Ga naar inhoud

[ET5000] geen beeld op de xtrend 5000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moest helaas afscheid nemen van mijn DB7000, heb me door de winkelier laten ompraten om vooral een xtrend te kopen,deze man heeft me de pli erop gezet en hij had beeld, kom ik thuis de db verwijderd en de xtrend geplaatst, krijg alleen pli logo te zien maar geen beeld,heb verschillende zenders geprobeerd maar geen beeld,wie kan me opweg helpen. heb de db er eerst maar weer tussen gezet.Hij zegt telkens afstemmen mislukt

Geplaatst:

Goede morgen ik zou willen dat ik er iets meer verstand van had,ik heb mijn e9000 ook pas en heb alles laten instaleren.

Als ik kon zou ik je helpen.

De kenners hier hebben het schijnbaar te druk met de koeling dus.

En mensen op hun donder te geven over gramatika fouten.

Theo

Gegroet: Doruske

Geplaatst:

Als jouw leverancier wel beeld had verwacht ik dat je schotelinstellingen niet goed staan.

Maar om dat te kunnen beoordelen en je daarbij te kunnen helpen hebben de "kenners" hier wel meer gegevens nodig.

Dus schotel, lnb, eventuele motor of switch? Alles is van belang en moet goed staan.

Het eenvoudigst (zo zou ik het doen) is kijken in je oude ontvanger hoe alles staat en dit nabouwen op je nieuwe ontvanger.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: DORUSKE
Goede morgen ik zou willen dat ik er iets meer verstand van had,ik heb mijn e9000 ook pas en heb alles laten instaleren.
Als ik kon zou ik je helpen.

Theo

Dat is: grammatica :D

Maar even serieus, zegt nu ook je DM dat ie niet kan afstemmen?
Geplaatst:

Goedemiddag, Ik heb inmiddels beeld,alleen op de normale kanalen en niet op HD, mijn instelling van de lnb stond op B/A nu dus op A/B maar weer geen HD,als ik afstem op NED1 HD krijg ik dit op mijn TV scherm te zien ZENDER NIET BESCHIKBAAR,tweede regel CONTROLEER UW TUNER CONFIGURATIE. En dan recht beneden waar normaal 8,8 DB staat geeft ie N/A aan.

En de schotel heeft altijd goed gestaan,heb nijn Dreambox afgekoppeld en de Xtrend erweer aangedaan.

Gerrit

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: DORUSKE
Theo

Ik weet niet waar die opmerking voor nodig is, maar niemand gaat hier een ander op grammaticafouten wijzen. Gebeurt dat wel, grijpen wij in.

Waar wel op gelet wordt zijn de leestekens.
Iedereen weet dat een zin begint met een Hoofdletter en eindigt met een.

Als je die in heel je bericht achterwege laat, is je bericht nauwelijks leesbaar en daar mag van mij iedereen over vallen.

Als je geen hoofdletters en geen punten gebruikt heeft dat niets met grammatica te maken, maar is dat gewoon luiheid. Daar mag iemand die de moeite neemt om zich door jouw bericht heen te worstelen best een opmerking over plaatsen.

Leestekens gebruiken dus wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo Sodem

Als ik jou was toch nog ns goed kijken in het menu van je ontvanger, het lijkt mij dat je de 19'2 wel pakt maar de 23'5 niet daar haal je de hd vandaan, kijk eens via de 7000 hoe beide signalen zijn , als je n duo lnb gebruikt en deze goed hebt uitgericht moet het werken .

let wel op dat de op de oude eerst kijkt of er signaal op beide is, heb je dat , dan zie je iets over het hoofd in je menu.

groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor de tip Schapi,hier had ik zelf niet aan gedacht.

Zal het morgen gaan uitproberen, lukt het niet dan horen jullie het wel.

m.vr.gr. Gerrit

Geplaatst:

Sodem, ik lees in een ander topic dat je een rotor hebt, dus ik weet niet wat je wilt bereiken met Diseqc A/B?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo Henksat,

Ik heb inderdaad een draaibare schotel gehad, maar nu niet meer heb een duokop van canaldigitaal, er nu op zitten,moter zit er nog wel op maar gebruik hem niet meer, al 2 a 3 jaar niet.

Bedankt Henk voor je geweldige zenderlijsten

Geplaatst:

Dan haal die rotor er maar tussenuit, op die manier krijg je de boel nooit goed afgesteld.

De as van de rotor staat immers nooit waterpas, gaat dus nooit goed en optimaal lukken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo,

Allereerst Henk,zoals ik het nu heb staan is nooit een probleem geweest met mijn Dreambox,maar ben wat aan het spelen geweest,en nu het volgende ontdekt,ik ga naar Mainmenu -->Instellingen-->Zenderszoeken-->signaalzoeker dan zie ik dat 19.2 oost een prima ontvangst heeft,dan krijg ik het scherm -->Afstemmen->Transponder handmatig, Sateliet->19.2 E Astra 1H/1KR/1L/1M,

Systeem->DVB-S, Frequentie->11836, Inversie->Auto, Symbolrate->27500, Polariteit->Horizontaal, Fec->Auto.

Ga ik sateliet veranderen in 13.0 Hot Bird 6/8/9 dan heb ik geen signaal, dan ga ik naar Frequentie en verander 11836 in 11471 en Polariteit in verticaal dan heb ik signaal, en springt gelijk het groene vinkje (LOCK)aan. Hoe kan ik deze verandering opslaan of wat moet ik veranderen.

Geplaatst:

Met alle respect, maar je hebt een Duo LNB en dan heb je het ineens over Hotbird?

Dat in combi met een montage aan een rotoras, dat gaat niet werken.

Maak eerst duidelijk waarmee je werkt, zet de hele handel aan de paal en NIET aan de rotormast, kom daarna eens terug met je bevindingen.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Henk je hebt groot gelijk, ben vanochtend om 5 uur opgestaan hele dag gewerkt, en nu vanaf 15:00 uur van alles uitproberen, kan inderdaad niet meer helder denken, moest 23.5 zijn.

Stop voor vandaag morgen met frissen moet het dak op en jou raad opvolgen, bedankt tot zover en welterusten.

Geplaatst:

Zo heb een en ander gedaan,wat HenkSat me adviseerde,nu heb ik op de regionalen 23,5 beeld maar op HD geen beeld, krijg afstemmen mislukt in beeld, en wat ik vreemd vind dat de duitse HD wel open gaan en beeld heb, of zijn die niet echt HD staat wel in beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen