Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nu een week bezig om NED1 HD, NED2 HD en NED 3 HD op mijn scherm te krijgen. Dat is niet gelukt.

Begin ik met een blanco zenderlijst, en scan ik de vier satellieten op mijn schotel (13E, 19E2, 23E5 en 28E2) dan vind ik alle zenders die ik gewend ben, behalve de transponders op 23E5 die tussen 11700 en 12051 MHz zitten. Met zowel een automatische als een handmatige scan worden geen zenders gevonden. Op 28E2 gaat het gek genoeg wel goed: ITV 3 HD wordt bijvoorbeeld gevonden.

Lees ik de Fastscan HD lijst in, dan staan de genoemde zenders wel in de lijsten, maar er op afstemmen levert tuning failed! en een signaalsterkte van nul op.

Ik heb verder deze optie geprobeerd: LNB2 (die is voor 23E5, offset 4.3 graden van de feed arm) en feed arm op 19E2, alsmede LNB1 (die zit op de feed arm) en feed arm via de rotor op 23E5. Dat maakt niets uit.

Het genoemde frequentiegebied kan op twee manieren worden verkregen, namelijk hoog in de lage band of laag in de hoge band. De door OpenPli gebruikte optie werkt kennelijk niet. Op de eerder gebruikte Rebox RE-8000 worden deze zenders op dezelfde schotel perfect ontvangen.

LNBs: MTI AK54-XT2N

DiSEqC-switches: SAB GDN-41

Rotor: Moteck SG-2100A

Image: laatste OpenPLi 2.0 Beta (2.1 krijg ik niet geflasht, blijft op Booting... hangen, ook na vervanging van de bootloader door de laatste versie zoals voorgeschreven). Met de officiële Xtrend en Clarke-Tech images treden dezelfde problemen op.

Softcam: CCCam 2.2.1

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Stephan296
Geplaatst:

Even een vraag voor de nieuwe 2.1.

Heb je wel 2x geflashed achter elkaar?

Dus de nieuwe image + de bootloader op 1 stick en dan 2 maal flashen want hij doet eerst de bootloader en daarna de image.

Bij mij tenminste.

Geplaatst:

Ja, maar dat was niet de vraag.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Geplaatst:

Toevoeging: met de twee tuners verwisseld (Tuner B op Advanced, Tuner A loopthrough van tuner B, schotel op tuner B), nog steeds hetzelfde probleem.

Groeten,

Audioniek.

Geplaatst:

Je gebruikt een rotor én diseqc switches. Op zich geen punt,maar heb je e.e.a wel goed aangesloten en geconfigureerd dan?

Je opmerking over hoog in de lage band én laag in de hoge band doen vermoeden dat je een blindscan gebruikt, die werkt nog niet goed. Tevens veroorzaakt deze plugin dat na het flashen van een nieuwe image deze aangeroepen installprocedure door een (auto-)backup in een loop raakt en blijft 'booten'. Verwijder de plugin uit de autoinstall

Geplaatst:

Rotor én DiSEqC-switches: op beide tuners wordt de juiste satelliet aangekozen en draait bij andere satellieten dan 13E, 19E2, 23E5 en 28E2 de schotel naar de correcte positie, precies zoals hij dat op de Rebox ook deed.

Tunerconfiguratie (A en B als advanced):

19E2: LNB1, Diseqc 1.2, committed command AA, USALS=yes

23E5: LNB2, Diseqc 1.2, committed command AB, USALS=no, position 1 (=19E2)

28E2: LNB3, Diseqc 1.2, committed command BA, USALS=no, position 1 (=19E2)

13E: LNB4, Diseqc 1.2, committed command BB, USALS=no, position 1 (=19E2)

Overige satellieten als 19E2. Eigen schotel positie is correct ingevoerd.

Gescheiden kabels naar beide tuners vanaf 4 twin LNB's over twee DiSEqC-switches. Rotor zit direct achter Tuner A.

Ik gebruik geen blindscan, want die zit er standaard niet op. De scans die geprobeerd zijn zijn de automatische en handmatige (zowel één transponder met handmatige invoer van de paramaters als één satelliet, network=yes en ook geprobeerd network=no) die standaard in het image zitten. Naast de standaard plugins die met het image meekomen zijn er behalve CCCam, geen extra plugins geïnstalleerd.

Groeten,

Audioniek.

Geplaatst:

Nog een aanvulling: na een heleboel handmatige scans blijkt dat van alle satellieten de verticalen in de hoge band niet gevonden worden. Dit lijkt op één van de volgende zaken:

- 22kHz ontbreekt, LNB blijft in de lage band

- voedingsspanning + 22kHz is te hoog: LNB gaat naar horizontaal

Lijkt op een defect in de ontvanger; naar de winkelier derhalve.

Groeten,

Audioniek.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Vast ten overvloede, maar weet je zeker dat het niet aan je LNB (s) ligt?

Geplaatst:

Goede observatie, maar ik denk van niet:

- 4 LNBs voor 4 satellieten geven alle hetzelfde probleem;

- Ik heb nu drie van de vier beschikbare outputs (de LNBs zijn quads) geprobeerd, ook nu altijd hetzelfde probleem;

- Aan de schotel hebben inmiddels meer dan een dozijn verschillende ontvangers gehangen (Rebox, Philips, Humax, Topfield), die dit probleem allemaal niet hadden. Deze ET9000 (hopelijk aleen dit exemplaar) als enige wel.

En even een ander type LNB in de schotel hangen gaat me wat ver als gedeeltelijk gehandicapte. Bovendien is de ET9000 nog nieuw en in de garantie.

Groeten,

Audioniek.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je relaas maakt inderdaad duidelijk dat het aan de ontvanger ligt. Mooi even terug naar de winkel dus.

Geplaatst:

Als ik het goed begrijb blijft hij nu op booting staan

en kan hij er niets meer mee.

dus het heleverhaal daarna kan hij niet meer testen want zoals ik het lees start de ontvanger niet meer op.

en ik weet zeker dat het geen hartware is want hij heeft het gedaan tot hij nieuwe software er wou zetten.

dat kan door twee dingen komen die fout zijn gegaan verkkerde bootloder?

software?

en er is er nog een.

Theo

Geplaatst:

Nee hoor. Hij bleef op booting staan na:

1. Flashen van de nieuwe bootloader (oude image startte nog steeds)

2. Flashen van (toen) de laatste OpenPLi 2.1 (blijft hangen op Booting...)

3. Nogmaals flashen van de laatste OpenPLi 2.1 die opnieuw was gedownload (ook die blijft hangen op Booting...)

Laatste OpenPLi 2.0 teruggeflasht en deze doet het betrouwbaar, op het niet ontvangen van V-transponders in de hoge band na dan... En datzelfde probleem had ik ook met de officiële Xtrend en Clarke-Tech images.

Ik kan met de ontvanger bijna alles wat zou moeten kunnen, behalve Nederlandse HD-zenders kijken. Alleen ik heb hem daarvoor juist gekocht....

Groeten,

Audioniek.

Geplaatst:

Heb je wel de bootloader geupgrade. ik bedoel krijg je na het aanzetten van de box wel het nieuwe splash scherm...

Misschien helpt ook de backup directory op /hdd eens te renamen bij een nieuwe install. Zodat je zeker weet dat het een schone install is.

Citaat:

Lijkt op een defect in de ontvanger; naar de winkelier derhalve.

Omdat de ander satelieten het wel doen zou het niet kunnen zijn dat die LNB of een switch defect is??

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Bootloader: er staat een mooi Xtrend logo op het scherm, met links onder een versienummer en daaronder de tekst BOOTING... Dat is volgens mij de nieuwe.

Andere satellieten doen het evenmin in de H-band met V-transponders. Het is dus zeker geen kapotte LNB; het probleem treedt op met alle vier LNB's die op de schotel zitten. Mijn twee Reboxen doen het op dezelfde schotel al twee jaar prima, en inmiddels is ook een Philips DSR7141 en een SAB Titan I geprobeerd. Die doen het allemaal perfect, alleen de ET9000 dus niet.

Ik blijf er dus op uitkomen dat de ET9000 niet in orde is of dat mijn LNB's en de ET9000 niet lekker samenwerken.

Groeten,

Audioniek.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Het niet lekker samenwerken met LNB's lijkt me erg sterk. Ik denk dat je het echt in je ET9000 moet zoeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen