Gast Dreeke6475 Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Ik ben overgeschakeld van motor naar multiblok, krijg 19,2 en 28,5 goed maar 23,5 en 19 niet, heb wel op mijn Clarke tech ontvangst tot 80 % op beide sats ,maar de melding" geen of slechte ontvangst". Volgens de satfinder heb ik ook ontvangst op die twee . Zie ik iets over het hoofd? Triax 88cm Vier Alp 's (smal) Triax multiblok Clarke tech 5000C
Sprietje Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Signaalsterkte zegt helemaal niets. Een miljoen maal een onbruikbaar signaal versterken levert nog steeds een onbruikbaar signaal op maar wel veel signaalsterkte. Het enigste wat belangrijk is, is de signaalkwaliteit. Er staan dus enkele lnb’s niet goed afgesteld. Lees de signaalkwaliteit af op je tuner, liefst op een zwakke transponder zoals voor de Astra 3 transponder 12109 MHz Horizontaal waar waar Eurosport-HD en History-HD op zitten. Heb je de diseqc-instellingen in je tuner wel goed afgesteld?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Wees even iets specifieker, je hebt 28.2E werkend, 19.2E ook, alleen 23.5E niet? 3 LNB's? Of ook een 4e voor bv. 13.0E?
alleyoop Geplaatst: 29 juli 2011 Geplaatst: 29 juli 2011 Soms is de beste manier LNB per LNB rechtstreeks aan de ontvanger af te regelen en pas daarna de switch te gebruiken en de settings aan te passen in de ontvanger. Lukt het daarna nog niet dan weet je dat het niets te maken heeft met de afregeling van de schotel.
Sprietje Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Heb je je diseqc-instellingen op je tuner wel goed staan? Die moet je net zo instellen als je de lnb’s op de diseqc-switch hebt aangesloten, dus heb je de 4 lnb’s bijvoorbeeld als volgt aangesloten: Astra 1 op 1 Astra 3 op 2 Astra 2 op 3 Hotbird op 4, Dan moet je op je tuner hetzelfde doen dus: Zet in het menu schotel instellen, diseqc switch op 1.0 en dan committed in dezelfde volgorde als de lnb’s aangesloten op de diseqc-switch bij je schotel. Om de signaalkwaliteit te bekijken, moet je natuurlijk wel op een transponder afstellen die in gebruik is, zie: http://www.lyngsat.com/europe.html
Henksat Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Origineel bericht van: Dreeke6475 Ik ben overgeschakeld van motor naar multiblok, krijg 19,2 en 28,5 goed maar 23,5 en 19 niet, heb wel op mijn Clarke tech ontvangst tot 80 % op beide sats ,maar de melding" geen of slechte ontvangst". Volgens de satfinder heb ik ook ontvangst op die twee . Zie ik iets over het hoofd? Triax 88cm Vier Alp 's (smal) Triax multiblok Clarke tech 5000C Ik denk ook niet dat je het goed krijgt. Ik heb exact deze opstelling jarenlang met succes geplaatst, met goede resultaten op alle 4 de satellieten. Vanaf vorig jaar wil het echter niet meer, of op Astra-2, of op Hotbird moet je dan met veel minder genoegen nemen terwijl dit jaren daarvoor goed is gegaan. Ik zelf vermoed dat er iets is veranderd aan de Triax 88 wok, of aan de Triax Multiblock houder. Ik heb hier zelf al contact over gehad met Triax, via Triax met Hirschman Nederland, maar ook die kunnen geen uitsluitsel geven over een eventuele wijziging. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Sprietje Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 @Henksat Ik heb ook al diverse malen gelezen over dit probleem op de diverse forums. Mijn indruk is dat het probleem niet zit in een wijziging van de schotel maar van de Triax Multiblock houder. Die kan voor Nederland soms net niet schuin genoeg worden gezet. Voor Duitsland waar Triax vandaan komt is dat geen probleem want daar hoeft die minder schuin te staan. Misschien kun je door bij het draaipunt van de rail iets weg te vijlen, de rail wel een paar graden schuiner krijgen. Een andere mogelijkheid is de skew van de schotel te draaien. Je moet dit dan wel op een creatieve manier zien te doen want normaal kan dit niet. Een uitstekende schotel die zo’n voorziening wel heeft is de MAXIMUM E-85 Multifocus. Zoek maar eens op Google afbeeldingen “MAXIMUM E-85 Multifocus”, dan kun je die instelling zien om de scew van de schotel in te stellen. Dat is eigenlijk veel beter van een multirail schuin zetten want dan benut je het schoteloppervlak maar gedeeltelijk. Woont @Dreeke6475 misschien in het westen van het land?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen