zijn ook goedkoperen die alleen maar CVBS doorgeven, normaal gesproken wordt het beeld beter met rgb.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal suggesties heb ik gecontroleerd.

Scartkabel is OK. Op CVBS een minder goed beeld dan op RGB.

Twee andere Sat. ontvangers vergeleken. Eén door mij zelf gepatchte Nokia 9302 (=Strong8000) en een 6073 met originele software van mijn buurman.

Deze twee ontvangers geven een veel prettiger beeld dan de 6073 met RayhTec.

Als ik RayhTec gebruik moet ik op mijn LG LE3300 het contrast met 20% punten verlagen om een redelijk beeld te krijgen.Ook nog een kleine verbetering bij het veranderen van de gamma instelling.Bij een verdere contrastverlaging wordt het beeld te flets. Maar ook dan kloppen de heldere beeldpartijen niet, zoals een glimmend voorhoofd in de buurt van studioverlichting, of iemand met een wit overhemd.

Het ziet er uit als een overbelichte digitale foto waarbij in de lichte beeldpartijen elke tekening is verdwenen. Ik krijg de indruk dat er iets niet klopt bij het uitgangssignaal voor de meest heldere beeldpartijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...