Ga naar inhoud


TV Vlaanderen met strong SRT 6850


odul

Aanbevolen berichten

Probeer iemand met een probleem te helpen maar het lukt mij zelf niet , daarom gooi ik het probleem op het grootste forum.Een kennis heeft een tvv kaart overgekocht ( daar ligt volgens mij het probleem niet ) en heeft een strong SRT 6850 decoder ( dit is volgens mij "geen" HD decoder) gekocht. De kaart steekt op de juiste manier in de decoder. De schotel heeft 1 lnb en is gericht op astra 19,2 graden.Bij kanaal 1 , dit is VRT of één signaal sterkte 100 % groen en kwaliteit eveneens groen.Het tvvlaanderen is een basic light abonnement. Bij ned1 HD en Ned2 HD krijgt hij de volgende boodschap géén toegang voor dit mediaguard kanaal. Ook dit klop daar de decoder géén hd decoder is. Maar waarom géén beeld op de volgende posities is me eeen raadsel: Animal planet , discovery channel en nat. geo en op positie 103 , ned1 , Pos 104 ned2 en pos 105 ned 3 ( geen HD ) géén beeld is me een raadsel.Kan het dat je op pos 1 100% signaal hebt en op pos 103 tem 105 geen signaal terwijl alles op Astra 19,2 te ontvangen is? Zou het heractiveren van de kaart iets opleveren ?Ook heb ik via de rode knop op de afstandbediening van de strong al een manuele update gedaan zonder succ6.Wie komt hier met een oplossing ?

Dank vooraf

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft die kennis de kaart al op zijn naam gezet, en als dat wel gebeurt is, dan

moet hij wel weer op nieuw geactiveerd worden , anders werkt hij niet meer

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een kennis heeft een tvv kaart overgekocht ( daar ligt volgens mij het probleem niet )

En dat zal wel het probleem zijn. Denk aan een kaart die niet meer betaald is en dus daardoor uitgeschakeld is.
Je kunt 2 dingen doen:

Proberen om de smartcard te activeren ( contact opnemen met TV Vlaanderen )
Of een nieuwe smartcard aan gaan kopen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie. Ondanks dat de kaart niet zou gereactiveerd zijn , kan men toch een aantal tv-stations bekijken ?Dacht even dat het aan de lnb zou liggen die van het jaar 1988 zou zijn ... dat deze de range van frequentie niet aan zou kunnen.De lnb is inderdaad oud want er zijn weinig of niets zichtbare gegevens op deze lnb te achterhalen.Kan je het reactiveren via internet zelf doen ? Wat heb je er eventueel voor nodig , de nr van de kaart is dit voldoende of heeft men ook het abonnements nr nodig ?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: odul
Dank voor jullie reactie. Ondanks dat de kaart niet zou gereactiveerd zijn , kan men toch een aantal tv-stations bekijken ?Dacht even dat het aan de lnb zou liggen die van het jaar 1988 zou zijn ... dat deze de range van frequentie niet aan zou kunnen.De lnb is inderdaad oud want er zijn weinig of niets zichtbare gegevens op deze lnb te achterhalen.Kan je het reactiveren via internet zelf doen ? Wat heb je er eventueel voor nodig , de nr van de kaart is dit voldoende of heeft men ook het abonnements nr nodig ?


Voor reactivatie

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen , ik de voormiddag heb ik via internet de kaart laten reactiveren en gezegd dat de persoon de ontvanger en eventueel de tv moest opzetten op positie nr 1 nml één. Heb haar gezegd dat ze na een uur wanneer er een signaal zou gestuurd zijn om de reactivatie , eens moest proberen op pos 101 , NL1 en pos 102 NL2 en pos 103 NL 3 als ik me niet vergis , want ik doe dit nu uit het hoofd. Heb haar gebeld , maar ze wist te vertellen dat er geen verandering waar te nemen was. Ze kreeg nu de melding slecht signaal of sterkte... Hoe kan het dat je op pos 1 één en pos 2 ketnet/kanvas , pos 3 vtm wel kan ontvangen met goede kwaliteit en sterkte en ned 1,2,3 de kwaliteit en sterkte slecht zijn ?

Zou het dan toch aan die LNB liggen ? Ik weet niet de frequentie en de polarisatie van één vtm ketnet/kanvas tov ned1,2,3 maar NIET in hd op de pos 101, 102 en 103. Nogmaals dank voor degene die mee helpen zoeken.

 

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen , ben eventjes uit het land geweest,daarom nu pas antwoord.Dus toch maar die lnb vervangen... Heeft iemand een suggestie aangaande de lnb ? Moet deze persoon eventueel rekening houden met de ontvangst van HD in de toekomst? Wat is het prijsverschil tussen een lnb waar HD kan mee ontvangen worden en niet ?De lnb zal aangekocht moeten worden in het zuiden van Frankrijk. Als daar iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag. Wederom dank voor de reacties.Graag eventueel een merk als dit mag vanwege de huisregels....

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...