Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

schotel is al 2 keer professioneel afgeregeld , probleem blijft bestaan , nu dacht ik zelf een semi pro satmeter te kopen en zelfs eens af te regelen , ik weet wel niet of ik die beter ga krijgen dan

ofwel een multifeed houder te kopen voor de TRIAX die ik heb , er zit nu een hirschmann duo lnb op voor astra 19 en 23.5

het is die schotel die bij het MOBISTAR star pakket zit , ik weet niet of die aan te passen is ?

en of die dan betere hotbird ontvangst gaat geven

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Gaat het om een Multitenne of een Triax? Kun je iets duidelijker zijn?

Geplaatst:

ik vroeg dus ofwel de multytenne goed proberen krijgen ofwel de triax aanpassen met multifeedhouder

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke
ik vroeg dus ofwel de multytenne goed proberen krijgen ofwel de triax aanpassen met multifeedhouder

Begrijpen we dus goed, dat je zowel een multytenne als wel een triax met duo LNB(voor 19 en 23) hebt?

Strong SRT8000 met Sattracker 4.0 - Strong SRT4355E - Lemon030-CI

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik zou voor de Triax gaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Piekos

Begrijpen we dus goed, dat je zowel een multytenne als wel een triax met duo LNB(voor 19 en 23) hebt?

ja ,klopt , ik heb dus een dm8000 aangesloten op die multytenne
en een sagem ontvanger van het mobistar pakket aangesloten op die triax

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

maar ik weet dus niet of dat voor mijne type triax bestaat zo'n multifeedhouder , het is nu een duo lnb

ik heb het wel al gezien bij een vriend van mij , maar dat is een andere triax geloof ik dat die heeft

VU+ ultimo en ultimo 4K

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Volgens mij passen de multifeed houders van Triax op elke Triax en zijn ze dus in zoverre universeel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satkijker
Waar woon je ongeveer in Belgie?

in oost vl , tussen gent en antwerpen

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

@SIMBAke

Ik had al zo’n vermoeden. Dat je de Hotbird niet goed ontvangt komt omdat je te ver westelijk woont, zeg maar longitude 4 graden. De Multytenne is ontworpen voor longitude 8 graden. Als jij je mast zuiver verticaal hebt staan, staat deze dus eigenlijk 4 graden naar het westen geheld omdat de aarde bol is. Het gevolg is, dat de buitenste lnb’s in die grote kop van de Multytenne, dus de Hotbird en de Astra 2, op de verkeerde hoogte staan als je op de Astra 1 hebt uitgericht. Je kunt het ongeveer vergelijken met een Triax met mutirail waar je 4 lnb’s op hebt staan en waarvan je de rail niet in schuinstand kunt instellen. Dat gaat ook niet goedkomen voor de buitenste lnb’s.

Je zult dus op een creatieve manier de mast waar je je Multytenne op geplaatst hebt, 4 graden naar het oosten moeten laten hellen.

Helaas heeft Multytenne daar geen voorziening voor. Een uitstekende schotel die zo’n voorziening wel heeft is de MAXIMUM E-85 Multifocus. Zoek maar eens op Google afbeeldingen “MAXIMUM E-85 Multifocus”, dan kun je die instelling zien om de scew van de schotel in te stellen. Dat is eigenlijk veel beter van een multirail schuin zetten want dan benut je het schoteloppervlak maar gedeeltelijk.

Ik gebruik de Multytenne-twin al 6 jaar naar volle tevredenheid waarvan ik de mast ook 4 graden naar het oosten heb laten hellen.

Geplaatst:

ja , ik heb er al eens over gelezen dat men multytennes schuin plaatst , ik zal dat eens proberen , als dat niet lukt kan ik opteren voor die maximum

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Eén van m'n ex-collega's woont in Mechelen en hij heeft geen probleem met Hotbird op de Multytenne, heb je een zwakke ontvangst op sommige transponders of heb je helemaal niets?

Geplaatst:

ja idd op bepaalde transponders ( wss de zwakkere ) niet op allemaal

VU+ ultimo en ultimo 4K

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen