Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Ik ben al sinds enkele dagen gretig aan het meelezen en was aan mijn pc gekluisterd. Men komt volgende week een satellietinstallatie plaatsen en nu moet ik nog 2 decoders aanschaffen. Het moeten single-tuners zijn(heb maar 1 coax per kamer). Ik wil ook graag werken met enigma 2 (ben een redelijke hobbyist)

Mijn keuze was gevallen op 2dreamboxen 800hd se of 2 vu+ duo's. Ik weet dat de duo twin tuner is ,maar de UNO ging geen openpli support krijgen.

Kan iemand me tips geven?

-enigma 2

-pvr mogelijkheid (wel maar 1 coax dus enkel voor zelfde transponder)

-netwerk om opnames uit te wisselen

-sata 2,5 of 3,5 , maakt niet uit

-TVV moet werken zonder uren werk

-goede support voor updates,....

Ik wou openpli omdat hier precies heeel veel tevreden gebruikers zijn.

Geplaatst:

Zelf geen ervaring met de vu+ maar wel met de dreambox. Vind ze gewoon super, maar daar betaal je wel wat voor. Ik begrijp dat je het via het netwerk wilt. Is het dan misschien een idee om voor een netwerkschijf te kiezen zodat je geen schijven in de dreamboxen hoeft te zetten. In dat geval kan je kiezen voor de dm500 of 1 500 en 800. Snap je twijfel, want er zijn diverse mogelijkheden. Als je niet van plan bent om meer coax te trekken dan zou de keuze wat mij betreft de dreambox worden smile Succes

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

Ik ben reeds in het bezit van een NAS ja , heb gelezen dat het mogelijk is om deze te mounten als opnameschijf. Maar ook heb ik gelezen dat de VU+ superieure hardware is. Als er dan toch 2 coaxen komen, dan is die functionaliteit er. Ook schijnt het zappen etc. sneller te gaan.

Natuurlijk ben ik ook enorme fan van de dreambox. Is het mogelijk om op beide dreamboxen de NAS te 'mounten' als opnameschijf en dan wat ik bv. boven aan het opnemen ben , benden te bekijken en vice versa?

Ook lees ik dat er precies veel meer ontwikkelteams en firmware's zijn voor dreamboxen vanwege hun naam en omdat ze al zo lang op deze markt spelen.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Addie88
Is het mogelijk om op beide dreamboxen de NAS te 'mounten' als opnameschijf en dan wat ik bv. boven aan het opnemen ben , benden te bekijken en vice versa?

Dat kan inderdaad ja.
Geplaatst:

Zonder afbreuk te willen doen aan welk merk dan ook, neem een Vu+ Duo. Heb er zelf een, al 10 maanden, en hij draait als een tierelier. De 2e tuner is voor jou dan een bonus voor wat je voor €389.-- krijgt. Zolang ik hem heb, nog nooit problemen mee gehad en hij blijft ook lekker koel. Zeker als je na gaat dat ik in Turkije woon waar het nu bloedheet is en de airco niet heel de dag op staat. Heb er VTi op staan en eens in het VTi-panel gekeken bij harddisk temperatuur, na 4 uur draaien, toch maar 44 graden en dat is echt niet te warm.

En..., in VTi-pannel, daar CCcam geïnstalleerd et voila, TVV en Can Dig gelijk gedecodeerd. Ook voor je andere vragen, dit werkt ook op een Vu+.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Togan
Zonder afbreuk te willen doen aan welk merk dan ook, neem een Vu+ Duo. Heb er zelf een, al 10 maanden, en hij draait als een tierelier. De 2e tuner is voor jou dan een bonus voor wat je voor €389.-- krijgt. Zolang ik hem heb, nog nooit problemen mee gehad en hij blijft ook lekker koel. Zeker als je na gaat dat ik in Turkije woon waar het nu bloedheet is en de airco niet heel de dag op staat. Heb er VTi op staan en eens in het VTi-panel gekeken bij harddisk temperatuur, na 4 uur draaien, toch maar 44 graden en dat is echt niet te warm.

En..., in VTi-pannel, daar CCcam geïnstalleerd et voila, TVV en Can Dig gelijk gedecodeerd. Ook voor je andere vragen, dit werkt ook op een Vu+.

Wat op een dreambox kan, kan in principe dan ook op VU+ , ik dacht dat VU+ gewoon de software had "gekopiëerd" van dreambox en daarom ook in prijs lager is , omdat ze geen R&D-kosten hebben naar Enigma2. Ik twijfel echt. Ik heb geen 2 tuners nodig en dreambox is dan toch weer die goede naam. Maar als de VU+ sneller is, koeler, zelfde software ,... Ik neig dan toch meer naar 2 keer een VU+ Duo
Geplaatst:

Bij de VU+duo kun je de tuners gewoon intern doorlussen.

