Ga naar inhoud

Bestaat een duo lnb voor astra 1 en astra 3, voor meer dan 4 ontvangers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bestaat eer een duo lnb voor astra 1 en astra 3 waar meer dan vier ontvangers op aangesloten kunnen worden?

Dit ivm mijn huissituatie.

Mvg,

Ron Prins

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfan
Bestaat eer een duo lnb voor astra 1 en astra 3 waar meer dan vier ontvangers op aangesloten kunnen worden?

Niet dat ik weet. Ik denk dat je moet kijken naar een oplossing met twee quattro LNBs, en een 9/6
(of 9/8, 9/10, 9/x, afhankelijk hoeveel je nodig bent) multiswitch.

Andere mogelijkheid is octo LNBs en switches, maar dan heb je veel 2/1 switches nodig (duur)
en ben je beperkt tot 8 aansluitingen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Duo-lnb’s met 8 aansluitingen bestaan niet. Je kan wel twee losse lnb’s met 8 aansluitingen nemen maar die bestaan zover ik weet niet met een smalle feedhorn. Een octo-lnb die de kleinste feedhorn heeft is volgens mij de Smart titanium octo gold maar hier heb je toch een 88cm schotel voor nodig en dan moeten ze tegen elkaar geplaatst worden.

Een andere oplossing is om twee schotels te plaatsen elk met een duo-lnb met 4 aansluitingen. Als je toevallig al een schotel met duo-lnb quad hebt, dan is dat zeker de goedkoopste oplossing. Misschien heb je ook wel aanzienlijk minder lange coaxkabels nodig als je een tweede schotel plaatst, dat kan ook een voordeel zijn.

Geplaatst:

Allen bedankt voor de inf.

Kan slotje op

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfan
Allen bedankt voor de inf.
Kan slotje op
Ron

Uit nieuwsgierigheid: Wat gaat het nu worden?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik denk dat ik maar gebruik ga aken van twee LNB,s met 6 of acht aansluitingen.

Mvg,

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen