Ga naar inhoud


6 LNB's op een Samsung D**** TV: Hoe mogelijk?


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb nu 4 satellietposities die ik m.b.v. een 4/1 Disecq switch aan mijn TV heb verbonden.

 

De D6530 ondersteund Disecq 1.2. Nu wil ik 2 of 3 extra LNB's erop aansluiten, mijn vraag is alleen hoe ik dat moet doen.

 

De TV kan toch wel overweg met een 8/1 of zelfs een 10/1 Switch? Welke zou ik moeten kopen, en wat moeten de instellingen zijn?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe heb jij de instellingen staan op jou Visiosat G4D Quadro; 13,19.2,23,23.5,28.2,28.5

zet die het zelfde zou ik zeggen

dan zou er toch ergens licht moeten komen he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je post niet echt.

 

Ik heb nu 4 LNB's op mijn G4, maar dat worden er 5 (inc Eurobird 9 graden)

 

En er komen 2 schotels bij, wel te weten Nilesat en Badr. In totaal dus 7 LNB's.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik heb een 8/1 Switch gekocht van EMP. Moet lukken?


Ja, met de switch in Diseqc 1.2 mode. De switch simuleert dan een draaibare schotel met één LNB.

Is dit zoals het hoort? Nee, absoluut niet. De TV fabrikanten lijken allemaal te lamlendig te zijn om Diseqc 1.1 te implementeren, en houden het op Diseqc 1.0 en 1.2, Feitelijk mag dat helemaal niet volgens de Diseqc specificaties. Je wordt geacht 1.2 pas te implementeren als je eerst 1.1 geïmplementeerd hebt. Het is echt niet zo moeilijk om 1.1 te programmeren, dus het is pure luiheid van de fabrikanten dat ze het niet doen. Je hebt geen extra electronica nodig, alleen wat extra code regels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

:s

 

Ja, dat snap ik niet want ik zit hier nog steeds met mijn verrote 4/1 switch, ipv de 8/1 switch. :@

 

Ik wil gewoon 8 LNB's, maar Diseqc 1.2 wilt niet goed werken; ik kan maar 4 LNB's vinden in DisecQ 1.2 modus... Iemand?

 

Stap voor stap misshcien?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal van Canal Digitaal gaat alleen maar op als je Diseqc 1.0 gebruikt. Dan kun je op één Diseqc 1.0 switch maximaal 4 lnb's aansluiten.

 

Als je Diseqc 1.2 gebruikt simuleer je een draaibare schotel bij een 8/1 switch. Een draaibare schotel heeft maar één lnb. In Diseqc 1.2 mode zie je dus maar éen lnb op de TV. Je stuurt dan codes naar de switch om de antennemotor te laten draaien. Die motor is er natuurlijk niet, maar de switch gebruikt die codes om de maximaal 8 lnb's te selecteren. Bij ieder positie die aangestuurd wordt hoort een lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hoe weet je dan op welke LNB welke signaal hoort?

Ik "draai" me rot in Diseqc, maar krijg misshcien 3 of 4 LNB's te pakken, geen 6....


De gebruiksaanwijzing zegt alleen maar dat je moet blijven draaien totdat je signaal krijgt. Weet je zeker dat alle LNB's goed uitgericht zijn en signaal hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...