Hierdoor kun je bv. als je een programma opneemt op veel andere zenders tv kijken.

Voorwaarde is dat ze op de zelfde polarisatie, band en satelliet zitten.

Als je op de VU met 1 coax doorlust naar tuner2 dan kan je op bv. transponder 12515H iets opnemen en op een andere transponder bv. 12344H iets kijken. Dus Ned 1 opnemen en rtl 4 kijken.

Op de dream 800 kun je alleen iets van dezelfde transponder bekijken als je iets opneemt, dus veel minder mogelijkheden.

Daarnaast heb je met de VU nog enorm veel uitbreidingsmogelijkheden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Beheerder
Geplaatst:

Koop dan 2 x een vu+ uno.

Goedkoper, kleiner, 512 MB Ram en een verwisselbare tuner.

Bovendien een veel stillere temperatuurgeregelde fan.

Als je toch geen twin tuners nodig hebt, ben je met 2 uno's beter af.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Inderdaad, de Vu+ UNO is een goed viersterren apparaat wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Inderdaad, de Vu+ UNO is een goed viersterren apparaat wink

Ik heb al veel goeds gelezen over deze VU+ UNO. Ik vraag me wel af of ik hier ccCAM op kan installeren voor TVV , of dat ik andere firmware of zoiets nodig heb (openPLI, en wat is het nog allemaal ?) Maar openPLI-team maakt geen software voor deze box , dus weet ik het niet zo echt. Ik zou tevreden zijn met 2 UNO's hoor.
Als ik het maar werkend ga krijgen , ben nogal nieuw in linux. Ik kan ook gaan voor 2 DUO's , kan zijn dat we nog gaan uitbreiden later ofozo , of met een stacker gaan werken. Maar de duo is toch al zeker een jaar, enkele jaren onder ons , is hij niet wat verouderd?
  • Beheerder
Geplaatst:

Dat kan je in het juiste forum allemaal lezen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@addie88,

Je schrijft "Wat op een dreambox kan, kan in principe dan ook op VU+ , ik dacht dat VU+ gewoon de software had "gekopiëerd" van dreambox en daarom ook in prijs lager is , omdat ze geen R&D-kosten hebben naar Enigma2. Ik twijfel echt. Ik heb geen 2 tuners nodig en dreambox is dan toch weer die goede naam. Maar als de VU+ sneller is, koeler, zelfde software ,... Ik neig dan toch meer naar 2 keer een VU+ Duo".

Jij maakt de keus, maar om nu te betalen voor de naam.

Bovendien heeft de Vu+, in zeer korte tijd, ook een goede naam opgebouwd en, indien nodig komt er nog altijd nieuwe software uit. Ofwel, de ondersteuning is ook al niks mis mee.

Verder is de Vu+ Duo nog géén 2 jaar oud, dus wel vrij nieuw.

Zeer binnenkort komen er 2 nieuwe modellen op de markt.

Als je voor de Duo kiest, daar kan wèl PLi op en verder VTi, Vix, Blackhole en andere.

Geplaatst:

Met een Vix image draait de uno prima met alle mogelijkheden van OpenPLi omdat deze daar op gebaseerd is. Alleen met de duo heb je meer opname mogelijkheden, omdat dat de tuners intern doorgelust worden en dus meer zenders beschikbaar zijn als je al een zender opneemt. als je bijvoorbeeld Ned1(12515H) opneemt dan kun je de hogeband (alles boven 11700) en horizontaal opnemen of live kijken, dat geeft toch net wat meer vrijheid.

De Hardware en de software van de Duo is gewoon goed heb er zelf ook 1 en zou hem zo weer kopen smile

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

Heb een VU+ duo besteld. Als deze mij bevalt schaf ik mij een tweede aan , indien niet (daar twijfel ik wel aan :P) kan ik nog steeds veranderen. De snelle processor, lovende reviews , enigma 2 , en die duizende mogelijkheden en de doorlusmogelijkheid hebben me overtuigd om voor dit model te gaan. smile

edit : typo

Geplaatst:

Veel plezier met deze machine. Als de 1e installatie gelukt is heb je een erg logisch werkend apparaat. Mij bevallen ze zeeeeeer goed.

Ik acht de kans wel groot dat je een keer een 2e kabel gaat trekken. En een paar quad LNB's voor je schotel hangt... smile

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen